Kippen

http://www.willemhoekstra.com/wp-content/uploads/2009/09/IMG_0114-Brahma-columbia-met-Willem-Hoekstra1.jpg We hebben zulke kippen, alleen is onze haan groter en wat steviger dan deze. Ik denk dat kippen van nature veel meer vlees eten als wormpjes en kevertjes, naar het schijnt eten ze ook muizen en al wat een ander dier laat liggen, aas dus. Ik had aan het eind van de zomer nogal een rupsenplaag op mijn bloemkool in de moestuin, ze hebben die rupsen allemaal op en aan de kool zijn ze niet geweest, ze hoeven het gewoon niet.

 
Waarmee je mijn punt bewijst: dierlijk voedsel is vele malen voedzamer dan plantaardig. laatst zag ik een aflevering van Bizarre Foods America op Travel Channel. Deze ging over Hawai. Noni, een vrucht die volgens David Wolfe een 'superfood' is, staat daar bekend als een voedingsmiddel dat je alleen maar eet als er echt niets anders te eten is. Het stinkt, natuurlijk heeft het geneeskrachtige eigenschappen, maar het smaakt als medicijn en niemand eet of drinkt het voor de lol of voor de smaak. Dieren voeden, planten genezen en kippen weten dit ook!

Mike

 
Dat is mooi, want ik heb een halve vriezer propvol met biologisch vers vlees voor katten waar mijn kat al wekenlang de neus voor ophaalt. Hij lijkt er niet aan te krijgen. Ik vermoed dat hij elders eet als ik hem niet het voer geef dat hij wil. Ik geef het biologisch vlees nu aan de kippen en mijn kat zit weer aan de brokjes, wel goede brokjes, dat scheelt.

 
Heb je al op barfplaats gekeken, er zijn wel veel dingen die je kunt proberen om te zorgen dat je brokjeskatten toch nog aan het vers vlees kunt krijgen. Maar als er iemand anders hem brokjes voor zet dan zal het idd moeilijk worden.

 
Quote:
Dieren voeden, planten genezen en kippen weten dit ook!


Lijkt mij ook dat ze prima weten wat ze nodig hebben. Ik heb ze volwassen gekocht en ze kregen bij die mensen gewoon legkorrel, brokken dus en keukenafval. Het is dus niet dat ze gewend zijn aan rauw vlees en dat misschien daarom willen eten, het komt echt uit henzelf.

 
Mijn kippen stuiven op vlees af alsof hun leven ervan afhangt.

Ik heb op barfplaats een goede tip gelezen die ik nog niet uitgeprobeerd heb, dus die ga ik volgen. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip.

 
en ze voelen zich echt kiplekker! :-) als ze niet meer leggen ga ik er soep van trekken, mijn zoon vraagt elke dag wanneer we die kippen nu gaan slachten 8)

 
Hoe krijg ik dat vinkje voor follow up mail weg? Ik krijg nog steeds mails hierover. Aanklikken werkt niet...

 
@Pops

Onder de topictitel staat een link "Unsubscribe to Topic". Als je die aanklikt krijg je er geen mails meer over.

 
Pops, ik weet niet over welk vinkje jij het hebt maar je kan het normaal gesproken uitzetten door op "unsubscribe' te drukken hierboven.

 
Quote:
mijn zoon vraagt elke dag wanneer we die kippen nu gaan slachten



:lol: Vind ie zeker spannend, geweldig!

 
Onze kippen struinen het liefst door de composthoop. Daar zitten natuurlijk ook veel insecten in. En ze scharrelen graag naar de moestuin van de buren helaas. De buurman besteed nogal veel tijd aan zijn moestuin en dan wil je niet onze haan en kippen op bezoek hebben. Maar gelukkig staat er in de winter minder kwetsbaar spul in de moestuin.

Er is trouwens ook prima voer te koop waar insecten en wormpjes in zitten, als je wat bijvoer wil geven. Het is wel handig om ze elke dag wat te voeren. Dan zijn ze toch wat honkvaster. Anders wordt hun actieradius bij ons steeds groter.

Het broeds worden vind ik juist leuk. Wij hebben op dit moment zelfs een kuiken van een paar weken oud. Na een klein prijsvraagje onder vrienden en familie is hij of zij (dat weten we nog niet) uiteindelijk Piripiri gedoopt.

En van de eitjes eet ik zowel het eiwit als de dooier rauw. Als dat niet de bedoeling was zou de natuur het ons toch niet in één eierdop opdienen?

 
Zo maar een hersenspinsel van mij, maar zouden de kippen die altijd binnen zitten dan niet gewoon dezelfde ziekte krijgen met een andere naam? Omdat ze niet zo makkelijk besmet zouden kunnen worden omdat ze niet buiten komen en er ook geen wilde vogels tussen tussen hun in komen of in hun stal schijten. Net zo iets als met de mazelen dat er sneller aan vogelgriep wordt gedacht als er een paar kippen een beetje ziek zijn (want zo erg (of mild) schijnt het met deze kippen te zijn).

 
ik weet niet hoe het precies zit met die vogelgriep, maar ik geloof er iig niks van. Kippen hebben altijd buiten gelopen, was er altijd al vogelgriep?

Een paar weken terug had ik 2 kippen waarvan ik dacht, niet best die gaan dood. Ze gingen "rondzitten" geen goed teken. De rest is aan het scharrelen en deze 2 bleven een beetje suffen, slapen, rondzitten op een plek.

Ik heb een handvol chlorella, spirulina,(gecrusht) en kefir en yoghurt gemengd en een dag later waren ze weer super levendig en nog steeds. Alles heeft te maken met weerstand denk ik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan