Done !
Ik heb net mijn eerste 2 koffieklysma's gezet... wat was dat een geknoei zeg ! Ik had dus een bereiding gemaakt van 600ml met 4 eetlepels gemalen koffie erin... 10 minuutjes laten sudderen totdat ik 400 ml had.. het koffievocht afgegoten in aparte beker en het "koffiedrets" bleef achter in het pannetje...
was aardig sterke koffie... daarna duurde het een half uur voor de temperatuur van 39 graden was bereikt...
Ondertussen even snel een waterklysma... dan half uurtje gewacht... 200ml koffie in de klysmaset gedaan... en er gebeurde niets wanneer ik het kraantje open draaide... bleek dus dat bij het overgieten 99,5% van de koffiedrets in de pan was gebleven... maar dat die 0,5% die niet was achtergebleven toch nog de boel verstopte !! grrrrrr... was dus een heel gedoe van de koffie opnieuw uitgieten en proberen met een piepklein filtertje (zonder filterhouder want heb ik niet) de boel wat te filteren... weer een kwartier verloren...
Met de gefilterde koffie opnieuw geprobeerd en deze keer lukte het wel ! 200 ml verdween snel maar het laatste stukje van het darmpje bleef gevuld.. weet iemand waarom dat laatste stukje niet verder leegloopt ? Ook heb ik gemerkt dat het debiet veel minder is dan wanneer ik bijv. waterklysma's doe en dan 1,5 liter in de klysmaset doe... met 200ml loopt het allemaal minder krachtig...
Nadat de eerste beurt verdwenen was duurde het welgeteld VIJF minuten voor ik al naar de pot moest snellen !! Onmogelijk om het tien minuten binnen te houden ! Deze tijd was wellicht te kort om mijn lever te laten borrelen.. heb daar in ieder geval niets waargenomen...
Dan de tweede beurt gedaan... door al het geknoei bleef er maar 130ml over waarvan opnieuw het laatste stukje in het darmpje bleef staan...dus pak 110 ml in mijn endeldarm gekomen... en toen: het Dirtsa-effect... ik voelde niets meer, er is ook niets meer uitgekomen.. is ondertussen een uur geleden... misschien omdat de hoeveelheid te gering was? Bij de tweede poging ook niets meegemaakt van borrelen in de lever ofzo...
Morgen hopelijk beter
Vraagjes:
- Is het ok om een katoenen zakdoek te gebruiken om voortaan de koffie te filteren ?
- Wat wil het zeggen als de gehele 200 ml niet leeg lopen uit de set ? (ondanks waterklysma ervoor)
- Waarom kon ik de koffie de eerste keer maar 5 minuten ophouden en moest ik na de 2e keer niet meer naar toilet ?
- Borrelt de lever wanneer je lang op je zij ligt met de koffie in je endeldarm ? Of gebeurt dat borrelen na de klysma's ?
Hartelijk dank !
Pascal