Kippen

als de kuikens 5 weken oud zijn, zou ik me geen zorgen maken over het gmo-voer. Dan kun je je de hele dag wel overal zorgen om maken.
Ga je de kippen in een ren houden of ook los? Ze verkopen bij de welkoop ook meelwormen voor de kippen. Persoonlijk vind ik de welkoop niet de beste winkel voor bio. Ik zou kijken wat voor fouragewinkels er nog meer in de regio zijn.
 
Zomaar dieren houden zonder er voldoende van te weten is niet fair naar de dieren toe en is onveilig voor de dieren. Er zijn voldoende verenigingen en kippenboeren waarbij je kan informeren. Er zullen meer dan genoeg -biologische- houders van kippen zijn die je precies uit kunnen leggen wat je wel en niet moet doen.
Je kunt niet zomaar ergens beginnen en lukraak maar wat doen. Je speelt dan met levens.
Er is meer informatie op deze wereld te vinden behalve dan alleen op het internet en dit forum.

Het erop wagen is een egoïstische zet welke respectloos is naar de dieren die je wilt houden. Dit is precies de reden waarom vele asiels vol zitten en het internet bol staat van aanbod van dieren.
 
Juist dit soort dingen zijn heel goed zelf te leren. Op het internet is zoveel informatie te vinden en Devotion is zich duidelijk aan het verdiepen en gaat ze niet 'zomaar' houden.

Ontmoedig nou niet door te zeggen dat dit alleen voor geoefende mensen is. Hier om ons heen wordt al genoeg over gelaten aan 'experts' en zie toch eens tot wat dat leidt.
 
Ontmoedig nou niet door te zeggen dat dit alleen voor geoefende mensen is.

Het is een dag waarop mij steeds woorden worden toegeschreven die ik niet heb geschreven. Ik schreef namelijk niet dat het overgelaten moet worden aan expert, ik schreef wel dat er eerst advies ingewonnen kan worden bij expert alvorens er dierenlevens op het spel worden gezet.

Goed begrijpend lezen blijft een kunst merk ik.

Zomaar even beginnen met wat dieren houden, jezelf half informeren en vervolgens een grote kans lopen om de fout in te gaan is niet de weg. Eerst goed informeren en dan eraan beginnen.
 
Naief, ze hebben enkel een nachthok en mogen lekker los in de tuin lopen. 5wk is idd jong, maar zoals je zelf al zei, heb ik ook geen idee hoe lang het duurt voor de gmo resten het kipje verlaten hebben

Heksje, dat ik er 0,0 van af weet heb ik niet gezegt.
Ik heb mij wel degelijk verdiept in allerlei dingen, maar vrijwel alles gaat over legmeel/korrel, granenmixen en dat ze absoluut niet zonder moeten. Omdat ik geen gmo troep in mijn kippen en ei wil, zoek ik verder dan dat.
Zelfs de bij variant bevat sojaolie soja en mais.

Met "Het er op wagen" bedoel ik: me er in verdiepen en dan de stap zelf nemen om eieren uit te laten broeden etc.

Hamster, :-) :-)
 
Heksje, dat ik er 0,0 van af weet heb ik niet gezegt.

Nee, ik ook niet. Maar je weet er duidelijk nog niet genoeg van dus het lijkt mij zaak om jezelf toch eerst beter te informeren alvorens je voor levende wezens gaat zorgen.
 
Tsjonge Heksje, moeten we nu ook al een dierenverzorgdiploma voor een kip halen? Ze gaat toch geen high maintenance dier houden? En als dat wel zo was, dan is dat haar verantwoordelijkheid.
 
ik koop hele granen en die kiem ik. Geen idee of dat verantwoord is. Ik heb hierover geen info ingewonnen bij een kippenexpert. Maar ik dacht, ik zie vanzelf wel of ze ziek worden, maar na 2 jaar leven ze nog steeds. :)
 
Maar ik dacht, ik zie vanzelf wel of ze ziek worden, maar na 2 jaar leven ze nog steeds.


Prima instelling, erg begaan met de dieren en heel verantwoordelijk.
Ik neem aan dat je ouders dezelfde instelling hadden en als je zelf kinderen hebt je ook zo handelt t.o.v. hen.

Wat is er mis met je goed informeren. Maar speel maar lekker met levens hoor, dan ben ik wel uitgepraat hier als je zo denkt en handelt. Ieder voor zich en God voor ons allen is immers het motto blijkbaar.
 
Kippen houden is echt super makkelijk. Zeker als ze loslopen. Ze eten werkelijk alles. Groente, vlees, insecten, alles. Als je een hok voor ze hebt zullen ze daar vaak vanzelf gebruik van maken maar soms kiezen ze andere slaapplaatsen. Bij mij in Nederland vlogen sommige kippen, ook bij weer en wind, gewoon de bomen in. En kippen hebben heel snel door dat jij degene bent die ze allerlei lekkers toe stopt. Ze worden dan ook vanzelf tam wat in de omgang met je kippen natuurlijk wel zo leuk is. Wat dat betreft kan echt iedereen kippen houden.
 
Hoi Devotion,

Zelf kippen houden is heel leuk, probeer om niet direct hun menu om te gooien, maar koop inderdaad een zak bio voer en ga dan ander eten opbouwen.
Je kunt op Internet ook info vinden over het zelf kweken van wormen, daar ga je ze een groot plezier mee doen.
Wat betreft Barnevelders...die worden soms zo genoemd terwijl het eigenlijk om bijvoorbeeld een Isa Brown gaat, beetje doorvragen kan soms dus geen kwaad.
Veel plezier en succes!
 
Met het verkeerde been uit bed gestapt, Heksje? Geen goede energie om de dag mee te beginnen. En het is zo'n mooi lenteweer! De droge winterkou met dat zonnetje... Er speelt bij jou een lichte ontplofbaarheid die zich elk moment kan openbaren. Wees hier alert op, want het is zonde van je tijd en energie.

Mike
 
Nog een aanvulling: jij en ik hebben allebei in het ziekenhuis gelegen met een ernstige klacht. Dat geeft een ander perspectief op wat werkelijk belangrijk is in het leven. Het heeft mij milder gemaakt en als ik jouw reacties in het algemeen lees ben jij volgens mij ook minder fel geworden. Houd dat vast en trek je bepaalde dingen niet teveel aan. Het gaat fout als je de dingen persoonlijk maakt!

Mike
 
Dat been uit bed gaat prima, echter klopt hoog explosief gevaar wel. Inderdaad ga ik maar eens tijd en energie spenderen aan andere zaken die me minder van beiden kosten.

Bedankt Mike :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan