Hoi Liesje,
Mijn moeder is een heel moeilijke eter. Zoals ik al zei heeft ze een spastische darm en alles moet er meteen uit na elk eten. Dit is niet snel te veranderen. Ik heb al veel advies gegeven, maar veel ketst af.
Het schijnt dat ze het middageten in het ziekenhuis wel lekker vind en dat goed opeet. Thuis eet ze graag ook pudding, en dat krijgt ze ook in het ziekenhuis. natuurlijk ook niet ideaal, maar als ze maar iets bij zou komen. Ze is de laatste tijd 3 kilo afgevallen en weegt nu nog maar 53 kilo. Het is ook wel een klein vrouwtje, ik denk kleiner dan 1,58 m. Ze is niet broodmager, maar wel ielletjes.
Ze is een slechte eter. Thuis eet ze wel eens bouillon, maar dan uit een glas. Zit natuurlijk ook veel shit in. Ik wil haar best onze bouillon brengen, maar dat is haar vast en zeker weer te vet, lust ze niet, geeft darmproblemen en is ze psychisch tegen (vet is slecht). Ik hoop in ieder geval dat ze met de boter doorgaat.
Tja ik heb veel goede ideeën, maar ze zegt dat haar darmen veel niet toelaten. Ze heeft ook zo'n ingebracht matje in de darm. Ik laat haar in het ziekenhuis nou maar eten wat ze geven het duurt niet lang meer dat ze daar moet zijn en dan als ze thuis is wil ik eens goed met haar spreken en breng haar misschien toch aan de bouillon.
Ik heb al jaren onenigheden met mijn moeder over het eten. Ze geeft mij altijd kritiek dat ik te dik ben, en in ruzies noemt ze me een dik zwijn. Tja, maar haar dun lichaam is dus ook niet het aller gezondste. Ik ben zover ik weet wel gezond. Ik ben mollig.
Dorothé