Kankercellen uithongeren d.m.v. ketogeen dieet

En zuur fruit zoals kiwi en bessen, mag dat ook? En rauwmelkse kaas?

De verhoudingen maken dus ook niet zoveel uit, als je maar onder de 100 gram koolhydraten blijf begrijp ik.

 
Quote:
Je mag zoveel groene bladgroente als je wilt en ook rauwe melk en yoghurt mag. Het is makkelijker dan je denkt, zorg er gewoon voor dat je je dagelijkse kookhydraatinname onder de 100 gram houdt. Groene bladgroente telt niet mee, omdat het kh-gehalte zo laag is dat het te verwaarlozen is, het gaat meer om de zetmeelbronnen.


Gefermenteerde zuivel is beter: bevat weinig melksuiker en ondersteunt darmflora (die bij kankerpatienten ernstig verstoord is). De volkeren die Weston Price bestudeerde aten hun zuivel vrijwel nooit onaangezuurd/ongefermenteerd.

 
Zuur fruit, bessen en kiwi mogen ook en telt evenmin mee vanwege het lage suikergehakte, dat simpelweg te verwaarlozen is. Rauwmelkse kaas is ook geen probleem. Als je inderdaad maar onder de 100 gram blijft. Let hierbij vooral op bronnen van zetmeel!

Mike

 
Even wat vragen

Zijn er meer voordelen aan het ketogeen dieet?

Wordt overig eiwit niet omgezet naar koolhydraten?

Ik heb gelezen dat ketonen op een gegeven moment giftig worden voor je hersenen. (?)

 
Een ketogeen dieet is niet hoog in eiwitten.

Quote:
Ik heb gelezen dat ketonen op een gegeven moment giftig worden voor je hersenen. (?)


Volgens mij heb je het over keto-acidose dat bij diabetes optreedt...?

 
Maar ook niet laag in eiwitten! Het is high fat, medium protein and low carb. En een ketogeen dieet is niet giftig voor je hersenen, koolhydraten zijn giftig voor je hersenen. Dit is allemaal disinfo! Met "ik heb gelezen dat..." of "ik heb gehoord dat..." of "ze zeggen dat..." kom je er niet, wees zelfdenkend!!!

Mike

 
pas gelezen dat citroen geen suiker bevat en helpt de darmen, lever en gal schoon te maken.Mijn lichte leverreinigings-smoothie is ook handig om te nemen, zou er dan geen honing in doen maar groene stevia of zo.

 
In een ander topic stond: 1 liter rauwe melk bevat 33 gram eiwitten en 47 gram koolhydraten en ja 33 gram vet, totaal 610 calorieën.

Dan zou je eigenlijk geen liter(s) rauwe melk per dag moeten drinken als je echt low carb wil. Zou er ook voor kunnen zorgen dat je minder makkelijk in de vetverbranding blijft.

 
Quote:
Dan zou je eigenlijk geen liter(s) rauwe melk per dag moeten drinken als je echt low carb wil. Zou er ook voor kunnen zorgen dat je minder makkelijk in de vetverbranding blijft


Fermentatie is de oplossing. Kefir bijv bevat veel minder koolhydraten dan rauwe melk.

 
Quote:
Met "ik heb gelezen dat..." of "ik heb gehoord dat..." of "ze zeggen dat..." kom je er niet, wees zelfdenkend!!!


Snap ik, maar ik had gelezen op een ander forum dat ik ook vertrouw (mark's daily apple)

 
Ik heb nog steeds niet duidelijk hoe het nu zit met de vorming van kankercellen. Onze cellen leven toch sowieso op glucose, althans bij de mensen die koolhydraatrijk eten. Dan komt er een tekort aan zuurstof en opeens verandert de cel in een kankercel die ook op glucose draait. Wat is dan het verschil? De toevoer van voldoende of onvoldoende zuurstof, wat verandert dit dan in de cel?

 
Quote:
In een ander topic stond: 1 liter rauwe melk bevat 33 gram eiwitten en 47 gram koolhydraten en ja 33 gram vet, totaal 610 calorieën.

Dan zou je eigenlijk geen liter(s) rauwe melk per dag moeten drinken als je echt low carb wil. Zou er ook voor kunnen zorgen dat je minder makkelijk in de vetverbranding blijft.


Nu snap ik waarom ik maar niet afval. Ik probeer keurig mijn koolhydraten onder de 100 gram te houden, hetgeen ook goed lukt. Maar ik tel de rauwe melk nauwelijks mee en daar drink ik toch zeker 1 tot 1,5 liter van per dag. Dat is bijna 75 gram koolhydraten.

Vorig jaar om deze tijd at ik precies hetzelfde (zelfs nog meer vet) en ik viel iedere week een kilo af, alleen dronk ik toen geen rauwe melk. Nu blijf ik op hetzelfde gewicht of kom zelfs af en toe weer wat aan.

Ik heb ook weleens geprobeerd om een paar dagen alleen op rauwe melk te leven, maar daar werd ik ontzettend moe van. Ik dacht dat dat kwam omdat ik te weinig koolhydraten nam, maar daar zal dan wel een andere reden voor zijn.

 
Quote:
1 liter rauwe melk bevat 33 gram eiwitten en 47 gram koolhydraten en ja 33 gram vet, totaal 610 calorieën.


WELKE rauwe melk hebben ze geanalyseerd? Dit zou wel eens de magere en suikerrijke melk van Holstein-koeien kunnen zijn!

Mike

 
Quote:
Ik heb nog steeds niet duidelijk hoe het nu zit met de vorming van kankercellen. Onze cellen leven toch sowieso op glucose, althans bij de mensen die koolhydraatrijk eten. Dan komt er een tekort aan zuurstof en opeens verandert de cel in een kankercel die ook op glucose draait. Wat is dan het verschil? De toevoer van voldoende of onvoldoende zuurstof, wat verandert dit dan in de cel?


Lees deze artikelen:

https://www.fatsforum.nl/topic/de-bron-van-alle-kwaad-suiker-zetmeel-en-koolhydraten

https://www.fatsforum.nl/topic/hoe-je-de-zuurstoftovoer-naar-je-cellen-kunt-verhogen

https://www.fatsforum.nl/topic/vetverbanding-en-suikervergisting

https://www.fatsforum.nl/topic/de-hormonale-hierarchie

Mike

 
@ gifvrij, ik kamp met hetzelfde probleem, ik kom aan terwijl ik netjes wapf eet. Ik ben nu ook bezig met mijn koolhydraten te tellen, ook die van de rauwe melk en ik ga daarbij uit van wat hierboven vermeld staat, 47 gr per liter melk. Ik hoop dat dat resultaat gaat geven en mijn gewicht weer wat naar beneden gaat.

 
Quote:
@ gifvrij, ik kamp met hetzelfde probleem, ik kom aan terwijl ik netjes wapf eet. Ik ben nu ook bezig met mijn koolhydraten te tellen, ook die van de rauwe melk en ik ga daarbij uit van wat hierboven vermeld staat, 47 gr per liter melk. Ik hoop dat dat resultaat gaat geven en mijn gewicht weer wat naar beneden gaat.


In mijn moeders land van herkomst, Ghana, krijgen kinderen (rauwe) geitenmelk als ze wat vel over been zijn. Dus het verbaast me niet dat je dan meestal aankomt.

 
Het stiefzoontje van een vriendin van me gaat onder strenge begeleiding het ketogeen dieet volgen. Hij heeft epileptische toevallen en ze hopen dat die door het dieet verminderen of zelfs wegblijven. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.

 
De kans is groot dat het gebruik van plantaardige olie en margarine wordt aangeraden, of ze gebruiken liquigen wat van kokosolie en palm olie is gemaakt:

Quote:
MCT-olie (gefractioneerde kokosnootolie, gefractioneerde palmkern olie), gedemineraliseerd water, emulgator (Citroenzuuresters van mono- en diglyceriden)


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan