koffie

Bij gezondheidaanhuis.nl (waar ik meestal bestel) hebben ze de losse versie niet meer te koop. Dat is de reden waarom ik op de website van Piramide heb gekeken en ook daar kan ik de losse groene thee niet meer vinden.

Via mail heb ik geïnformeerd naar de losse versie en deze is nu weer via gezondheidaanhuis.nl te koop. Ik heb gelijk maar flink ingeslagen ;)

Ultimately, many food opiates are consumed in order to self-medicate. Coffee, for instance, has profound psychoactive properties that cannot be reduced to its caffeine content alone. The opiate-like property of coffee explains why it may relax and/or reduce stress in certain people, raising the threshold of anxiety or aggression in a way quite opposite to what would be expected from the effects of caffeine alone.

Bron: http://www.greenmedinfo.com/blog/do-hidden-opiates-our-food-explain-food-addictions1

Surprisingly, coffee substitutes based on chicory actually contains 2-3 times MORE acrylamide than real coffee http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/11/07/the-shocking-true-story-of-how-pringles-are-made.aspx

Vanaf nu ga ik stoppen met drinken van koffie!
Heb al een tijdje afgebouwd en blijkt erg verslavend om van dat laatste bakje op de dag af te komen. Drink er nu 1 a 3 op een dag.

Negatieve dingen merk ik niet zozeer als ik het wel of niet drink. Positief trouwens ook niet.

Nu wordt het bio kruidenthee en water.

Ik was geïnspireerd door de thee die men in Mongolië drinkt met yakboter. Dus ik ben gaan googlen en kom ineens terecht op een site waar ze koffie met boter maken. De bedenker lijkt me een slim commercieel mannetje. Koffie is niet gezond, maar zijn idee met de boter en de kokosolie is natuurlijk slim:

http://www.nootrofit.nl/nl/blogs/blog/hoe-maak-je-s-ochtends-perfecte-bulletproof-koffie/

Ik vind koffie heel af en toe ook wel eens lekker. Zou het op deze manier dan een optie zijn om hem 'gezonder' te maken?

Koffie is niet gezond

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld als je de diverse berichten hierover leest. Ik denk dat het genuanceerder ligt en dan heeft het er ook nog eens mee te maken welke soort koffie, of het biologisch is en hoe frequent je iets neemt. Dat is eigenlijk zo met alle voeding.

Klopt. Daarom gun ik het me af en toe wel eens. Ik neem dan biologische koffie.

Ik denk dat ik dat toch eens ga proberen met die boter. Nu doe ik er rauwe melk in, die meestal al een roomlaagje heeft gekregen. Rauwe melk is vet en ook lekker in de koffie. Maar ik ben er eens benieuwd naar en ga het eens met boter proberen. Met kokosvet heb ik het al eens geprobeerd, maar opeens vond ik het niet meer lekker. Raar hé.

Ik doe heel vaak een lepel kokosvet in de thee. Dat went vanzelf en het is voor een goede zaak ;)
Ik vind koffie met boter niet zo'n raar idee want koffie is suiker en de boter zorgt voor de nodige vet om je suikerspiegel niet al te zeer laten stijgen. Althans, dat is mijn visie. Zoiets kan ook met slagroom, wat heellll lekker is :P

Hoi Heksje, ik heb er nooit aan gedacht - niet geweten - dat koffie met room de bloedsuikerspiegel minder laat stijgen.
Ook wist ik niet dat koffie (ik drink er 1 per dag) suiker is, je bedoelt waarschijnlijk zoals brood ook koolhydraten zijn en daardoor je bloedsuikerspiegel verhoogt.
Mijn dochter drinkt nu koffie met melk, maar ze moet maar lekker slagroom nemen. Ze had altijd suiker in haar koffie maar ik bestook ze met info over suiker enz.

Jammer dat ze weer in die 'afslank' hoek zitten. Vermoedelijk val je af van de boter en de kokosolie. Precies waar het bij WAPF om draait lijkt me :)

Koffie zou goed zijn tegen levercirrose. Ik merk dit zelf wel. Ik drink maar heel zelden koffie, maar soms lijkt het even te 'moeten'. Ik heb enorm snel last van koolhydraten en het zou me niets verbazen als ik leververvetting heb door alle snoep en suiker die ik gegeten heb, maar daarop volgend een suikerrijk raw food dieet.

Goed tegen levercirrose ? Maar is dat dan niet weer tegenstrijdig met die versnelde fase 1 werking vd lever? Als fase 1 te snel gaat dan moet je juist koffie laten staan werd gezegd.( leververvetting kan volgen als die fases niet goed werken).

Bij mijzelf merk ik als ik koffie op heb, dat ik daarna waziger zie en beetje duizelig ben enzo?
Bij ons komt leverfalen voor in de familie, mijn moeder heeft primair billaire cirrose. Een lever arts zei tegen mijn moeder dat ze juist wel koffie kon blijven drinken dus blijkbaar vanwege dat het evt cirrose tegengaat? Hmm ik ga nog even op research;-)

Maak jezelf geen illusies. Koffie gaat levercirrose niet tegen en fokt de bijnieren op. Als er gezondheidsvoordelen te verbinden zijn aan koffie, dan wegen deze niet op tegen de nadelen. Zelf drink ik het sporadisch en ik beschouw het als alcohol: lekker op z'n tijd, maar niet gezond, en met mate.

Mike

Dus dat verhaal van de bulletproof koffie (hierboven heb ik erover geschreven) kan gewoon de vuilnisbak in.
Ik heb een bijlage uitgeprint over het bulletproof dieet. Lijkt wel wat op paleo, maar ik moet het nog lezen. Ik geloof dat hij tegen knoflook is, en daar krijgt hij mij toch niet vanaf. Ik weet nog niet of zijn verhaal, afgezien van de koffie, zinvol is. Moet het nog lezen.

Dank je. Ja, dat van de bulletproof koffie neem ik direct van je aan. Ik ben erop gestuit toen ik ging zoeken naar thee met yakboter.
Het bulletproof dieet, waar ik nu een beetje van gelezen heb, geeft toch wel enkele goede tips, zoals vlees, melk en vet van weidegangdieren. Niet zoete fruitsoorten, groente mag wel.
Nou ja, zal wel waar zijn, maar misschien zijn dit enige overeenkomsten met WAPF. Wie weet, heeft hij dit ook wel gelezen. Maar WAPF is in zijn geheel goed.

Was ook een grootverbruiker van koffie, maar al een jaar niets meer gedronken. Bevalt prima en merk duidelijk een verschil. Minder hyper. Voor mij alleen nog maar koffie in mijn klysma.

@mike, oh ben het helemaal met je eens hoor. Vooral met bijnieruitputting heeft koffie alleen maar nadelen. Pas als iemand helemaal genezen is van zijn/haar bijnieruitputting kan het sporadisch eens gedronken worden maar als dit niet het geval is zou ik het laten staan.

Was alleen geïnteresseerd waar dat verhaal vandaan komt mbt die levercirrose ( mijn moeder drinkt best veel koffie). Voorheen was ik ook al geen koffiejunk maar dronk het af en toe mee voor de gezelligheid en omdat ik het wel lekker vond.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan