kanker natuurlijk genezen

Het is beide: fytinezuur rooft vitamine C (maar ook vit. D) en door toevoeging van voldoende vit. C vul je dit weer aan, waardoor je het effect van fytinezuur tenietdoet. Ramiel Nagel in Cure Tooth Decay hierover:

Quote:
Scheurbuik is bekend komen te staan als een veelvoorkomende ziekte onder zeelieden. Het kwam voor na lange reizen op zee als zeelui van gedroogd voedsel moesten leven, waaronder gedroogde graanproducten als scheepsbeschuit.

Tot de symptomen van scheurbuik behoren zacht en sponsachtig tandvlees dat uiteindelijk leidt tot tandverlies, slechte wondheling, slechte botvorming, ernstige verzwakking, misselijkheid en ten slotte de dood.

Tandvleesaandoeningen zijn een belangrijke factor bij tandverlies naarmate we ouder worden. Dankzij tandarts W. D. Miller weten we dat gezond tandvlees het gebit beschermt tegen tandbederf.

Aangezien tandverlies als gevolg van tandvleesaandoeningen een symptoom van scheurbuik is, is het niet ondenkbaar dat datgene wat scheurbuik veroorzaakt en geneest eveneens tandvleesaandoeningen veroorzaakt en geneest.

Wetenschappers waren verheugd toen ze een dierenmodel hadden ontdekt op basis waarvan ze experimenten met scheurbuik konden verrichten. Cavia’s die op een graanrijk voedingspatroon werden geplaatst, kregen een aandoening die exact hetzelfde was als scheurbuik bij mensen.

Om scheurbuik te veroorzaken, voerde men de cavia’s hoofdzakelijk zemelen en haver.

Een ander scheurbuikbevorderend voedingspatroon bestond uit volle granen als haver, gerst, maïs en sojabloem. Door voer dat volledig uit havermout bestond, stierf een cavia binnen 24 uur als gevolg van scheurbuik.

Precies hetzelfde scheurbuikbevorderende voedingspatroon veroorzaakte ook ernstige gebits- en tandvleesproblemen bij de cavia’s.

Dat volle granen de oorzaak vormen van scheurbuik is verhelderend met betrekking tot plantaardige gifstoffen die van nature in granen voorkomen. Cavia’s die gekiemde haver en gerst als voer kregen, kregen geen scheurbuik.130 Hieruit blijkt dat het kiemproces antinutriënten die scheurbuik veroorzaken neutraliseert.

Onderzoek naar scheurbuik leidde uiteindelijk tot de ontdekking van de antischeurbuikvitamine die we kennen als vitamine C. De herintroductie van vitamine C in de vorm van rauwe kool (zuurkool zou voor mensen goed werken) of sinaasappelsap in het voer van cavia’s heft de ziekte op.

Sommige wetenschappers die onderzoek deden naar scheurbuik vermoedden dat een gebrek aan vitamine C niet de hoofdoorzaak van scheurbuik was. Zij geloofden dat vitamine C bescherming bood tegen een bepaalde schadelijke factor in de voeding.

Aangezien een scheurbuikbevorderend voedingspatroon hoofdzakelijk bestond uit volle granen, was deze schadelijke factor wellicht iets wat in de granen zat. Vandaag de dag weten we dat granen talloze plantaardige gifstoffen en antinutriënten bevatten, waaronder lectines en fytinezuur.

Mike

Ok prima, maar je gaat verder voorbij aan de (blijkbare) werkzaamheid van vitamine B17 tegen kankercellen..

De natuur biedt werkelijk honderden oplossingen tegen kanker en dit is er slechts 1 van. Waarom niet op zoek gaan naar een oplossing die minder nadelen bevat?

Mike

Waarom niet van alles wat? Juist gebruik maken van die rijke variatie die er wordt aangeboden door de natuur. Alles met mate beperkt de nadelen.

Dat is inderdaad zo. Op het vlak van kruiden zijn er ook heel veel alternatieven waar goede resultaten mee geboekt worden :!:

Quote:
Waarom niet van alles wat? Juist gebruik maken van die rijke variatie die er wordt aangeboden door de natuur. Alles met mate beperkt de nadelen.

Omdat de moderne mens een overvolle emmer is en dan heeft het geen zin om druppels te blijven toevoegen. Antinutrienten als fytinezuur, oxaalzuur, goitrogenen en neurotoxines hakken er meer in dan menigeen denkt, daarom!

Mike

Zo heb ik het niet bedoeld. Je kunt alle voedingsmiddelen waarvan bekend is dat ze eventueel anti-carginoceen zijn toevoegen aan je voedingspatroon om een zo breed mogelijke werking te hebben, synergie te bevorderen en overmaat te voorkomen. En is het wat betreft de fytotoxines niet een kwestie is van verloren gegane kennis over de bereiding. Er zijn zat gezonde voedingsmiddelen die gewoon gebruiksaanwijzingen hebben (behalve nachtschades), zoals het fermenteren of koken van koolsoorten en het kiemen van zaden, weken van noten etc. Omdat deze kennis niet meer wordt doorgegeven van generatie op generatie worden in potentie gezonde voedingsmiddelen toxisch.

Vlees en zuivel moet van gezonde dieren komen, vis wild uit zo schoon mogelijk water en zo hangt er aan ieder voedingsmiddel wel een beschrijving. Van alle kruiden die goed voor je zijn moet je ook de biologische variant hebben. Vooral specerijen zoals peper, kaneel en curcuma zijn vaak zwaar bespoten.

Verder nog even dit, k las vandaag dit artikel:

http://www.naturalnews.com/038192_truth-telling_courage_new_media.html

en moest aan Mike denken.

Quote:
Antinutrienten als fytinezuur, oxaalzuur, goitrogenen en neurotoxines hakken er meer in dan menigeen denkt, daarom !

Gelukkig zijn er ook kruiden waarbij eerder genoemde belastende ingrediënten niet in voorkomen. Tevens heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat ze succesvol uitpakken in het voorkomen en genezen van kanker. De Canadese voedingsdokters Richard Béliveau en Denis Gingras hebben de kennis van hun onderzoeken gebundeld in het boek Eten tegen Kanker.

Welke kruiden en specerijen mogen we wel nuttigen zonder getrakteerd te worden op negatieve effecten van fytinezuur - neurotoxines - goïtrogenen en oxaalzuur ?

I. uit de gemberfamilie : kurkuma en gember

> wortels die afkomstig zijn uit Zuid-Oost Azië (vooral China en India) - daar als

voedsel en medicijn geteeld

> bevatten kankerwerende, ontstekingsremmende en antimicrobiële stoffen

> zijn multifunctioneel : komen indirect en rechtstreeks tussenbeide bij de groei van

kankercellen om de reden dat ze de chronische ontsteking tegengaan en afremmen -

belemmeren samengevat de groei van kankercellen - ze dwingen kankercellen door het

proces van apoptose te vernietigen en belemmeren de aanleg van een nieuw netwerk van

bloedvaten rond de kankercel

Kurkuma

> werkzame actieve ontstekingsremmende stof : curcumine

> kurkuma dient in olijfolie opgelost te worden opdat het goed door het organisme

opgenomen kan worden

> te gebruiken in combinatie met zwarte peper opdat de opname spectaculair verhoogd

wordt

> goed te gebruiken in soep of in vinaigrette ; altijd in olijfolie oplossen alvorens

het als ingrediënt toe te voegen !

Gember

> werkzame actieve ontstekingsremmende stof : gingerol

Kruidnagel

> werkzame actieve stof : eugenol

> ontstekingsremmend en antimicrobieel

II. Familie der Lipbloemigen : basilicum, marjolein, mint, oregano,

rozemarijn en tijm

> overwegend afkomstig uit het Middellandse Zeegebied

> vooral toegepast binnen de mediterrane keuken

> allemaal kankerwerkend : bevatten terpenen - te herkennen aan de geurende bladeren

> terpenen blokkeren een aantal kankerverwekkende stoffen die bij de groei van

kankercellen betrokken zijn - groei van de kankercellen worden hierdoor afgeremd en

in bepaalde gevallen gaan deze cellen dood

> bevatten tevens allemaal ursolzuur = multifunctionele kankerwerende stof die

kankercellen rechtstreeks aanvalt en ontstekingen afremt

mint en tijm

> bevatten bovendien luteoline - een stof die een heel gamma aan kankerwerende

eigenschappen heeft - verstoort het proces van angiogenese - een geringe concentratie

bereikt hetzelfde effect in vergelijking met synthetische stoffen uit de

farmaceutische industrie

rozemarijn

> bevat carnosol : verhindert de ontwikkeling van darmkanker doordat de

beschadigingen in de darmwand hersteld worden

III. Familie der Schermbloemigen : de kruidengroep : in het bijzonder

peterselie en selder

> bevat apigenine : stof met buitengewoon krachtige kankerwerende werking : werkt direct

op de kankercellen in en op het proces van angiogenese en werkt tevens indirect als

ontstekingsremmer

> apigenine = is een zeer interessante stof voor kankerpreventie om de reden dat het de

groei van een uitgebreid scala van kankercellen afremt

> uit laboratoriumonderzoek komt goede werking in behandeling bij borst-, darm-, long-

en prostaatkanker naar boven

dat is een mooi kruidenpallet Vivianne,

deze kruiden zijn met gemak allemaal in bottenbouillon te verwerken,

gemak dient de mens en op deze manier veel kruiden in een produkt dat simpel elke dag te gebruiken is. Bij mij gaan de meeste van bovengenoemde er al vaak in en ook nog laurier, knoflook en jeneverbessen.

Gisteravond heb ik een minilezing gegeven voor 30 vrouwen, multicultureel, NL vrouwen en vrouwen uit allerlei landen.

Ik had vertelt dat wij ooit op zoek zijn gegaan naar 'goede voeding' ivm met het overlijden van 7 familieleden aan kanker. Later in de lezing vroeg een vrouw: dus u beweert dat goede voeding kanker zou kunnen voorkomen? Daar antwoordde ik bevestigend op. Zij zei toen: dan zeg je feitelijk dat het ieder zijn/haar eigen schuld is als men kanker krijgt.

Ik gaf aan dat je dat zo niet moet zien, men is niet schuldig aan iets dat je niet weet.

Alleen als je wel op de hoogte bent wat voeding met je doet en je gaat toch op de oude voet verder dan zou je 'schuldig' kunnen zijn.

Maar de laatste zin hoorde ze al niet meer omdat ze mijn antwoord waarschijnlijk niet belangrijk vond.

Het was een mevrouw die al strijdlustig naar de avond was gekomen.

Ik gaf aan dat ik haar niet hoef te overtuigen en zij mij niet. Ieder zoekt zijn/haar eigen waarheid.

Er was ook iemand die zij dat je van merg uit botten eten juist kanker krijgt.

Ik zei tegen haar; wel als het van een ongezond dier is.

Gelukkig waren de meeste vrouwen wel geïnteresseerd in mijn verhaal, er werden goede vagen gesteld en ervaringen uitgewisseld.

Ik vroeg aan de buitenlandse dames wat hun was opgevallen aan de Hollandse eetgewoontes.

Men zei: dat NL heel veel kant en klaar eten, zelf maken ze alles van verse spullen.

Het was een geslaagd drie kwartier.

Ik was totaal niet zenuwachtig of gespannen. Dat zou ik 2 jaar geleden zeker zijn. Ik had me goed voorbereid en info genoteerd voor ca. 1 uur praattijd. Ten ik daar aankwam kreeg ik te horen dat het interactief moest zijn, vooral vanwege de buitenlandse dames. Toen heb ik alles maar uit mijn hoofd gedaan en behoorlijk geïmproviseerd. Het liep bijzonder goed..

Dat ik niet zenuwachtig was, ook niet toen ik hoorde dat het op een andere manier moest als dat ik dacht komt toch echt door de WAPF voeding.

Lia

Stoer hoor Lia, bravo. Ik denk als je over iets verteld dat je hart heeft de zenuwen vanzelf achterwegen blijven (naast de rust die voeding geeft).

Moeder en zoontje op de vlucht om gedwongen kankerbehandeling

donderdag, 13 december 2012
Quote:
Een moeder sloeg met haar zevenjarige zoontje op de vlucht om te voorkomen dat hij na de operatieve verwijdering van een hersentumor radiotherapie zou krijgen.

Na een landelijke zoekactie werden moeder en kind uit het Engelse Brighton ongedeerd teruggevonden.

Voor de rechtbank gaf de moeder aan bang te zijn dat radiotherapie haar zoontje op de lange termijn zou kunnen beschadigen. Artsen hadden de moeder verteld dat Neon ‘zou kunnen sterven als hij geen verdere kankerbehandeling meer zou krijgen’.

Koken

De rechtbank heeft vanwege de recente ontwikkelingen in de zaak nog geen uitspraak gedaan. Dinsdag 18 december is de volgende zitting.

In eerste instantie probeerde moeder Sally Roberts de behandeling te weigeren. Ze zag dat het goed ging met Neon en wilde niet dat zijn hoofd zou worden aangetast door de microgolven. Artsen zeiden dat het ‘duidelijk’ in het belang van Neon is om zowel radiotherapie als chemotherapie te ondergaan.

Toen de gezondheidsinstanties dreigden de behandeling er toch door te drukken, raakte Sally in paniek en sloeg ze op de vlucht om haar zoontje te beschermen. “Toen ik vroeg waarom ze niet alleen het gebied konden behandelen waar de tumor zat zei de arts: ‘Je moet het hele brein koken’,” vertelde Roberts aan de pers. “Ik had niet het gevoel dat Neon als een individu werd behandeld.”

Een advocaat die de gezondheidsinstanties vertegenwoordigde vertelde de rechtbank dat het alternatief is dat Neon sterft.

Te verwaarlozen

De advocaat van Roberts hoopt dat er rekening wordt gehouden met haar standpunt. Het standpunt van de moeder in deze zaak is redelijk en in het belang van Neon, aldus Robin Tolson.

De rechter moet nu gaan beslissen of Neon al dan niet de behandeling zal moeten ondergaan. Als uit scans blijkt dat de hersentumor is teruggekeerd zal Sally radiotherapie toestaan. “Ik heb denk ik geen andere keus,” zei ze.

Een Australische studie toonde in 2004 aan dat de overlevingskans van volwassenen door chemotherapie toeneemt met gemiddeld 2,3 procent in Australië en 2,1 procent in de Verenigde Staten. De onderzoekers concludeerden op basis van hun bevindingen dat de bijdrage van chemotherapie eigenlijk te verwaarlozen is.

http://www.niburu.nl/gezondheid/moeder-en-zoontje-op-de-vlucht-om-gedwongen-kankerbehandeling.html

&feature=player_embedded

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15630849

@ Debsy / Tanja, als je die amandelpitten een nacht laat weken gooi je dan ook niet de goede stoffen van die pit weg? Ze smaken overigens echt lekker, ben dol op amandel.

Ik heb ze nu bijna 2 dagen laten weken en het water steeds verschoond. Nu nog de vliesjes eraf halen of hoeft dat niet meer? Of zou je ze kunnen schillen met een dun schiller, dan hoeft dat weken ook niet meer?

Nee hoor, wordt er alleen maar beter van en het schilletje wrijf je er zo vanaf, zou ik wel doen.

Quote:
[...] all of our cancer patients we tested in the last year for Lyme Disease; sometimes we had to repeat the test 2-3 times, all of them were positive on the Western Blot test.

http://www.latitudes.org/forums/index.php?showtopic=11983

Quote:
Red Blood Cells (RBC) have no DNA. They are generally in circulation for about 120 days as oxygen transporters but they are not living. Any DNA found in a red blood cell is foreign. The more DNA found in the RBCs, the sicker the patient generally is. All chronic illnesses are related to the amount of infection that we carry. When RBCs are loaded with infection, their ability to carry oxygen is reduced and as a result, oxygen therapies are often helpful. In effect, the RBCs become powerhouses for producing biotoxins and are not recognized by our immune system as the enemy. Perfect for them; not so perfect for us.

Quote:
When one looks at RBCs drained from cancer tissue in those with breast cancer, all the cells are infected. Treatment for breast cancer then should incorporate anti-microbial therapies aside from the other things that we know.

http://www.betterhealthguy.com/joom...t-conferece-lyme-and-other-chronic-infections

Quote:
It is not the bugs that make us sick, but it is their "poop and pee". It is the substances that they send out to subdue our immune systems that make us feel ill. As an example, tetanus itself is not a problem, but the toxin that tetanus secretes is what does the damage. The same is true of strep and staph infections. The bugs are not served by killing us as they need us to survive but more recently some of these organisms are overdoing it. They are like uncivilized teenagers. The job of a good practitioner becomes to talk to the microbes with various interventions and to in effect tell them to slow down a bit.

http://www.betterhealthguy.com/joom...t-conferece-lyme-and-other-chronic-infections

Ben het nu aan het beluisteren. Ongelooflijk dat dit zo op de tv komt daar!

Wat ik niet snap is dat als het wetenschappelijk bewezen is dat kanker cellen alleen kunnen leven op glucose dan ligt de oplossing toch voor de hand?

Ik vraag mij altijd af hoe ze zich daar dan onderuit praten ?

Iets van " ja dan heb je wel geen kanker meer maar al dat vet geeft je meteen een hartaanval" ?

Ik hoor steeds meer geluiden, dat we hier heel goed zitten.

Ook Dr. OZ komt nu terug van zijn eerdere uitspraken.

Dit mag van mij zo wel doorgaan, de waarheid over vet mag nu wel duidelijk worden.

Ze zullen inderdaad wel iets proberen om toch de mensen bang te maken voor vet.

Alleen bij ons werkt dat niet, maar bij heel veel mensen helaas nog wel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan