Bedankt voor jullie reactie, Dick en San!
Bedankt voor de tip, Dick! Ik heb zitten zoeken, en blijkbaar blokkeren de acetogeninen in Graviola de energietoevoer naar de kankercel, en zorgt coenzym Q10 er inderdaad juist voor dat die energietoevoer in stand blijft of vergroot wordt. Als je dan coenzym Q10 neemt, dan kan dat de werking van Graviola verminderen.
Lastig, want aan de andere kant heeft coenzym Q10 blijkbaar ook weer een anti-kanker werking, omdat het het immuunsysteem beter maakt, het lichaam helpt zuurstof meer efficient te gebruiken en anti-kanker cellen stimuleert. En in het lichaam wordt co-enzym Q10 in de lever aangemaakt. Of dat er iets mee te maken heeft weet ik (nog) niet, maar bij mijn vader zitten de uitzaaiingen in de lever.
Mijn vader neemt voor zover ik weet geen Q10 supplement (maar ik ga hem vragen alle etiketten na te zoeken), maar co-enzym Q10 zit blijkbaar ook in een hele reeks voedingsmiddelen, o.a. vlees (lever, hart, spier), vis (zalm, makreel, sardientjes), broccoli en olijfolie. Heb jij die ook gemeden tijdens je Graviola-kuur, Dick? Of gewoon genomen?
Verder werkt het o.a. samen met vitamine C, en die mag je niet tegelijkertijd met ozontherapie gebruiken. Misschien dat daar ergens een link zit waarom de ozontherapeut daarom niet zo happig is? Ik ga het bij hem navragen.