klysma

Ik maak gewoon koffie zoals ik dit ook voor de visite maak (lust zelf geen koffie) en gebruik dit. Maak het niet te moeilijk voor jezelf Pascal.

 
Het is maar dat ik gelezen had dat papieren filters niet mogen... en heb geen koffiezetapparaat dus voor mij moet het wel met het pannetje... dus nog steeds: 20 gram of 70 gram ?

 
Done !

Ik heb net mijn eerste 2 koffieklysma's gezet... wat was dat een geknoei zeg ! Ik had dus een bereiding gemaakt van 600ml met 4 eetlepels gemalen koffie erin... 10 minuutjes laten sudderen totdat ik 400 ml had.. het koffievocht afgegoten in aparte beker en het "koffiedrets" bleef achter in het pannetje...

was aardig sterke koffie... daarna duurde het een half uur voor de temperatuur van 39 graden was bereikt...

Ondertussen even snel een waterklysma... dan half uurtje gewacht... 200ml koffie in de klysmaset gedaan... en er gebeurde niets wanneer ik het kraantje open draaide... bleek dus dat bij het overgieten 99,5% van de koffiedrets in de pan was gebleven... maar dat die 0,5% die niet was achtergebleven toch nog de boel verstopte !! grrrrrr... was dus een heel gedoe van de koffie opnieuw uitgieten en proberen met een piepklein filtertje (zonder filterhouder want heb ik niet) de boel wat te filteren... weer een kwartier verloren...

Met de gefilterde koffie opnieuw geprobeerd en deze keer lukte het wel ! 200 ml verdween snel maar het laatste stukje van het darmpje bleef gevuld.. weet iemand waarom dat laatste stukje niet verder leegloopt ? Ook heb ik gemerkt dat het debiet veel minder is dan wanneer ik bijv. waterklysma's doe en dan 1,5 liter in de klysmaset doe... met 200ml loopt het allemaal minder krachtig...

Nadat de eerste beurt verdwenen was duurde het welgeteld VIJF minuten voor ik al naar de pot moest snellen !! Onmogelijk om het tien minuten binnen te houden ! Deze tijd was wellicht te kort om mijn lever te laten borrelen.. heb daar in ieder geval niets waargenomen...

Dan de tweede beurt gedaan... door al het geknoei bleef er maar 130ml over waarvan opnieuw het laatste stukje in het darmpje bleef staan...dus pak 110 ml in mijn endeldarm gekomen... en toen: het Dirtsa-effect... ik voelde niets meer, er is ook niets meer uitgekomen.. is ondertussen een uur geleden... misschien omdat de hoeveelheid te gering was? Bij de tweede poging ook niets meegemaakt van borrelen in de lever ofzo...

Morgen hopelijk beter :-)

Vraagjes:

- Is het ok om een katoenen zakdoek te gebruiken om voortaan de koffie te filteren ?

- Wat wil het zeggen als de gehele 200 ml niet leeg lopen uit de set ? (ondanks waterklysma ervoor)

- Waarom kon ik de koffie de eerste keer maar 5 minuten ophouden en moest ik na de 2e keer niet meer naar toilet ?

- Borrelt de lever wanneer je lang op je zij ligt met de koffie in je endeldarm ? Of gebeurt dat borrelen na de klysma's ?

Hartelijk dank !

Pascal

 
Haha Pascal... ik heb wel een beetje moeten lachen hoor! Héél herkenbaar allemaal! Zelf gebruik ik een stukje kaasdoek als koffiefilter. Een zakdoek mag van mij. Ik was er ook achtergekomen dat de koffie niet goed doorloopt in de klysmakan. Ik denk omdat het maar 200 ml is. Er zit schijnbaar niet genoeg druk op. Dus tegenwoordig doe ik eerst een bodempje water in de kan, dat laat ik dan doorlopen in de slang en daarna gaat de koffie pas in de kan. Dat water laat ik dan eerst weer in de wc lopen. Inderdaad een heel gedoe maar na verloop van tijd krijg je er meer handigheid in. Inderdaad is het moeilijk om de koffie binnen te houden maar met enig gesteun kom ik toch wel tot 15 minuten. Dat de koffie ineens verdwenen is heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Dat borrelen van je lever gebeurt vrijwel meteen als je op je zij ligt met de koffie in je darm. Ik voel me overigens na zo'n koffieklysma meestal heerlijk, opgelucht als het ware.

 
thanks... jammer... neen, was een beetje een fiasco vandaag dus kan nog geen heerlijke opgeluchte gevoelens verwachten... morgen misschien meer geluk !

Doe jij het ook met 4 koffielepels voor 400ml koffie of doe jij 70 gram? Misschien was die 4 koffielepels niet genoeg en is er daarom niets gaan borrelen in levermans ? Moet wel zeggen dat die koffie anders al heel sterk was hoor zo !

 
Hoi Pascal, ik doe 3 of 4 zeer royale koffiescheppen (die zijn denk ik groter dan eetlepels) en bij mij is dat al snel 70 gram.

Ik heb trouwens ook wel last gehad van verstopping: ik ging dan een beetje rukken aan de slang en dan ging het meestal wel weer.

Er is een nieuw woord geboren: het Dirtsa-effect:-)

 
Ja.. of het "dirtsa mysterie" of de "dirtsa disapperance"... ;-) (Dirtsa, ik bedoel het niet kwaad want heb dus net hetzelfde meegemaakt op kleine schaal.. :-) ) Men zegt toch altijd dat alles in een "black hole" verdwijnt en nooit meer terugkomt... het is dus bewezen... Dirtsa en ik hebben een zwart gat in onze darm... de extreemste vorm van lekke darm ;-)

zeg lievergezond... en hoeveel water start jij mee om te koken en hoe lang kook jij dat om aan 400ml te komen ?

 
Hoi Pascal, ik deed wel redelijk wat water erbij uiteindelijk.

Iets van 750 mililiter of zo?

Dan bleef er 500 mililiter over.

En dat deelde ik door twee, maar ik denk dat het toch beter is om het met 200 mililiter per keer te doen.

Meer vloeistof is in dezen niet noodzakelijk beter: want anders moet je sneller naar de wc dan dat je nodig hebt om je lever aan het werk te zetten.

 
Ik heb vorige week per ongeluk een keer klysma's gedaan met 6 eetlepels koffie! Dat kwam omdat ik er altijd maar 1 doe (3 eetl.in 400 ml water in laten koken) en die dag dacht ik: ik doe er 2 dus worden het 6 eetlepels koffie. Dat was toch een beetje heftig.

 
:lol: moest wel lachen hoor om het dirtsa-effect. Ik heb nog steeds geen idee waarom soms de koffie gewoon een kwartier of half uur binnen blijft, en dan flink wat losmaakt en waarom de koffie soms gewoon verdwijnt...het zwarte gat dus.

Ik merk wel dat ik dan de hele dag wat opgejaagd ben, voor mij een teken dan weer enkele weken te stoppen met de koffie.

Raar is ook dat ik het water nooit binnen kan houden, dat is erin...en meteen met ontlasting erweer uit.

De koffie blijft wel langer binnen.

Ik kan er niet bij liggen, omdat het dan te lang duurt voor ik op kan staan en naar toilet kan, dus ik zit er gewoon bij.

 
Wel dirtsa... ik ben dus ook opgejaagd sinds die tweede mislukte klysma... vrij vervelend...

Maar is dat een reden om er van uit te gaan dat het morgen opnieuw zal gebeuren? en bijgevolg het enkel weken te mijden ?

Bij water heb ik dat ook, vooral bij koud.. dat is echt erin en eruit...

Bij koffie was het eerst 5 minuten en tweede beurt was verdwenen..

vreemd allemaal.. ik ga morgen toch nog eens proberen hoor...

 
Dirtsa,

Ik moet wel zeggen... die koffie is duidelijk in mijn systeem gebleven want naast de nervositeit de eerste 2 uren erna, heb ik ook nog nooit zo vaak en veel geplast als vanavond ! Koffie drijft water af en dat is dus exact wat die koffie de laatste uren heeft gedaan... toch vreemd hoor :-)

 
Je kunt ook met iets minder sterke koffie beginnen Pascal. Misschien dat je dat langer binnen kunt houden. En er zijn er onder ons die nemen een klysma van 1 liter water en die gaan dan vlot een half uurtje staan strijken... :lol:

Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is en hoe vol die darm op dat moment zit.

 
Even een vraagje:

Heb net mijn eerste glas water MET sole gedronken... ik volg een detoxkuur (beck protocol) en het vele water drinken heeft eigenlijk de bedoeling dat er een grote flow is zodat toxines makkelijker kunnen afgevoerd worden... Remt de sole die afvoer dan niet net af ? En is dat zout wel goed voor nieren/uitgeputte bijnieren ?

En die koffie, die wordt in je systeem opgenomen... heeft dat dan geen negatieve uitwerking op de vermoeide bijnieren ?

Voor de duidelijkheid.. Ik heb gisteren dat eerste fkoffieklysma gezet om 17u ongeveer en kan vannacht niet op het gebruikelijke uur slapen ! :-)

 
@ Pascal:

Remt de sole die afvoer dan niet net af ? - Nee

En is dat zout wel goed voor nieren/uitgeputte bijnieren ? -Juist wel goed voor de nieren en voor de bijnieren. Geraffineerd is zout slecht, ongeraffineerd is het goed voor de nieren. De bijnieren beschouwen geraffineerd zout als gif en gaan investeren in bloed rondpompen (bloeddrukverhoging) om die rotzooi zsm af te voeren.

En die koffie, die wordt in je systeem opgenomen... heeft dat dan geen negatieve uitwerking op de vermoeide bijnieren ? - De koffie via de onderkant gooit de lever open, via de bovenkant verstikt de lever.

Voor de duidelijkheid.. Ik heb gisteren dat eerste fkoffieklysma gezet om 17u ongeveer en kan vannacht niet op het gebruikelijke uur slapen ! - Dan heb je te veel koffie gebruikt voor jouw doen. Ik herken het wel: de eerste koffieklysma had bij mij ook een hypereffect. Dat heb ik daarna nooit meer gehad. Ook niet bij dezelfde of grotere hoeveelheden koffie. Je moet nu minder koffie gebruiken Pascal. En kijken welke minimale hoeveelheid gemalen koffie jouw lever nog wel aan het borrelen zet. Kwestie van experimenteren

 
Ik heb al maar 4 eetlepels gebruikt gisteren (20 gram)... en door geknoei is zowat 100 ml van mijn koffie verloren gegaan dus heb uiteindelijk maar 300 ml binnen gekregen en dus maar 3 eetlepels (15gram)

Wat wel is gebeurd, is dat mijn laatste klysma van 100ml er nadien niet meer is uitgekomen ! Dat zal dan meer opgenomen geweest zijn in mijn bloed, vanwaar de onrust... En nu mag je nog zeggen wat je wil over boven of beneden, maar als je onrustig wordt van de koffie, zit ze in je bloed en heeft ze hoe dan ook uitwerking op mijn bijnieren, toch ?

 
Quote:
als je onrustig wordt van de koffie, zit ze in je bloed en heeft ze hoe dan ook uitwerking op mijn bijnieren, toch ?


Het kan ook zijn dat je opgezweept raakt in dezen omdat er zeer veel glutathion is vrijgekomen door de koffie via onder en dat die dan zoveel aan het ontgiften is geslagen (door de glutathion) dat dat opzweept.

Ik werd er de eerste keer ook warm van: dat word ik van koffie anders nooit.

Ik weet het verder ook niet.

Zorg gewoon dat je de dosis terugschroeft Pascal.

De bijnieren zijn niet gebaat bij gifstoffen in je lichaam en raken daar overtresst van.

Als je met koffie via de onderkant de ontgiftiging via de lever een stimulans kan geven kunnen de bijnieren daar denk ik alleen maar van profiteren.

Misschien dat ze tijdelijk schrikken omdat er ineens een stoot gifstoffen vrijkomen en worden afgevoerd.

 
Hallo

Ik ben er weer klaar mee... dag 2 van de klysma's

Deze keer geen waterklysma gedaan... begonnen met 200 ml koffieklysma (3 eetlepels)... 12 minuutjes op mijn zij gelegen met opgetrokken benen... naar toilet gegaan... opnieuw 200 ml, 20 minuten op zij gelegen... niet naar wc moeten gaan ! (dirtsa effect again)

1. Ik voel nooit iets borrelen in lever...

2. na 2e klysma komt er nadien nooit niets meer uit !

Is de koffie misschien te koud geworden? te slap ? Ik zou alleen niet durven straffer te gaan zolang ik niet weet waarom het er de tweede keer niet terug uit komt, want gisteren was ik daar heel hyper door de ganse avond ! Zijn Dirtsa en ik nu de enigen bij wie dat zo loopt ? Ik doe alles volgens het boekje nochtans ?

Ik ga in het vervolg wel 500 ml maken... dat geeft wat marge want een deel van geraak je altijd kxwijt door geknoei, of omdat het debiet zo laag is dat het laatste stukje in de darm blijft steken...

Wat mij ook opviel is dat het uiteinde van mijn darmpje heel dun is... je hebt eerst 5 cm dat dunne mondstuk, dan een kraantje en dan dat darmpje...je kan hem dus niet diepr naar binnen duwen dan die 5cm en omdat dat uiteinde zo dun is, durft er bij aanvang al eens een deeltje naar buiten komen sijpelen.. ik schat dat ik toch altijd een 30 ml verlies op mijn handdoek bij elk klysma...

Iemand tips of opmerkingen ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.830
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan