Kijk uit voor ecofascisme!

Ongetwijfeld gaat dit leiden tot een dubbele logica:

We moeten vaker in een lockdown want dat is goed voor het klimaat.

Boeren moeten uitgekocht worden, want die stikstofemissie wil maar niet terug.

Don't believe the hype!

Mike

Vandaag las ik op de NOS dat de uitbraak van Corona in slachthuizen een groot probleem van zorg is.
Die vleesbedrijven gaan dus dicht. Dit heeft vast helemaal niks te maken met de klimaatagenda en dat we minder vlees moeten eten.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2334540-vleesbedrijf-vion-in-groenlo-gesloten-na-corona-uitbraak.html

Dat waren ze in Amerika ook aan het uitrollen en nu in NL dus ook. Uit de uitzending van vanavond van Jensen maak ik op dat dit in Duitsland ook zo is. Er wordt ons een belangrijke eiwitbron ontnomen, maar in 2016 werd ik geroyeerd door de WAPF omdat ik voeding/gezondheid niet met politiek mocht vermengen. Wie heeft hier gelijk gekregen?

Mike

Sally kan hier niet omheen. Zij moet zien wat er nu gebeurt. Juist met deze Corona crisis erbij! Er zullen velen zijn die weggegaan zijn en nu moeten toegeven dat het waar is. Ze blijven liever onnozel denk ik. Kuddedieren?

Welk bedrijf moet mijn nieuwe energieleverancier worden? Ik hoef geen activistisch groen bedrijf, als het maar werkt.

Jasper voor een tegengeluid kun je voor kernenergie gaan:

Levert mijn energieleverancier kernenergie?

Dat kun je uitzoeken door het stroometiket van jouw leverancier te bekijken. Op het stroometiket staat welke energiebronnen (wind, zon, gas, kolen, kernenergie etc.) jouw energieleverancier gebruikt om stroom op te wekken. Deze leveranciers leverden volgens Wise in 2018* kernenergie:

● Anode (3%)
● Energiedirect (2,2%)
● Qwint (2,1%)
● Essent (1,7%)
● NieuweStroom (3%)
● Nuon (1,5)
*update: 30-12-2019

https://www.gaslicht.com/blog/kernenergie-energieleveranciers/3445/

Ik wissel ieder jaar en moet zeggen dat ik met Energiedirect goede ervaringen heb.
Ik keer dan ook regelmatig weer terug naar ze.

wij hebben greenchoice, die verkoopt nederlandse groene stroom (o.a.?)
ik ben op dit moment nog steeds tegen kernenergie, dus daar wil ik prive en als bedrijf niet aan bijdragen.
En anders maak je een lijstje met iedereen die je telefonisch lastig valt, die dus niet.

en eh, elke stroom werkt. Maar kernenergie vind ik met de halfwaardetijd van het afval not done. Je achterx1000 kinderen hebben nog met die shit te maken.
EN ZEG MIJ NA: DE AARDE WARMT NIET OP DOOR CO2, PLANTEN ZIJN BLIJ MET CO2, HET VERGROENT DE AARDE
EN ZEG MIJ NA: DE AARDE WARMT NIET OP DOOR CO2, PLANTEN ZIJN BLIJ MET CO2, HET VERGROENT DE AARDE
EN ZEG MIJ NA: DE AARDE WARMT NIET OP DOOR CO2,PLANTEN ZIJN BLIJ MET CO2, HET VERGROENT DE AARDE

naief, ik ben het met je eens dat co2 niet het probleem is, maar waarom zou ik dan bij Greenchoice gaan zitten? Ze hebben een goede klantenservice maar gaan ook 100% social justice en andere onzin. Daar hoef ik m'n geld niet in te steken.

Hé, daar is de klimaat agenda weer. Onder het mom van Corona.
Moeten we nu met ze allen vlees gaan hamsteren? Slachthuizen dicht is geen vlees op tafel. Worden we gedwongen vegaetarieer? En dan ziekte daardoor toeschrijven aan Corona?

https://www.ad.nl/binnenland/schouten-dreigt-met-sluiten-slachterijen-als-sector-boel-niet-op-orde-heeft~acde2e51/

https://www.nu.nl/klimaat/6053599/in-achterhoek-valt-droogte-al-toe-te-schrijven-aan-klimaatverandering.html

Er wordt gezegd dat er 'droogte' is en dat er een neerslagtekort is. De bodem in de bossen en andere natuur is inderdaad wel droog. MAAR, februari t/m mei zijn de droogste maanden van het jaar in Nederland. Sinds 1910 is de hoeveelheid neerslag met 26% toegenomen. Hoe erg was die 'droogte' 100 jaar geleden dan? Was Nederland toen onleefbaar?

0508_001g_clo_08_nl.png

Het valt mij wel op dat de wind de laatste maanden vooral uit het noorden of het oosten komt. In ieder geval aan de westkust. Normaal hebben we hier het grootste deel van het jaar een zuidwesten wind. Oosten wind geeft een droge lucht met weinig neerslag en blauwe luchten (met of zonder chemtrails).

Volgens mij is er iets met water, als we datgene wat valt goed opslaan hebben we genoeg. En het wordt ook weggepompt op sommige plaatsen. dan willen ze om de een of andere reden het waterpijl beheersen. Ik zou moeten googelen hoe dat zit.

We moeten ons water niet langer naar de zee brengen | Trouw

www.trouw.nl › binnenland › we-moeten-ons-water-nie...

Link werkt niet. Je bedoelt deze:

https://www.trouw.nl/binnenland/we-moeten-ons-water-niet-langer-naar-de-zee-brengen~bc101973/

Mike

Deze bakkerij (1738) in mijn dorp dreigt gesloopt te worden omdat het niet kan voldoen aan de isolatie eisen van het klimaatakkoord.

Dat is in De Efteling ?

Dat is in De Efteling ?

Ja dat dacht ik eerst ook... in de comments kon ik er niks over vinden, nou ja het zal wel...?

Kevin

Forum statistieken

Onderwerpen
4.555
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan