klysma

Maar ik begrijp dat je je ook een beetje zorgen maakt hoor, Dirtsa,

Iets wat je in je lichaam stopt, of het nou van boven of van onderen is zou er toch ook weer uit moeten komen.

 
Ik maak mij geen zorgen hoor, maar het houdt mij wel bezig. het is gewoon raar.

Ik heb vanmorgen weer een klysma gedaan, en ik heb geen idee of daar koffie bij zat.

Overigens heb ik gisterenmiddag nog een koffie klysma gedaan, om te kijken of dit er wel uit kwam...nee hoor, die bleef er ook in. Dus in totaal is er 800 ml koffie ongeveer kwijt 8O

Net zoiets als met de sokken in de was, ook daar verdwijnt er regelmatig 1 van. Nooit 2 dezelfde dus, maar altijd eentje.

 
Dirtsa, ik heb in elk geval gelezen dat het niet erg is als het er langer in blijft zitten ondanks dat bepaalde bronnen zeggen dat dat wel zo is.

Ik denk dat het echt geen kwaad kan.

800 ml is wel veel en dit fenomeen van de verdwijnende koffie blijft toch een beetje lachstuipen opwekken :wink:

 
:lol:[Echter, al 2 keer deze week, komt de koffie er niet meer uit. Waar blijft de koffie?] koffie on the run

heb vanmorgen mijn eerste koffie klysma gedaan. Ben er wat misselijk van. Toch een hele grote verdunning genomen maar toch. En nu rommeld mijn levertje naar hartelust. misschien is dit dan een manier om mijn levr te ondersteunen. Aangezien mijn leverreiniging nogal heftig was. Uiteindelijk heeft het een week geduurt voor ik weer helemaal normale stoelgang had.

 
Ik heb na een weekje rust vanochtend weer koffieklysma gedaan, als deze er na een half uurtje uitkomt dan voelt dat enorm goed. Maar helaas, vandaag is deze weer blijven zitten in mijn lichaam, waar dan ook. En ben nu de hele dag al helemaal onrustig van binnen, tintelingen in de vingertoppen, hartkloppingen en zeurende lever. Pffff.

 
Dirtsa,

Het zal toch ergens goed voor zijn, dat het nog zo in je lijf 'rond zwerft'.

Maar Pfffff...... dat kan ik me voorstellen. Nou sterkte.

Bizzkwiekje,

Ik hoop dat jij straks ook weer opknapt. En dat het goed heeft gedaan voor je lever.

 
Wat een vreemd verschijnsel toch Dirtsa! Ik heb nog een paar vraagjes over die koffieklysma's. Hoe lang duurt het voor de koffie genoeg is afgekoeld? Moet je het per se op een nuchtere maag doen (na de kleine leverreiniging)? Ik wil het binnenkort ook eens uit gaan proberen omdat het zo goed voor de lever is!

 
Ik doe dit niet altijd alleen maar na een milde reiniging, dan levert het wel het meeste op.Voorbeeld : 's avonds voor t slapen dus citroen/eierdooiers/olijfolie/honing. 's morgens eerst water/citroen/H202/sole/honing, na uur of zo: waterklysma.

Ik heb meteen 's morgens al koffie gezet, in niet afgesloten thermoskan laten staan.

Koffie in maatbeker af laten koelen tot handwarm. En half uur na waterklysma laat ik koffie erin lopen. Het water komt er altijd meteen weer uit, de koffie ( 400ml ongeveer) blijft er gewoon in.

Ik blijf wel in de buurt van wc. Meestal binnen ongeveer half uur/3 kwartier moet ik naar de wc en komt de koffie, meestal met ontlasting/of bolletjes erweer uit.

Maar soms. zoals vandaag dus, niet. En ben ik dus erg onrustig de hele dag, en heb nu ook nog wat gezeur in de lever.

Ik doe dus ook af en toe koffieklysma zonder dat ik leverdrankje heb genomen. Maar komende week maar even niet :mrgreen:

 
Stoppen met koffieklysma? nee hoor, gewoon even weekje rust, dan doe ik milde reiniging en weer koffieklysma. Ik bekijk wel hoe het gaat.

 
:-) Zo bedoelde ik de vraag niet.... Ik bedoelde of je met die slang in je k... blijft liggen of dat je hem even afkoppelt!

 
Ik zit gewoon op het toilet, laat de koffie inlopen, zo gepiept, en haal de slang er uiteraard weer uit ( zit anders zo lastig in rolstoel :D ) ik ga dan gewoon mijn gang tot ik, meestal, aandrang krijg.

 
Oh goed om te weten dat dat dus kan! Het lijkt me inderdaad knap lastig om een klysma te doen vanuit de rolstoel. Maar fijn dat het lukt!

 
Haha, nee hoor, dit doe ik niet vanuit de rolstoel hoor. Ik kan opstaan en gewoon op het toilet zitten. Ik ga er alleen niet bij liggen, op de grond of zo. want dan kom ik niet meer rechtop.

Dus kan in een nisje boven het toilet.

 
Vraag: ik doe nu klysma´s met enkel water.

Is het dan zaak dat je dat water ook wat langer laat zitten?

Ik heb verschillende dingen al geprobeerd (wel / niet langer laten zitten) maar ik kan niet helemaal voor mezelf uitmaken of het van belang is dat je bijv 10 min wacht voor je loost.

Met koffieklysma´s weet ik dat dat wel van belang is dat wachten: maar daar zie ik de logica van het koffie transporteren via de poortader bij de anus.

Plus: hoeveel water per keer gebruik je dan?

Net als bij koffieklysma´s: 200 ml per keer?

 
Als je het wat langer ophoud kan het wat weken zeg maar. Dus het voordeel is dat het water wat tijd heeft slakken op te lossen of los te weken. Je kunt ook tijdens dat je het ophoud je buik een beetje wiebelen en masseren. Helpt ook om slakken los te maken in de plooien van de darmwand. DOen ze ook bij proffesionele darm spoelingen. en je kunt zoveel water in later lopen als je kunt verdragen. Het mag geen pijn doen.

 
Om het wat langer te laten zitten laten de meesten de klysma al liggend inlopen en blijven dan zo lang mogelijk liggen.

Voor mij is dit niet haalbaar, dus doe ik ze gewoon op het toilet, met water loopt dit er vrij snel weer uit, koffie blijft zitten.

Water: wel 1.5 liter, koffie : 400ml.

Sinds gisteren begonnen met theelepel H202 3% in de kan water, vreemd genoeg, blijft dit weer wat langer binnen.

 
Ik kan wel zeggen dat ik inmiddels exper ben geworden in klysma's :)

Deins er niet voor terug om alles te proberen.. dus

waterklysma, zeezout, h202, kamille thee, citroen, magnesium sulflaat, vit C, met enzymen en met probiotica...

Wat ik merk is dat de inhoud (water) er niets altijd helemaal uitkomt, dan klets mijn buik nog wel, maar het komt niet. Dit is vervelend... het liefste heb ik dat alles er tegelijk weer uitloopt.

De klysma met magn. sulflaat is erg effectief, het weekt veel oude resten los en het water komt er meestal goed uit.

Meestal kan ik de klysma 15 min inhouden, soms langer, soms korter.. dit ligt er ook aan hoeveel ontlasting er al in de darm zit.

Mijn theorie is dat je ook niet teveel water in moet laten lopen want dan kan dit niet vrij stromen en kun je niet goed masseren (wat wel belangrijk is om de resten extra los te weken)

Na het inlopen op de wc ga ik meestal even iets anders doen (strijken :)

daarna laat ik het rustig uitlopen, hiervoor neem ik de tijd. Vaak masseer ik de buik waardoor het beter uitloopt.

Hoe doen jullie dat?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.624
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan