kokosolie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
De pot kokosolie is binnen en deze smaakt heerlijk. Echt veel lekkerder dan van Witsenburg (Omega & More).

Sundander.nl is zo vriendelijk geweest om van alle bestelde producten informatie mee te sturen en dus ook van de kokosolie. Hierin staat het volgende:

V: Waarom zit deze olie in plastiek jerrycans?
A: Allereerst zijn de jerrycans van PBA vrije kunststof en FDA gecertificeerd als food gradable.
Daarbij wordt alle kokosolie verscheept in jerrycans of grotere plastiek containers. Glazen potten zijn namelijk zeer breekbaar bij het vervoer overzee. Hier in Europa worden de oliën overgepakt in glas of plastiek

Dus de volgende keer kan ik gewoon een grote jerrycan bestellen en dit overgieten in de 3 potten die ik nu besteld heb :D
Zij raden aan om de jerrycan in een emmer water tot 40 graden Celsius te plaatsen en de olie over te gieten zodra deze vloeibaar is. Mooi he, zo komt het antwoord vanzelf naar me toe.

Mike nogmaals hartelijk dank voor deze tip. Volgens mij zijn dit hele lieve mensen, ze hebben prachtige producten in hun webwinkel en ik heb nu heerlijke biologische kokosolie.

Het zijn inderdaad prachtige mensen. Jouw geld is niet alleen gegaan naar een goed product maar ook naar een goed hart!

Mike

Geen idee wat de policy is mbt de vermelding van 'vrienden' op het forum, maar wellicht dat deze webwinkel ervoor in aanmerking komt Mike?

Er gaat alleen iets fout als ik op de link klik. De rest (op 1 na) doet het wel en de website doet het ook.
http://www.sundancer.nl/
Ik denk dat in de vriendenlijst-link http er niet voor hoort.
Dat geldt ook voor "Mondzorg Maasdriel".

Aman Prana blijft toch de beste kokosolie hebben (kwa smaak), had afgelopen periode Royal Green uitgeprobeerd, nou dat viel tegen, en ook een pot die ik kocht (kokosoliesrilanka.nl) bij de lezing in Midwoud kan toch kwa smaak (vast zeker wel kwa voedingsstoffen) niet tippen aan Aman Prana...dus voorlopig blijf ik nog even zitten waar ik zit, ookal wordt het duurder.

ik heb vorige week de kokosolie van sundancer binnen gekregen.
voor mijn gevoel is de kokosolie veel vetter maar ik vind de smaak tegen vallen.
ik vind hem niet zo fris smaken en ruiken.
voorheen had ik de kokosolie van royaal green,deze is witter ,meer kokos smaak maar ook minder vet.
ik heb een telefoontje naar sundacer gedaan en het zijn inderdaad lieve mensen met een fijne uitleg.
ik weet niet waarom er een verschil is maar misschien hoort kokosolie wel te smaken zoals ze hem bij sundancer verkopen [pure smaak] en moet ik er even aan wennen.
ik geef het een kans :]

silvia

Ik heb deze kokosolie ook in huis en hij smaakt zeer puur. Ik proef zelfs de zeemineralen, hij is licht ziltig! Noch met de smaak, noch met de geur is iets mis!

Mike

Ik heb nu bijna een pot van 1700 ml kokosolie van Sundancer leeg. Eerder had ik altijd de olie van Witsenburg. De olie van Sundancer is veel vetter en smaakt veel meer naar kokos. Ik heb eerder wel jonge kokosnoten gehaald en deze olie doet me daar erg aan denken. Kokosnoten zijn namelijk helemaal niet fris en wit. De olie die Sundancer verkoopt is duidelijk ook veel puurder want ik heb er veel minder van nodig. Waar ik bij andere oliën twee eetlepels kan eten, hoef ik dat bij de olie van Sundancer niet te doen want deze bevat veel meer voedingsstoffen en dat is al snel een overdaad voor mijn schildklier.

Heerlijke olie en ik ben heel blij dat ik deze, dankzij de tip van Mike, kan kopen.

Nee, die ken ik niet YT. Heb jij er ervaring mee?
Ik zie dat Lia (Poekie) er wel ervaring mee heeft en er positief over is.
Leuk, zo krijgen we hopelijk steeds meer goede merken en adresjes. Dat houdt de concurrentie ook een beetje scherp ;)

Ja ik had het gekocht ruim 2 weken terug bij lezing in Midwoud met Lia en Mike, vind de smaak wel oke, het is anders...anders dan Aman Prana die ik jarenlang gebruik en gewend ben en het beste vind smaken, maar het kan inderdaad zo zijn dat deze anders smaakt omdat de kokosbomen aan de zeekust groeien, het heeft dan zeemineralen in zich getrokken, dus opzich kwa voedingsstoffen is het top en beter dan Aman Prana, het zal wel een kwestie van wennen zijn. Ik denk dat ik de Sundancer ook maar eens ga proberen voordat ik een nieuwe pot Aman Prana aanschaf, hopenlijk krijg ik daar geen spijt van:)

Ben echt stomverbaasd...ik zag net onder één van de foto's van het productieproces van kokosolie van kokosoliesrilanka.nl staan dat de kokosolie verhit wordt tot 55 graden om 3 jaar houdbaar te maken...is dit normaal, natuurlijk en gebruikelijk bij een extra vierge kokosolie? Ik dacht altijd dat het nooit boven 40 a max 45 graden mocht komen om label koude persing te mogen dragen...check op http://kokosoliesrilanka.nl/?page_id=28 het staat onder de 16de foto als je erop klikt. Nou is kokosolie heel stabiel, maar toch, boven 45 graden gaat het tenkoste van enzymen/vitaminen...zonde.

Piet en Rineke van www.sundancer.nl hebben een speciale aanbieding voor forumleden. Als je een jerrycan van 5 liter kokosolie bestelt en de code WPMD2015 ingeeft, hoef je geen verzendkosten te betalen.

Mike

Mijn bevinding:

Sri Lanka en Sundancer doen niet voor elkaar onder qua kwaliteit. Beide romig en zachter, zowel qua smaak als structuur, dan andere varianten. De olie van Sundancer bevat meer zeemineralen, deze is wat ziltiger van smaak.

Mike

Muis, ruil het maar in voor Sundancer, ik ga die ook bestellen, srilanka heeft mij teleurgesteld met z'n 55 graden celsius...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan