Quote:
(ik heb geen schrik voor salmonella, als ik dat krijg zal ik het heus wel overleven)
Ik ben juist wel bang voor salmonella. Mijn moeder is toen ik tiener was met loeiende sirenes in coma naar het ziekenhuis gebracht. Salmonella vergiftiging en daardoor uitgedroogd. Volgens haar is door die salmonella haar hele spijsvertering vernietigd. Al die klachten die ze nu heeft, komen daar vandaan. Nu vind ik dat erg kort door de bocht, want inmiddels heb ik bijna dezelfde klachten. Helaas kreeg ik doordat ik mijn moeder verzorgde zelf ook die salmonella vergiftiging, gelukkig wisten we toen wat het was). Wie weet komen mijn spijsverteringsklachten in principe ook daar vandaan. Heeft moeders toch weer gelijk
Overigens kreeg zij het waarschijnlijk door het eten van softijs.
Ik eet ook biologische eieren uit de winkel. Bij ons gaat er met 5 gezinsleden bijna een doos van 10 doorheen. Gelukkig ben ik heel slecht in rekenen en heb ik een gat in mijn hand, hahahaha. Ik wil niet eens weten wat ik betaal, ik heb ze toch nodig.
Ik heb nooit gekookt eten aan de kippen gegeven, volgens mij zouden ze het best lusten. Alhoewel het zijn net kinderen. Het voelt voor mij vreemd een kip iets gekookt te geven, net als brood. In het wild......
@Moondust
Quote:
Wat is het voordeel van zo'n opgehangen bal? Dat het niet vies wordt?
Dat korfje vind ik handig omdat ze zo zelf hun voer afscheuren, in kipklare stukjes. Als er soms iets op de grond valt schrokken ze het heel naar binnen. Zo ook lange slieren gras of muur. Dit kan een bal vormen van onverteerd voer, waardoor het gaat rotten. Dat wordt dan einde kippie. Je zou het ook in kleine stukjes kunnen knippen.