Keltisch zeezout

Van fijn zeezout kan je toch ook gewoon ''Sole'' maken? Of heb ik dat mis.. Omdat op de folder staat bij grof zeezout: toepassing sole. En dit staat niet bij fijn zeezout (fleur de del)

in principe kan je van elk zout deze oplossing maken...met fleur de sel wordt het wel wat duurder, en daarnaast is juist het grove keltisch zeezout het meest in aanraking geweest met de kleibodem....en dit is nu juist hetgeen wat het net even gezonder en mineraalrijker maakt dan de fleur de sel (dit ligt tijdens de zoutoogst bovenop het grovere zout).

Aai. Ik heb dus de verkeerde besteld? is het een optie om misschien wat meer zout in mijn water te doen totdat deze op is? Of ik de grove zout veel meer gezonder voor mijn huid problemen?

Ik zou de fleur de sel niet in de sole doen, maar heerlijk van genieten over een gekookt ei of over gebakken aardappeltjes. Het is ook heerlijk bij een verse salade. Bestel dan daarnaast het grove keltisch zeezout en gebruik dit dan voor de sole, in bad, voor in de keuken en voor alle andere toepassingen. Verkooppunten vind je op http://www.keltischzeezout.com/verkooppunten/ Dit is de site van de Franse importeur in Nederland.

Succes ermee en als je nog vragen hebt dan zie ik het wel verschijnen.

Gr.

Jacques

Praktijk Nieuwe Tijd

Oke, ga ik doen!

Ik wil ook stoppen met mijn tandpasta. Is de fleur de sel wel goed om mee tanden te poetsen? En dit moet dan toch in combi met een paar druppeltjes H2O2?

Ginola, niks moet, alles mag. Het is zeker niet slecht, maar met het grove zout krijg je wel meer mineraaltjes etc. binnen via je mondslijmvlies.. En die H2O2 alleen als dat goed voelt voor jou. Ik maak altijd mijn eigen mixen, de ene keer met kokosolie, de andere met kruidnagel essentiële olie(één drup).

Ik dacht niet dat er een speciaal verband was tussen die twee die jij noemt om dat perse samen te moeten doen.

Ik heb zelf een vraag over hoe een bepaalde oplossingsgraad te maken:

Ik gebruik al jaren de neusspray van Weleda met alleen zout en aloë vera,

omdat mijn neusbot van binnen scheef staat en één neusgat daardoor kleiner is en snel verstopt en er dan ook vreemde dingen met m'n oor gebeuren.

Die spray werkt heel goed, maar ik wil het met eigen gemaakte neusspray op basis van sole gaan proberen.

Maar hoe krijg ik de juiste oplossingsgraad voor lichamelijk gebruik?

Met dus precies de osmotische waarde van het lichaam?

In 1876 werd de eerste echte koelkast uitgevonden en tegen het eind van de eeuw werden koelkasten algemeen verkrijgbaar. Dr. Thompson schrijft verder: waarom veroorzaakte dit een gezondheidscrisis voor de mensheid? Het antwoord is eenvoudig: we stopten met het gebruik van zee- of rotszout voor het conserveren van ons vlees en andere voedingsmiddelen. Zo beroofden we ons lichaam van de essentiële mineralen in dat zout die we nodig hebben om te overleven en te gedijen (zeezout bevat ionische sporenmineralen die perfect met elkaar in evenwicht zijn). Vanaf dat moment heeft generatie na generatie dalende weefselmineraalniveaus ervaren. http://www.succesboeken.nl/?ISBN=9789079872848&PC=476178F4

Hier een promofilmpje waarin een paludier (ngels ondertiteld) uitlegt hoe de winning van KZZ in zijn werk gaat:

Mike

leuke promo.
daarna kwam er automatisch een filmpje met ondermeer Keltische doedelzakken "Ballade avec les Sonneurs de Loire-Atlantique".
had ik altijd gedacht dat doedelzakken iets typisch Schots waren.
blijken doedelzakken volgens wikipedia oorspronkelijk uit India/Pakistan/Iran te komen.
in zowat heel Europa blijkt gedoedelzakt te worden.

Pascal Pichon van Breizh Import stuurde me het volgende artikel over Himalayazout:

https://www.iamafoodie.nl/labtest-de-uitslag-wat-zit-er-in-himalayazout/

Het was hem doorgestuurd door een klant en Pascal vroeg mij om een reactie. Ik wil jullie echter niet mijn antwoord hierop onthouden, dus bij deze:

Reactie Mike Donkers op het artikel over Himalayazout op I’m A Foodie:

Een snelle blik op de About-pagina maakt al meteen duidelijk waar we mee te maken hebben, nl. een team van regulier opgeleide diëtisten die, afgaand op de inhoud van het artikel, in hun opleiding hebben meegekregen dat natriuminname kan leiden tot een verhoogde bloeddruk. Dit is een AANNAME die we in de reguliere medische ‘wetenschap’ wel vaker tegenkomen. Aannames zijn geen wetenschap, klinische bewijzen die voortdurend overal ter wereld kunnen worden herhaald met telkens dezelfde uitkomst, dat is wetenschap!

Het is dezelfde aanname als dat verzadigd vet en cholesterol hart- en vaatziekten in de hand kunnen werken. Vind je het niet interessant dat de medische wetenschap uitsluitend negatieve eigenschappen van voeding belicht, maar als er AANTOONBARE positieve effecten van voeding zijn op de gezondheid voortdurend zegt dat voeding hier niets mee te maken heeft? En hoe interessant is het om te zien dat juist die voedingsmiddelen die aan de BASIS liggen van een goede gezondheid, nl. verzadigd vet, cholesterol en zout, voortdurend gedemoniseerd worden!

So what als je met 2 theelepels Sole aan bijna 70% van de ADH voor natrium komt! Heb je enig idee hoeveel zout vooroorlogse generaties, die geen koelkast hadden en dus voedingsmiddelen conserveerden met zout, innamen? Deze mensen waren gezonder en langlevender dan de naoorlogse generaties, wat er ook beweerd wordt in de medische wereld en in de media (‘weleven langer dan ooit’ en ‘we zijn gezonder dan ooit’ – allemaal propaganda van de pillenindustrie, die de arrogantie heeft dat ze de natuur wel even kunnen verbeteren). Zo gezien is de ADH voor natrium allesbehalve toereikend, net zo goed als dat de ADH voor vit. C net genoeg is om scheurbuik te voorkomen, niet meer en niet minder.

En natuurlijk zien we weer het sprookje de revue passeren dat er geen verschil is tussen geraffineerd keukenzout en ongeraffineerd zout, zoals bijv. Himalayazout. En dat terwijl hun iegen labtest uitwijst dat ongeraffineerd zout boordevol mineralen en spoorelementen zit die ontbreken in keukenzout! Tot overmaat van ramp bevelen ze nog natriumarm zout aan ook. Opnieuw die arrogantie die uitgaat van het verbeteren van de natuur zelf.

Het nooit overtroffen onderzoek van Weston Price toont klip en klaar aan dat al vele duizenden jaren mensen over de hele wereld wisten te gedijen op een HOGE INNAME van verzadigd, dierlijk vet en cholesterol en zout. Wat deze over het paard getilde diëtisten beweren is pas 30 jaar oud en het was oorspronkelijk bedoeld om het hart- en vaatziektenspook uit te bannen. En, heeft het gewerkt? Hebben we nu minder hart- en vaatziekten 30 jaar later met al dat magere en zoutarme voedsel? Nee, integendeel. We zijn nu zieker dan ooit, bijna de helft van de Nederlandse bevolking is chronisch ziek! Hart- en vaatziekten en kanker waren zeldzaam bij vooroorlogse generaties, ook in dit land. Het werd niet eens onderwezen op medische universiteiten. Om maar te zwijgen over andere chronische ziektes die toegeschreven worden aan de ouderdom, maar ondertussenn op steeds jongere leeftijd voorkomen, waaronder dementie!

Kortom, laat je niet gekmaken door deze ‘diëtisten’ en eet naar hartelust verzadigd vet, cholesterol en zout. Je lichaam vertelt je precies wanneer je genoeg hebt, want als je teveel vet eet word je misselijk en als je teveel zout eet krijg je dorst!

Mike

Hij zegt hier echter dat hij het drinken van een Sole niet meer promoot. Ik drink elke dag een tot twee glazen met een theelepeltje sole en de katten krijgen 8 druppels sole op een grote drinkbak (voor honden). Daarnaast hebben ze ook nog een bak gewoon drinkwater en kunnen dus kiezen.
Ik drink het dus echter elke dag. zal ik dat dus liever laten in de toekomst?

Deze vraag komt ook bij mij op over jodium. Ik neem elke week 2x2 druppels in kefir. Zal ik dat dan ook liever laten? Men heeft mij hier op het forum geschreven dat ik zelf wel merk als het mij niet meer goed doet. Maar ik merk niets....kan ik gewoon doorgaan?
Dorothé

Wat denk je zelf? Laat je toch niet zo snel weer aan het twijfelen brengen. Juglen mag met alle winden meewaaien als hij dat wil, maar heeft hij de waarheid in pacht? Ik ook niet wat dat betreft, daarom vertrouwen we hier steeds op het werk van WP en hij zag dat zout van groot belang was en dus is.

Mijn ervaring is dat als je de jodium niet 'vergeet' te nemen, je hem nog nodig hebt. Het is lastig luisteren naar je gevoel als je er niet op durft te vertrouwen, denk er niet teveel over na, dat is namelijk het tegenovergestelde ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan