Kefir

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Wommes, ik heb er over en deel ze graag met je. Iemand een idee hoe ik die het beste verpak/verstuur?

tanja ik heb ze een keer gekregen in een dik plasticzakje met wat melkkefir erbij en dan goed afplakken en voor de zekerheid nog een zakjes erom en dan in een bubbeltjesenveloppe doen.

Ok dat is te doen, Wommes als je mij je adres even mailt (op m'n naam klikken adres staat op site) komen de korrels jou kant op.

Dat is hartstikke fijn, ik heb mijn gegevens inmiddels doorgemaild naar je.

Ik zou ook graag kefirkorrels tegen betaling van iemand overnemen. Ik heb ze onlangs besteld maar te lang laten liggen. Heeft iemand nog korrels over? Alvast bedankt!

Ik heb nog wel wat melk kefir korrels over. Mag je tegen verzendkosten hebben.

Ik heb vandaag melkkefir gekregen van een boerin waar ik soms mijn melk haal. Ze had twee tips:

1) Zet de kefir niet op koude melk, maar maak m een beetje warm, bijvoorbeeld in de magnetron..... Nou, ik laat mijn kefir wel wat langer staan! Heb niet eens een magnetron :lol:

2) gebruik als je meer dan genoeg korrels hebt, de melkkefirkorrels om waterkefir mee te maken. Na verloop van tijd worden ze minder krachtig, maar dan is de melkkefir toch al tig keer uit zijn jasje gegroeid en kan je nieuwe pakken.

Iemand hier ervaring met het maken van waterkefir met van oorsprong melkkefirkorrels? Ze heeft me de pot laten zien waar het in staat, zag er wel goed uit. Volgens de boerin kan je waterkefir maken van melkkorrels, maar andersom gaat niet.

Alexandra, ik zet ze altijd in koude melk, nooit een probleem geweest, maar misschien wel een idee om de melk uit de koelkast te halen van tevoren. De rauwe melk in de magnetron is wel een dijenkletser! Leuk om te kijken of ik waterkefir met m'n melkkorrels, wist niet dat dat kon.

Ja dat is goed. Dus bij deze, Mike wil je mijn mailadres aan San geven?

Hoeveel gram heb je of denk je nodig te hebben?

Ik wacht de mail van Mike af.

Ik heb toen 30 gram korrels besteld, maar in de omschrijving stond dat ik 3 tot 5 flinke eetlepels nodig had. Dus misschien 60 gram?

Oke zo'n 50 of 60 gram heb ik denk ik wel over. Komt goed.

Ik wacht je mailtje af.

Als je waterkefir maakt met suiker, zal niet alle suiker dooor de kefir gebruikt worden, er zal atijd een deel suiker onverteerd blijven.

Hoe maken jullie je basis waterkefir. Met suiker of vruchtensap?

Ik wil dit als limonade gaan gebruiken om een betere darmflora en weerstand op te bouwen.

Heeft er iemand tips? Ik vind citroen heerlijk.

Alle input is welkom.

Op youtube ook al hele leuek filmpjes gezien en iedereen heeft zijn eigen recepten.

Thkx.

Ik had wat ingevroren Kefirkorrels gekregen en heb deze laten ontdooien. Vervolgens een paar keer een beetje rauwe geitemelk (totdat de korrels onderstonden) opgedaan en dit elke dag verwisseld.

Nu tracht ik dus kefir te maken en heb de rauwe geitemelk opgewarmd tot 30gr en over de korrels gedaan in de verhouding van ongeveer 1/3 - 2/3 melk. Dit staat nu ongeveer 36h in de keuken. Ik zie echter nog geen afscheidingtussen een wit waterachtig gedeelte en het andere deel. Is dit normaal of werken die korrels niet meer ?

Ik verwarm de melk niet, maar ik geloof niet dat dit het grote verschil maakt in deze. Ik denk dat je korrels opstartproblemen hebben. Heb van de week gelezen dat het wel twee weken kan duren voordat ze weer goed opgestart zijn.

Mijn kefir die ik gisteren weer heb gemaakt begint nu, 20 uur later al afscheiding te vertonen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan