Kanker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Dank je Tanja, jij ook!
Trouwens iedereen hier op het forum.

PS: mijn vader heeft nu het 2e druppeltje genomen en hij heeft geen pijn. Ik heb gezegd dat het misschien toch de olie is en hij zegt dat het zou kunnen. Ongelooflijk! Deze pasen wordt met al de ellende toch nog mooi.

Dorothé

Ik vraag het toch nog eens even opnieuw omdat het me onzeker maakt. Mijn moeder is nog niet begonnen met de wietolie. Ik lees erover dat zelfs gebruik strafbaar is en dat je het beste een dokter kunt vragen of hij iets onderschrijft dat het medisch genomen wordt.
Kan ze geen problemen krijgen in het ziekenhuis bij bloedcontrole???

Dorothé

Nog nooit gehoord dat ze daarop gaan controleren. En wat mooi om te horen hoe je vader zo prettig de paasdagen heeft door gebracht!

Dank je.
Waar ik bang voor ben is, dat ze bij controle van het bloed (om te kijken hoe de waarden zijn) automatisch dit zien. Dus dat is niet het geval?

Mijn moeder is op het moment misselijk en kan het nog niet nemen. Ik weet dat het goed is tegen de misselijkheid, maar dit zit tussen haar oren. En als je denkt dat iets niet gaat, dan gaat het ook niet. Ik heb veel medelijden met haar. Men zegt wel eens dat als een persoon in de familie kanker heeft, de gehele familie kanker heeft. Dus iedereen lijdt mee. Dat klopt ook.

Ik hoop dat ze het toch snel kan gaan nemen.
Tja, een mens heeft scenario's in het hoofd, dat ze dit bij haar ontdekken, ze haar erover ondervragen, misschien angst maken dat ze het niet mag, ze er problemen mee kan krijgen etc. Tja, misschien maak ik me er alleen maar gek mee.
De gehele ziekte van haar maakt me onzeker en nerveus.
Ik kan alleen maar helpen en hopen, ik kan niet gaan dwingen.
Nu heeft mijn vader een slowcooker besteld, dat is ook al goed.

Dorothé

Ik lees nu het boek 'cannabis en kanker' geschreven door Monique Posthumus. Ze werd zo beroerd vd chemo dus ging op zoek naar alternatieven.
Ze vroeg aan haar apotheker (jonge behulpzame vent) waarom de artsen zo ontzettend aandringen op chemo.
Hij zei een arts doet liever iets dan niets en omdat ze behulpzaam willen zijn en als je niets neemt lever je geen bijdrage aan data. Want daar zijn oncologen ook gek op.
Dat de artsen aandringen op chemo onder t mom van 'denk aan uw kinderen' is haar menig maal onder de neus gewreven. Twee vriendinnen van mij die zeiden het ook: 'ik ben t verplicht aan mijn kinderen'. M.a.w. emotionele chantage van een mens in een heel kwetsbare fase.
En daarom is het zo ontzettend belangrijk om zelf kennis te verzamelen. Zodat ze je niet uit het lood slaan als je tegenover ze zit in die kwetsbare momenten.

Dank je.
Tja, een vrouw van 84 is hier niet onderlegd in. Ze is absoluut niet op haar mondje gevallen, maar wel een witte jassen aanhanger. Als die zeggen, dat het onzin is en misschien zelfs slecht is, dan is het over.
Ik kan daar praten als brugman, het is een moeilijke zaak. Zeker nu het op leven en dood aankomt. Tja, en de THC is dus verboden, dat maakt het nog moeilijker.

Dorothé

Moeilijk inderdaad voor jou ook. Maar als ze voor haar behandeling heeft gekozen kun je niet veel meer doen dan haar te steunen zonder je eigen ideeën weg te gooien.
Ik heb t zelfde bij vriendin die nauwelijks nog een uurtje kan wandelen oorzaak chemo niet de kanker. Het afbrokkelen van haar kracht begon toen de chemo startte.
Ik wens jou sterkte!!

Dank je.

Ze zegt er wel mee te willen beginnen als ze niet meer misselijk is.
Als je werkelijk weet dat ze haar geen problemen kunnen maken, dan staat niets in de weg.

Dorothé

Toch info gevonden:

De Opiumwet stelt niet het gebruik van medicinale wietolie met THC strafbaar.

https://wietolie.nl/kopen/

Mijn moeder rijdt geen auto, dus dan mag ze dat in het bloed hebben. Dit stelt me weer gerust.

Dorothé

Dorothé, waarom maak jij je druk of ze al dan niet zouden vinden of je moeder CBD of THC heeft gebruikt? Wat voor problemen zou het ziekenhuis kunnen geven? Dat ze stoppen met chemo? Dat soort 'problemen' zou haar leven wel eens kunnen redden.

THC is dan misschien verboden, maar daar heb je toch schijt aan in zo'n situatie?

https://www.thc-olie.nl

Als je moeder zelf geen CBD/THC wil innemen, dan is het een ander verhaal.

Sterkte in ieder geval!

Mark

Dank je Mark.
Ja, ik was bang dat ze haar strafbaar zouden verklaren en dat ze misschien een geldbedrag zou moeten betalen of zo. Maar ik heb het nu zover nagezocht, dat ik weet dat dat niet is.

Tja, ik heb zo een situatie nog nooit meegemaakt en ben nog nooit met strafbare zaken in aanraking geweest. ik ben waarschijnlijk te bang. Maar ik wilde natuurlijk niet dat ze mijn moeder op die leeftijd en nu in zo een vreselijke situatie, problemen zouden maken.

Ik zit er een beetje doorheen op het moment. Het is te erg allemaal met die kanker. Het gebeurt zo vele mensen, maar nu mijn eigen moeder.

Ikzelf zou niet eens chemo nemen. Maar mijn moeder dus wel en dat kan ik niet veranderen en ik kan daar geen verantwoording voor nemen. Ik hoop alleen dat ze dan toch als ze zich beter voelt, de cannabisolie gaat nemen en dat niemand haar hier een haar in de weg legt.

Dorothé

Ik heb m'n beide ouders verloren aan kanker en op dat moment wist ik niet wat ik nu weet over bestraling, chemo en snijden en de alternatieven die er zijn. Wel flink gezocht naar alternatieven, maar omdat ik zelf nog niet wakker was, was ik makkelijk om de tuin te leiden door desinfo dat het allemaal kwakzalverij zou zijn.

Jij bent in ieder geval een stuk verder dan waar ik toen was. Nu je moeder (en omgeving?) nog zover zien te krijgen dat ze jou minstens zo veel vertrouwt als de artsen. Haal het spul alvast in huis zou ik zeggen.

Mark

Trouwens Mark, wat erg dat je beide ouders aan kanker zijn overleden. Vreselijk. Mijn moeder staat er nu pas voor en heeft 1 chemo gehad. Ik ben nu al helemaal van slag.

Dorothé

Mijn vader koos 11 jaar geleden ook niet voor chemo en daar had ik alle respect voor. Hij zei: als ik mijn leven een jaar kan rekken en ik ben dat jaar 3/4 van de tijd ziek bedank ik ervoor. Toen wist ik nog niet eens ban chemo wat ik hu weet; dat het zó slecht is. Slechts bij 25% helpt het en dat vertelt geen arts erbij.

Het helpt niet eens bij 25%. Dat getal is gebaseerd op het 5-jaren criterium. Als we daarna gaan kijken zien we hooguit bij 2% (!) dat het 'geneest' (met levenslange bijwerkingen a.g.v. de toegebrachte schade). Die 25% binnen 5 jaar zou ook nog wel eens een gemanipuleerd cijfer kunnen zijn, aangezien de doodsoorzaak maar wat vaak een complicatie is van de 'behandeling' (bijv. hartstilstand of longontsteking).

Mike

Nog eens duidelijk met mijn moeder gesproken en ze gaat spoedig met de cannabisolie (THC en CBD) beginnen.
Eindelijk!!

Dorothé

Yes goed nieuws Dorothé!
Mike ik denk dat je gelijk hebt qua %. Die 25% werd genoemd in het boek, kwam van een onderzoeker (ja rode vlag ;-) ). De artsen aan wie Monique Posthumus de schrijfster het vroeg zeiden allemaal dat ze geen goede cijfers beschikbaar hadden.

Ze zou zonder chemo max een jaar leven en met chemo max 2 jaar. Na 1 chemokuur werd ze zo beroerd dat ze meteen stopte en overging op thc en cbd. De doktoren maar aandringen 'denk aan je kinderen'. Ze heeft het uiteindelijk niet overleefd maar de wietolie heeft de kwaliteit van haar leven sterk verbeterd zegt ze in haar boek en ze heeft er ongeveer nog 2,5 jaar op geleefd. Wat chemo doet is de kwaliteit van leven sterk verminderen, ik zie mijn vriendin kapot gaan. Elke week weer die zooi erin en wat is ze beroerd. Ondanks ijskap (martelwerktuig) krijgt ze toch flinke kale plekken. Chemo is gif! En dan zegt ze: ja ik denk nog wel eens aan wat je zei, maar ik ben het verplicht aan mijn kinderen. :-(

Je bent het verplicht aan je kinderen om jezelf langzaam om zeep te laten helpen?! De hypnose is sterk, zeer sterk, zo blijkt maar weer. Zelfs de meest verstokte aanhangets van alternaieve geneeskunde gaan overstag als ze denken met de dood in de schoenen te staan. De eerste chemo gaat meestal nog wel goed en lijkt weinig negatieve uitwerking te hebben, maar met elke daaropvolgende behandeling worden deze mensen een stukje meer gesloopt.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan