Kippen

Quote:
Rauw uit een glas....gruwel. En dan zo op drinken??


Een rauw ei in de kefir is echt niet vies hoor, ik zet er wel even de staafmixer dan heb je geen draden. En het geldt natuurlijk ook als je mayonaise maakt. En gisteren heb ik nog eens chocomousse gemaakt, dat is wel alleen met eiwit.

 
@Daniellemv4

Ik wist niet dat rauwe melk beter verteerbaar was icm eigeel. Zal dat dan toch wat vaker samen nemen. Bedankt.

 
Eigeel deed ik al wel door mijn (rauwe) yoghurt en melk, maar soms een beetje "lui" en dan kiep ik het hele ei erdoor. Maar dan wel de staafmixer er door heen. Ik wil geen sliertjes zien, bah! Maar omdat ik steeds problemen heb met de vertering (van wat dan ook) zal ik er rekening mee houden.

Marijan schreef
Quote:
Gemalen eierschalen en tarwe die ik laat weken in wei en paar dagen laat kiemen, zodat er kleine groene sprietjes aan zitten.


Hoe kom jij aan wei, is dat wat overblijft van de uitgelekte yoghurt?

Zou molkosan daar dan ook goed voor zijn?

Vanmorgen weer de klokhuizen weg gegooid :roll: ik moet maar naast de glasbak, krantenbak, plasticbak, papierbak, groenbak en vuilnisbak maar ook een aparte kippenbak maken.

 
@Barbamama

Ik heb in de keuken een plastic bakje staan waar ik alles dat voor de kippen is in mik. Het is een automatisme geworden om eerst te kijken of iets voor de kippen geschikt is en het in het bakje te doen en zo niet, dan gaat het ergens anders in. Werkt perfect!

 
Als ik kippen zou hebben en er voor zou willen zorgen dat salmonella geen kans zou krijgen, dan zou ik lacto bacillus serum maken.

De 'kaas' die daar vanaf komt aan de kippen voeren en met het serum zelf het hok schoonmaken.

 
Tegen vlooien bij kippen kun je boerenwormkruid gebruiken.

http://www.denachtuil.eu/kruiden-boerenwormkruid.htm

Zowel katten als honden zullen je dankbaar zijn wanneer je regelmatig wat vers boerenwormkruid in hun mand legt. Gegarandeerd gaan de vlooien op de loop.

Om ze totaal buiten te houden is het handig wat kruid te drogen om onder je tapijten te strooien.

Kleine zakjes gevuld met het kruid kunnen hiervoor ook gebruikt worden.

Worden je kippen en/of je duiven geteisterd door een vlooienkolonie?

Wanneer je in hun hok een tros boerenwormkruid ophangt vertrekken ze snel op reis.

 
@vrsuyver
Quote:
Als ik kippen zou hebben en er voor zou willen zorgen dat salmonella geen kans zou krijgen, dan zou ik lacto bacillus serum maken.

De 'kaas' die daar vanaf komt aan de kippen voeren en met het serum zelf het hok schoonmaken.



Briljant! dit ga ik zeker uitproberen op de kippen straks.

Wellicht al eerder in de tuin, voor de septic tank en de honden....

Hartelijk dank voor de tip!

 
Er is elders ook wel EM-A, EM-1 en EM-X te verkrijgen wat ook super is voor de kippen. Maar het hoofd bestanddeel daarvan is dit serum. Lekker makkelijk zelf te maken, goedkoop en je kunt het voor van alles en nog wat gebruiken.

 
@Lievergezond:

Hier zien we de zwerfkippen regelmatig in de bomen vliegen/zitten. Ze slapen er volgens mij ook wel in. Zal ook wel met gevoel van veiligheid/schuilen te maken hebben misschien.

Onze aankomende ren komt hier in ons boomgaardje. Het fruit daarvan eten wij toch niet en de kippen kunnen lekker genieten van het fruit, de schaduw etc. Zij plezier, wij plezier.

 
Verder paardenstekken, muur, madeliefjes, brandnetel, zevenblad/ kleefkruid etc en van alles dat groen is dat van de groentetuin komt (dit prop ik in zo'n ijzeren balletje wat je kunt ophangen). En waar hebben ze die balletjes??en hoe zien ze eruit? Heb het hele net al afgezocht.......

 
Mijn kippen hebben net een halve kg halfbedorven vlees van de kat op, ik had het buiten gezet omdat het stonk en ik kon het binnen zo snel niet kwijt. HEt zijn echt aaseters. Ik gooi het groenspul op de composthoop dan kunnen ze wat ze lusten er zelf uit pakken als ze los lopen en hoef ik hun ren niet op te ruimen. Ik had van de week een paar hele mooie pompoenen leeggemaakt maar zelfs pompoen met zaadjes vinden ze niks aan. Ze hebben blijkbaar liever rot vlees :-)

 
Klein zijn ze niet, het zijn brahma´s, bijna net zo groot als gieren ;-) ze staan hier aan de achterdeur te bedelen om meer vlees :lol:

 
Heb je deze? Als je hem zo ziet zitten heeft hij wel een klein beetje weg van een kip. Kippen zijn van oorsprong bos dieren en die behoren allemaal kleine planten te eten die ze op de grond vinden maar ook kevertjes en wormpjes. Misschien vinden ze maden en meelwormen (kan je in een sportviswinkel kopen) ook wel een keer lekker. Maar ze blijven wel iets weg hebben van gieren nu ze weer staan te bedelen om vlees.

 
Het zijn ook aaseters en ze zullen altijd vlees verkiezen boven plantaardige varianten, om dezelfde reden als waarom wij dit hier ook doen: het voedt meer!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan