klysma

Ik doe het nog niet zo vaak maar die keren dat ik het deed lag ik op een handdoek op de harde badkamervloer, hopende dat ik het niet in mijn rug zou krijgen. :-)

Maar je kunt dus gewoon afkoppelen en iets anders gaan doen??

 
Met de koffieklysma doe ik dat ook, want die blijft minstens kwartier tot half uur binnen. Ik ga gewoon de kan alvast schoonmaken, was uit de droger halen of krant lezen.

 
1,5 liter water Dirtsa!

RESPECT!! haha.

Waar laat je het toch allemaal?

Dank Ikke voor je tip van die magnesiumsulfaat.

Wil ik ook uitproberen!

Masseren heb ik wel eerder gedaan ook.

Ik heb hier een boek van iemand die zich ermee bezig heeft gehouden, met de darmreiniging.

Daar staat ook die drekbuik van mij bij ergens op een plaatje.

Eerst paar keer drukkend wrijven van de navel in een rechte lijn naar beneden en dan rondjes draaien op de onderbuik en daarna grote rondes die ook de bovenbuik meenemen.

Ik was het al weer vergeten.

Het schijnt ook te helpen om op de rechterzij te gaan liggen als je wacht.

Hoeveel vloeistof krijg jij er per keer in Ikke?

 
Nergens, want het loopte erin, meteen erweer uit, meestal met ontlasting. Dan weer wat water, zelfde traject. Dus ik spoel alleen maar met het water.

Koffie is een ander verhaal, daarvan gebruik ik maar 400ml ongeveer, aangezien dit even blijft zitten.

Hoeveel magnesiumsulfaat doe je in het water?

 
Aha. Ja ik heb geen badkamer (wel een douche).

Dus ik kan me misschien niet permitteren om al te lang te wachten met al te veel vloeistof tegelijk.

Ik moet er ook nog een trap voor af.

Ik heb beneden niet echt een relaxruimte om het te doen.

Als je vlak bij een pot kan gaan liggen, dan kun je je nog wel eens wat permitteren (qua hoeveelheid vloeistof erin bedoel ik).

 
ik heb een hangtoilet en dus een muurtje waarop ik de kan neerzet. Ik doe er meestal 1,5 liter water in met 2 koffielepels magn sulflaat.

Ik laat het op het toilet inlopen,. ga dan (als mogelijk) even wat anders doen en wanneer ik aandrang voel ren ik naar het toilet.

Meestal komt het er dan met een vaartje uit, maar niet alles.. Moet dan even masseren, wachten en loslaten..

 
Dank Ikke, jij gebruikt ook al 1,5 liter per keer.

Best veel.

Ik zal het ook eens proberen te proberen:-)

Grappig dat je er dan ook mee kan rondlopen.

Ik lig altijd na de klysma, bang dat als ik ga staan dat dan gelijk de hel losbarst en dan heb ik de trap nog niet gehad.

 
had ik in het begin ook hoor, vooral de eerste keren waren drama (alles onder :(

Maar nu gaat het redelijk schoon, behalve de toiletpot die zit na een klysma wel behoorlijk onder.

Ik heb me alleen voorgenomen (hoop dat dit lukt) even een weekje zonder klysma te doen. Sluip erbij in dat ik het dagelijks doe omdat het een opgeruimd gevoel geeft... maar mijn darmpjes moeten het nu even zelf doen :)

 
FF n vraagje over de klysmazak. Ik had m al gesteld maar kreeg nog geen antwoord.

Die ik opgestuurd heb gekregen is knalroze. Is die wel veilig i.v.m weekmakers?

 
Hoe bedoel je dat je geen antwoord kreeg aagje?

Waar heb je de jouwe besteld?

Is het plastic materiaal aagje, jouw klysma?

Weekmakers zitten toch alleen in plastic?

 
Die zak die ik besteld heb (waar je de waterstofperoxide ook kan bestellen)is KNALROZE.

Met een plastic slangetje en allerlei hulpstukken, nog niet eens een nl beschrijving erbij..

 
Oja, die heb ik ook, die van unlimited health.

Ik ben er prima tevreden over, maar als er weekmakers in zouden zitten zou ik niet zo blij zijn.

In elk geval moet je een draadje doen tussen het draaimechanisme van dat tuitje dat je in je achterste moet steken, want anders gaat het telkens los.

Succes/sterkte ermee aagje!

 
Verder geen reacties, dus we mogen aannemen dat de zak "veilig" is??

 
Ik denk dat de voordelen opwegen tegen de 'nadelen'.

Maar volgens mij zitten er in alle zachte plastic soorten flataten (weekmakers).

Alleen weet ik niet of ze allemaal schadelijk zijn.

 
Ze zijn vooral schadelijk als ze blootgesteld worden aan warmte, want dan geven ze schadelijke gassen af. Er gaat wel warm water in een klysma, maar ook geen heet water, dus in hoeverre de weekmakers hun gassen dan afgeven... :?: Je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd enkele druppels H2O2 aan het water toevoegen.

Mike

 
Ik ben bezig met de aanbevelingen die in het boek van edmccabe staan, 3 dagen halve theelepel H202 (3%) toevoegen aan de klysma, daarna 1 theelepel 3 dagen, en iedere 3 dagen halve theelepel erbij.

Ik weet niet meer precies tot hoever ophogen, boek ligt boven, maar ik geloof tot 1 eetlepel + 3 halve theelepels.

Wat er bij stond was dat dit zou helpen met het losweken van oude ontlasting, maar ook dat je daardoor meer lucht krijgt in je longen.

Er stond een verhaal van iemand met astma, en hierdoor nauwelijks nog pufjes nodig had. Grappig, die directe link van de darmen met de longen.

Wat ik zelf merk: ik kan met de H202 in het water dit water langer binnen houden, en ook meer water. Loopt er dus niet meer meteen weer uit. En al 2 keer een half uur na de klysma extra ontlasting kunnen lozen. Dat heb ik alleen nog maar gehad met een koffie klysma.

 
Quote:
Wat ik zelf merk: ik kan met de H202 in het water dit water langer binnen houden, en ook meer water.


Apart dat je gewoon water niet lang binnen kunt houden en dingen als koffie en h2o2 wel. Het lijkt erop dat je lichaam niet zo zit te wachten op water, maar meer op h2o+, zoals Mike dat noemt.

Ik merk bij mezelf ook dat ik niet zoveel heb met alleen kaal water. Dingen als waterkefir, kombucha, groene thee, water met citroensap, rauwe melk(kefir) zijn voor mij de echte dorstlessers.

Ook water met sole is voor mij eigenlijk niet compleet genoeg. Ik drink het wel, omdat ik weet dat het goed is, maar het geeft me lang niet zoveel voldoening als de bovenstaande dingen.

Ik neig dus een beetje naar de zure kant te gaan zie ik ineens. Zuur en gefermenteerd, daar houdt ik van.

 
Dat heb ik ook Janse, dat ik neig naar zuur en gefermenteerd.

Zal wel een reden hebben denk ik...

Iets met te weinig maagzuur of zo?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.624
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan