Kopen jullie nog produkten uit Japan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ufo
  • Startdatum Startdatum
Haring, makreel, mosselen, kabeljauw, Hollandse garnalen, die kunnen allemaal hier in de buurt gevangen worden, even vragen aan de visboer of op de verpakking kijken, staat altijd vermeld waar het gevangen is.

Hier kun je ook kijken: http://www.goedevis.nl

Hoe zou het zitten met vis uit scandinavie, zou dat ook nog ok zijn? Om de een of andere reden vind ik het toch ook moeilijk om te vertrouwen op het woord van de visboer, of ben ik nu te wantrouwig?

Ik heb ook nog ergens gelezen dat produkten uit Japan een ander uitvoerlabel krijgen, van een ander land, en gewoon verkocht worden...

Quote:
Levertraan.... Hmmm, balen! hopen dat de stromingen ons goed gezind zijn!

sja, misschien nu nog, maar zoals dat in japan gaat zal dat de komende jaren gewoon blijven vervuilen, er zal toch wel een tijd komen dat alles vervuild is. Ik heb daar echt nog niks positief over kunnen vinden. Er wordt overal langs de westkust al cesium in vis gevonden, en daar helpt jodium ook niet tegen.

Blijft weinig over, en als ik het zo lees straks helemaal niks meer.

Zonde terwijl het zo lekker is, en (onder Normale omstandigheden) gezond!

Gelukkig voorlopig nog wel haring! lekkerste vissoort wat er is!

Thanks Tanja, ik ga de "viswijzer" downloaden van de site!

http://www.greenpasture.org/public/FAQ/index.cfm#1

Hier in de lijst met vragen twee aan te klikken onderwerpen 'radiation discussion' met antwoord van green pasture zelf.

Mijn Engels is niet goed genoeg om er goed wijs uit te worden maar hier zijn vast mensen die dat wel kunnen.

Ik begrijp wel dat het 'veilig' is maar ik heb hier echt mijn twijfels bij..

Ik eerlijk gezegd ook, ik heb het toevallig gisteren gelezen. Ten eerste is het een reactie van 2012. Ik zou het toch wel gepast vinden na al die recente ontwikkelingen dat ze daar een recent statement over doen. En tweede zijn er besmettingen die je met een geigerteller niet kunt detecteren. Plutonium heeft in hele lage concentraties al gezondheidsrisico´s, lager als je met een geigerteller kunt vinden. Ik moet er ook niet aan denken zelf zo´n ding in huis te halen, ik word al misselijk bij de gedachte :(

Hieruit blijkt dat Dave Wetzel een zeer nauwe veiligheidsmarge aanhoudt, die veel nauwer is dan de officiele overheidsrichtlijnen. Dit geldt voor zowel de aanwezigheid van zware metalen als van straling, incl. metingen met een Geiger-teller die Wetzel persoonlijk verricht. Tot op heden komen zijn producten als onvervuild uit de bus. Evt. kun je hem dit op 1 februari op het congres natuurlijk ook vragen.

Mike

De kabeljauw wordt gevangen in koude wateren rondom Rusland. De straling heeft nu inmiddels de volledige Amerikaanse westkust bereikt, maar dus nog niet dat deel van de wereld.

Mike

De zeeën zijn enorm en de kracht van moeder natuur is nog groter.

Ik ga er vanuit dat het niet zover komt. Ondertussen doe ik wat ik kan om de schade te beperken en er verder niet teveel energie aan te besteden.

Uiteindelijk moet je toch blijven eten.

http://preppers.nl/forum/threads/5615-Geigerteller-Hebbeding-of-niet

Hier een discussie over het nut van een geigerteller, er komt blijkbaar nog best wat bij kijken, al is het wel zo als je je vis meet en hij slaat ver uit dan weet je genoeg, die vis niet eten.

Zijn hier mensen die al een geigerteller hebben, en af en toe verscheepte producten controleren?

Ik haak in op dit onderwerp, omdat het in eerste instantie over vervuiling gaat.

Vandaag in Panorama op de Belgische TV - Canvas - 18.15 een documentaire over een ander soort vervuiling, nl. oorlogsmunitie. Er ligt wereldwijd 1 miljoen ton aan minutie in de zeeen, o.a. gevuld met gifgas. En niemand ruimt het op.

Hoe zit het dan nu met onze vis en onze levertraan?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan