Kanker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Natuurlijk gaan ze haar niet testen op thc. Waarom zouden ze? En dan nog? Is niet strafbaar hoor.
Mijn tante huppelt nog vrolijk rond, terwijl ze al met 1 been om haar kist stond. Boeien wat de artsen denken of zeggen, die mogen niet van hun giftige protocol afwijken.

Denk er wel aan dat ze stoned kan worden en dat is wellicht beter als ze thuis zit.

Ja zeker Mike, ben ik echt wel met je eens, het verschil is echter dat zeker de oudere generatie veel vertrouwen heeft in medische wereld. Ze geven zich over aan de dokters die het beter weten. Ook als het vreselijk mis gaat blijven ze in deze overgave en vertrouwen houden. Dat helpt ze er ook doorheen.

Nemen mensen op eigen verantwoording iets (dat vele malen onschuldiger is) waar ze huiverig voor zijn, dan zullen ze eerder in paniek raken, zelfs paranoia worden. Kijk maar naar de vragen van D. De THC olie kan dit gevoel versterken. Terwijl je alleen maar iets meer CBD olie hoeft bij te nemen en een stukje fruit eten als je te stoned wordt. Je went er ook aan, dus rustig opbouwen.

De spanning die de eigen verantwoording blijkbaar met zich meebrengt zul je gewoon in je overweging mee moeten nemen. Vandaar mijn advies om het wellicht beter thuis te nemen.

Dank je Tanja.

Ja, mijn ouders zijn zo een generatie. De 'witte jassen' zijn heilig. Ik heb nog gezegd dat ik nooit chemo zou doen. Mijn moeder zei dat ze dan hoopte dat ze dit nooit met mij zou meemaken.

Ja, ik ga het geven als ze weer thuis is. Woensdag gaat de ellende beginnen. Een 'lichte' chemo (zo zegt men). Tja, weet je, ik kan nu wel tegen haar tekeer gaan, maar ze doet het toch. Alleen boor ik dan haar hoop de grond in. Dat wil ik niet. Ze heeft haar kracht nu zeer hard nodig.
Een ding hoop ik. Dat ze niet terug krabbelt met die cannabisolie. Ze heeft het me wel beloofd, maar ik heb er toch wel een hard hoofd in.

Och och mensen, wat een vreselijke ziekte is dat toch.

Dorothé

Ha godsgeschenk.

Zou me geen zorgen maken om de eventuele waardes in het bloed. Ik wil wel zeggen, maar dat weet jij vast ook, elke kanker is anders, het verloop is bij ieder persoon verschillend en ook de reactie op een behandeling is per persoon verschillend.

Ik hoop echt keihard met je mee dat dit aanslaat maar het geeft volgens mij soms een beetje valse hoop als mensen zeggen... mijn .. had ook kanker en deed behandeling x en die loopt nu nog rond. Wel inspirerend, maar wees bewust dat geen geval hetzelfde is!

Heel veel sterkte iig voor je moeder, jou en familie!

Dank je, Geert.

Ik ga vandaag naar haar toe.
Er gebeuren daar wel rare zaken in het ziekenhuis. Mijn moeder is zeer dun en heeft een laag immuunsysteem. Nu moet ze bijkomen. Dat gaat heel moeilijk omdat ze met haar darmen niets kan verdragen (dit heeft ze al jaren). Nu geeft men haar een vies zoet drankje van Nutricia. Ze heeft het een keer half leeg gedronken maar wil het niet meer, het maakt haar misselijk. Wij weten ook dat zoet voeding is voor kanker. Dat ze dat in het ziekenhuis niet weten, ongelooflijk.
Dan krijgt ze een hormoon (prednison)toegediend, ook voor de komende chemokuur. Daarna werd haar bloedsuikerspiegel gemeten, was 11. Mijn moeder was geschokt, dacht dat ze nu ook diabetes had. Niemand die haar hier over informeerde. Opeens wist mijn moeder dat mijn vader ook al vaker dit hormoon had gekregen voor bepaalde pijnbestrijdingsbehandelingen en dat zijn bloedsuikerspiegel daarna helemaal door de war was (hij is diabetespatiënt). Dus toen vroeg ze het de verpleegster en die zei toen heel verbaast: "Ja, dat zou daarmee samen kunnen hangen". Ze hadden mijn moeder toch meteen kunnen geruststellen. Maar dit krijg je als niemand verder dan zijn eigen taak nadenkt. Erg is dat.

Dorothé

Dorothe, wat eet je moeder als ze gewoon in haar eigen huis is?
Kun je haar iedere dag eten brengen? bv melk of yoghurt o.i.d. of soep?
In een ziekenhuis doen ze niet aan GEZONDE voeding. Ik denk ook niet dat ze biologisch eten.
Ik ken ook mensen die hun familie weg hebben gehaald uit het ziekenhuis om redenen dat ze verstand van zaken hadden en het niet eens waren met de behandeling.
Ik was ooit eens bij Arts van As voor mezelf. Ze vertelde dat ze in het ziekenhuis had gelegen en ook haar eigen eten had, die was ook Helemaal niet te spreken daarover.

Dorothe wat me meteen opvalt van jouw info over je moeder is: dat ze zo mager is en al problemen heeft met voeding en darmen. Is er nooit een huisarts geweest die haar daarbij geholpen heeft?
Even een blik geworpen op medische voeding.
Wordt je niet vrolijk van. Het is een goudmijn voor de producent en niemand controleert of het goed voor je is. Notabene een verhaal van mister Kazan himself.
Ik vind dit echt iets voor Kassa of Radar, ik zie het als zuiver geldverspilling.

Hoi Liesje,
Mijn moeder is een heel moeilijke eter. Zoals ik al zei heeft ze een spastische darm en alles moet er meteen uit na elk eten. Dit is niet snel te veranderen. Ik heb al veel advies gegeven, maar veel ketst af.
Het schijnt dat ze het middageten in het ziekenhuis wel lekker vind en dat goed opeet. Thuis eet ze graag ook pudding, en dat krijgt ze ook in het ziekenhuis. natuurlijk ook niet ideaal, maar als ze maar iets bij zou komen. Ze is de laatste tijd 3 kilo afgevallen en weegt nu nog maar 53 kilo. Het is ook wel een klein vrouwtje, ik denk kleiner dan 1,58 m. Ze is niet broodmager, maar wel ielletjes.
Ze is een slechte eter. Thuis eet ze wel eens bouillon, maar dan uit een glas. Zit natuurlijk ook veel shit in. Ik wil haar best onze bouillon brengen, maar dat is haar vast en zeker weer te vet, lust ze niet, geeft darmproblemen en is ze psychisch tegen (vet is slecht). Ik hoop in ieder geval dat ze met de boter doorgaat.
Tja ik heb veel goede ideeën, maar ze zegt dat haar darmen veel niet toelaten. Ze heeft ook zo'n ingebracht matje in de darm. Ik laat haar in het ziekenhuis nou maar eten wat ze geven het duurt niet lang meer dat ze daar moet zijn en dan als ze thuis is wil ik eens goed met haar spreken en breng haar misschien toch aan de bouillon.

Ik heb al jaren onenigheden met mijn moeder over het eten. Ze geeft mij altijd kritiek dat ik te dik ben, en in ruzies noemt ze me een dik zwijn. Tja, maar haar dun lichaam is dus ook niet het aller gezondste. Ik ben zover ik weet wel gezond. Ik ben mollig.

Dorothé

Dorothe, voor zover ik me kan herinneren was ik vroeger slank en na de kinderen mollig. Mijn man vond altijd dat ik te dik was!!. Daardoor heb ik veel geprobeerd om in ieder geval niet TE dik te worden en dat is altijd gelukt. Nooit zwaarder geweest dan 75 kg/lengte 165cm.
Tegen bikini-tijd dronk ik liters karnemelk en verder weinig eten en was blij als er een paar kilo,s af waren. Ook vasten/reinigingscursussen gedaan.
Nu weeg ik al jaaaaren 70 kg, ben geen grote eter en val Nooit af. Vooral de buikstreek is dan iets te dik. Ik neem nu meer vetten en geen suiker maar geen kilo minder. Op mijn leeftijd: jammer dan. Mijn zus weegt heeel wat zwaarder dan ik maar daar is het gewicht beter verdeeld over ook de armen en benen. Dus aangeboren speelt ook mee.
Gezondheid is belangrijker toch? daar weet iedereen hier op het forum over mee te praten.
Ik kijk de laatste tijd steeds op TV-NDR en WDR, daar komt veel over voeding. Kijk jij daar ook naar? Maandag, dinsdag, woensdag 20.15 uur

Ik kijk bijna alleen maar naar de Duitse TV, als ik dan al TV kijk. Dit is nog een gewoonte van toen ik in Duitsland woonde.
De Duitsers hebben wat gezondheid betreft toch wel wat voor op ons. In de kliniek waar ik werkte in het Schwarzwald was ook Kneipp-Therapie, wandelingen en veel natuur. Dit heeft bij mij veel ogen geopend. Helaas moest ik bij de voedingslezingen me toch houden aan de Deutsche Gesellschaft für Ernährung, maar de rest was wel heel goed. Ik heb geleerd over Armbäder, Kneippbäder, Moorbäder. Kortom de Chef toen was ook opgenomen bij de Bäderarzten. Ja, die tijd was geweldig voor me en ik heb veel geleerd van de Zuid-Duitsers.

Dorothé

Ik zie op Arte vanavond 2 onderwerpen: Depression en Der Kluge Bauch.

Nog even terug op de Kuurkliniek. Als patiënten bv. een verkoudheid hadden, over diarree of zoiets, kregen ze vanuit de keuken iets speciaals gemaakt. Dus er werd met voeding ook veel genezen. Ook als ik een ziek was, dan melde ik me in de keuken en kreeg ik 'Haverschleim'of 'Hünerbrühe' 'Leinsamen' etc. Dat vond ik toch allemaal wel heel interessant.

Dorothé

Lieve Dorothé,

Pas nu lees ik je zorgen op het vlak van je moeder.

Het is geen gemakkelijke opdracht om iemand te begeleiden die blindelings vertrouwt op artsen, terwijl je zelf van beter weet. Hier de afgelopen periode ook een vergelijkbaar iets aan de hand gehad.

Liesje komt met de goede insteek dat je moeder haar darmwerking niet OK is. In haar geval kan je overwegen om Flor Essence als hulpmiddel in te zetten.
http://kanker-actueel.nl/essiac-flor-essence-blijkt-een-prima-ondersteunend-natuurlijk-middel-voor-mensen-met-kanker.html

De commentaren onderaan bijgevoegde link bevestigen de getuigenissen in het boekje van Paul Bakhuis dat ik op dit vlak las.

Andere optie is het raadplegen van arts die werkt op basis van de Hildegard geneeskunde.
https://hhhpraktijk.nl/node/14

Dank je Vivianne.

Ik zal er naar kijken. We hebben nu nog maar weinig tijd. Nadat ze uit het ziekenhuis zal komen ga ik haar gelijk de cannabisolie geven. Ze stemt mee in, dus dat is goed. Die andere zaken zal ik bekijken. Ook Dr. Rath heeft goede middelen. Zelf denk ik echter wel het meest positief over de cannabisolie.
Echter elk advies is natuurlijk welkom en waardevol. Ik waardeer dit alles ten zeerste. Ik ben blij dat er hier zo op gereageerd word en ik het gevoel heb dat men met mij meedenkt en -voelt.

Bedankt!

Dorothé

@ Dorothé

Alle begrip voor je reactie waarbij je aangeeft dat de tijd die jullie hebben momenteel heel beperkt is.

Hier vandaag op mijn vrije ochtend, onze boekwerken met betrekking tot de Hildegard geneeskunde, die vanuit Kortrijk verzonden werden, opgehaald. Bij het bekijken van het boek op het vlak van de Hildegard-Apotheek dacht ik meteen aan je. Is een hele interessante titel om de reden dat per aandoening de helende therapie-mogelijkheden, duidelijk besproken worden.

De Hildegard geneeskunde combineert helende kuurbaden, aangepaste voeding, het inzetten van edelstenen, kruiden en thee voor het behandelen van de meest uiteenlopende aandoeningen.

Nu blijkt er ook een titel te zijn die verkrijgbaar op het vlak van kanker en aandoeningen aan het afweersysteem die via bijgaande link in Nederland verkrijgbaar is.
http://www.spelt-pieterburen.nl/hil...gard-vriendenkring-uit-kortrijk-in-vlaanderen

Lieve Vivianne,

Heel erg bedankt voor de informatie. Ik ken Hildegard van Bingen wel. Ik heb 15 jaar in een Duitse Kuurkliniek gewerkt en er werd ook van deze kennis gebruik gemaakt.

Ik zal je informatie eens bekijken en kijken wat we ermee kunnen doen.

Heel veel liefs,
Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan