Helaas ben ik er nu echt achter dat koffie en groene thee slecht voor mij zijn. Koffie wist ik al langer. Een keer een kopje kan geen kwaad, maar daar blijft het dan vaak weer niet bij.
Groene thee is echt funest voor mij. Afgelopen paar dagen heb ik groene thee gedronken en gaandeweg ga ik me steeds slechter voelen. Dag 1 gaat prima. Ik voel me dan heerlijk helder en blij. De dag erna sta ik al wat moeier op. Toch weer groene thee genomen. In de loop van de dag word ik negatiever (verzuring of reactie van mijn lever, de laatste eventueel in reactie op mijn schildklier waar de groene thee op werkt (ivm fluor). Dag drie ben ik moe, snibbig en krijg ik het niet meer echt warm. Dag vier kreeg ik het na het nemen van de groene thee ontzettend koud; mijn handen worden dan paarsblauw en ik zit te rillen.
Mijn schildklier zat toen ook weer als een dikke prop in mijn keel, moet heel vaak plassen en val behoorlijk af wat dus gewoon vochtverlies is wat zich ook toont doordat mijn huid droog en gerimpeld wordt.
Voor mij geen groene thee meer. Mijn voorraad gaat de deur uit.
Ik lees op diverse sites dat groene thee niet goed is voor mensen die problemen hebben met de schildklier. Daar komt bij dat ik heel veel jaren antidepressiva heb geslikt dus vermoedelijk is mijn lijf wel erg klaar met het gehalte fluor wat in thee zit. Er zijn ook zwarte thee soorten (zoals die van Pickwick die ik onderweg nog wel eens kreeg) waar ik gelijk heel ziekig van word.
Zo is elke keer weer mijn conclusie dat geen enkele voeding als 100% gezond kan worden genoemd. Dit verschilt nu eenmaal per persoon.