https://www.facebook.com/groups/1445898535626534/
Dit is de Nederlandse groep. En even zoeken naar iemand die het al handig in het Nederlands heeft weg gezet.
Uitleg in Nld over de holon:
Voor diegenen die het Holon ook wetenschappelijk willen begrijpen hierbij wat info wat meer informatie over holons.
Een holon is een "ruimte" (a space). Een holon is een "geheel" (a whole) dat echter ook een onderdeel (a part) kan zijn. Alles is een geheel dat uit onderdelen bestaat. Bv. de mens is een geheel dat uit cellen bestaat, maar de cellen zijn zelf gehelen, dus holons, die weer uit kleinere sub-holons bestaan. Dat concept kan je op alles toepasssen. Dus een steen is een holon, atomen zijn holons, molecules, cellen, planten, dieren, mensen, de aarde, de maan, sterren, etc. Een holon ontstaan uit ouderlijke holons, dus er is een hierarchisch verband (holarchy genoemd), twee ouders scheppen een kind, ...
De vraag stelt zich hoe een "ruimte" kan ontstaan. Dat was ook de fundamentele vraag die Einstein zich stelde, meer bepaald: Hoe kan energie ruimtelijke materie scheppen en licht, dit volgens zijn formule E=M.c^2 en dus ook hoe kan Matter zich terug omzetten in Energie?.
Voorafgegaan door Teilhard De Chardin stelt Stephen Hawking dat er bij het ontstaan van het heelal een Big Bang van een abstract punt (a singularity) gebeurde. Dat punt ontplofte in miljarden basis atomen die zich combineerden in de latere basisstenen van ons heelal.
Mijn stelling wijkt daarvan af. Ik stel dat die singularity een hol punt was, dus aanvankelijk een bal met een zeer dynamisch oppervlak bal.
Die bal staat voor neutrale energie. Ik noem dat een onbreekbaar membraan.
Dat membraan moet aanleiding geven tot eenheden met dualiteit (dus + en -, yin+ yang), bv. elektriciteit zoals wij vaststellen in onze wereld.
Dus het membraan - de neutrale energie - moet zich gemanifesteerd hebben in bv. elektronen (dynamische ruimtes, spaces, holons).
Deze manifestatie is slechts mogelijk op één manier, namelijk als twee verschillende delen neutrale energie van het membraan zich met elkaar koppelen tot een nieuwe ruimtelijke unie (a union, een holon).
Zulke nieuwe ruimte bevat een deel van elk van de twee koppelende delen van het membraan.
De koppeling zelf noem ik een pelastratie (dwz. de Penetratie van een Elastisch membraan-deel met een ander deel, met als gevolg een meer-lagige (Strada) eenheid.
Nu het sterke is dat de EERSTE nieuwe unie (first holons) door het membraan DRIE lagen heeft (dus de basis voor een 3D-realiteit/frame). Men kan dus stellen dat een drie-lagig holon de kosmische geometrie bezit.
Het dynamisch proces van de koppeling wordt in bijgaande geanimeerde video getoond. Het resultaat is een 3-lagige ruimte. Een basis holon kan echter ook ont-koppelen. Dan heeft het omgekeerd proces plaats. Dan "verdwijnt" en transmuteert de tijdelijke ruimtelijke unie terug naar pure energie.
En hier uitleg hoe er 1 te maken:
1. Begin met een kristal. (of het plaatje wat je uit beide groepen kan downloaden).
2. Zoek een klein glaasje of kaarsenhoudertje van glas en plaats dat eroverheen.
3. Plaats daar weer een groter glas overheen.
4. Plaats daar een stolp of glazen vaas overheen.
5. Leg een cd met mooie muziek of gewoon een lege cd voor al je intenties eroverheen.
6. Leg daar een briefje met 'Fukushima' of een foto van Fukushima op.
7. Rond het Holon kun je veren of andere symbolische dingen leggen die jij belangrijk vind in jouw heling (denk aan dolfijntjes, veertjes, stenen, bloemen etc..) Ik heb zelf 3 witte veertjes geplaatst om de energie in licht te dragen.
8. Sommigen leggen ook nog een plaatje van Gaia, Pachamama, onder de kristal.
9. Stuur de foto door naar Dirk Laureyssens via de FB groep Healtheplanet zodat hij ook jouw Holon (foto) kan toevoegen in de groep.