Keltisch zeezout

Bedankt voor de reacties, maagzuurremmers was hij mee gestopt en ik neem aan dat hij een super gezond! westers dieet volgt zoals het ondervoedingscentrum voorschrijft plus daarbij de nodige ellende. Ik ken de man verder niet hij is weer een vriend van vrienden van mij en hem helpen gaat dus ook niet werken zo :), hij zal zelf een topic moeten starten zodat hij geholpen kan worden. Een makkelijke aanwijzing voor de pijnlijke gewrichten is er niet.

Gestopt met maagzuurremmers betekent nog niet dat de ellende die met die maagzuurremmers is aangericht meteen verleden tijd is. Daar gaat nog behoorlijk lang overheen.
Ik snap nog steeds niet hoe artsen het in hun botte kop halen om in te grijpen in systemen, die de natuur over miljoenen jaren heeft ontwikkeld, met een arrogantie alsof ze het beter weten dan de natuur. Nou ja, arrogantie komt meestal voort uit angst en / of domheid.

Ok Gerard dat ben ik met je eens en een arts lijkt me niet echt dom dus zal het arrogantie zijn en de florijnen, ik had zelf de link gelegd met slechte eiwitvertering en jicht maar dat het dan ineens ontstaat na gebruik van Sole dat kan ik dan niet rijmen of het moet toeval zijn. Ik adviseer eerst om met het gebruik van Sole rustig aan te doen.

Het komt ook niet door de sole lijkt mij. Maar door mogelijk jaren lang verkeerde voeding en reguliere medicijnen. Het kan zijn misschien dat hij aan het ontgiften was met sole en aan de andere kant tegelijk gif naar binnen werken is dweilen mwt de kraan open. Idd op afstand is het moeilijk te beoordelen en advies geven.

Dit staat op aHealthylife.nl:
https://www.ahealthylife.nl/wp-content/uploads/2015/10/Keltisch-zeezout-Analyse.pdf

Keltisch zeezout bestaat dus voor 98,1% uit keukenzout (91,6%) en water (6,5%).

En in die laatste 1,9% zit Sulfaat (SO4)(1,1%), magnesium (0,32%), calcium (0,24%) en Kalium (0,1%). Vrij normale stoffen die je bij een normale levensstijl voldoende binnenkrijg.

Zit in die laatste 0,14% van het zout dat wondermiddel dat ervoor zorgt dat Keltisch zout goed voor je is?
Dagelijks die ene theelepel (6 gram) in een glas water zou dus goed zijn?
Die theelepel bestaat dus uit 4 gram water en 2 gram zout.
Van die 2 gram is 1,962 gram keukenzout en water.
Van de overgebleven 38 milligram (0,038 gram) heb je 35,2 milligram niet nodig omdat je daar niet snel een tekort van krijgt (sulfaat, magnesium e.d.).

Wat zit er precies in die laatste 28 milligram dat een wonder zou moeten verrichten?
Want er zit ook nog: Kwik, Lood, Cadmium en Arseen in...

Een tijd terug las ik dat Pascal het drinken van sole niet meer aanbeveelt.
Klopt dat? Zo ja, wat is de reden dat Pascal het niet meer aanbeveelt.

Reiziger

Ik zal wel even zoeken of ik het nog ergens kan vinden, maar het was in ieder geval hier op het forum.

Reiziger

De link die ik kopier word als een quote geplaats zo te zien, het gaat om pagina 10 in ieder geval van de topic Keltisch zeezout.

Hallo Allemaal,

Ik gebruik nu 2 mnd hymalaya zout, neem elke dag een halve theelepel in glas warm water en 1 uitgeperste citroen.Zou het kunnen zijn dat mijn schildklier harder gaat werken van dit zout?
Ik heb een trage schildklier, en heb het gevoel dat ik door gebruik van h.zout minder medicatie
zou kunnen gebruiken.Kan dit?

Graag reactie.

Groeten,

Janine

Het zou maar zo kunnen. Dit zou betekenen dat de minimale hoeveelheid jodium in HZ toch een positief effect bewerkstelligt.

Mike

Mike jij raadt toch nog steeds aan om sole te nemen? (in tegenstelling tot Juglen)

Even een vraagje over sole.

Ik hem hem eerst steeds buiten de koelkast bewaard, totdat ik ergens las dat je hem beter in de koelkast kon bewaren i.v.m. algengroei.
Nu heb ik echter in een download op de site van gezondheidsradio gelezen dat hij niet in de koelkast moet.

Ik wil even vragen waar hij nu bewaard moet worden, in of buiten de koelkast?
Dorothé

Ik heb je artikel net weer gedeeld op mijn FB. Zou toch iedereen kennis van moeten nemen. Het boek 'Levenskracht uit de oceaan' was ook voor mij een eyeopener! heb het ook al aan diverse boeren aangeraden, in de hoop dat ze keltisch zeezout gaan gebruiken voor hun gewassen en dieren.

Dorothe ik heb de potjes Sole al jaren in een keukenkastje staan en nog nooit algengroei gezien.

Je moet de sole niet bewaren, maar gebruiken. Hoeveel liter maak je tegelijk hiervan dat je het al jaren in de kast hebt staan? ?Ik maak iedere maand een nieuwe fles.

Hoi Tanja,

Dank je. Nee, ik maak steeds een jampotje en gebruik het dagelijks.

Johnny heeft het jaren in de kast staan.
Maar dan ga ik het weer gewoon in de kast zetten.

Dorothe

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan