krachttraining

Paul Chek is ook geen voorstander van eiwit shakes. Ook omdat er veel te weing vet in zit. Volgens hem moet je post workout een combinatie zijn van vet, eiwit en koolhydraten.

Niet zo gek dus dat ik na de training altijd zin krijg in een flink glas rauwe melk.

Geen idee, waarom vraag je dat? Gebeurd vaak zat dat het pas uren duurt voor ik wat eet of drink na de training, soms zelfs de volgende dag pas.

Snap je vraag niet helemaal.

De vraag stelde ik omdat ik denk dat het voor de gemm. persoon niets uitmaakt mbt resultaat of je wat dan ook eet na (vrij kort erna)een training.Dus waarom al die hype(naar mijn mening)mbt wel of geen shake of wat voor ander wonder voedingsmiddel dan ook na een training?

ad

Aha, ja misschien heb je wel gelijk. Maar als ik na de training en flink zweten dorst krijg en vooral zin in rauwe melk, dan luister ik daar naar en giet ik lekker een flink glas rauwe melk achterover.

Niets mis mee maar ik heb nergens zin in na een training ,teveel bloed uit het darmstelsel.

Zweten wil ik zo min mogelijk en doe er alles aan om de het te voorkomen. Lukt in de winter beter dan in de zomer.

ad

Quote:
Zweten wil ik zo min mogelijk en doe er alles aan om de het te voorkomen.

Haha, ik niet. Ik houd wel van hard werken en zweten.

Ik krijg bij jou altijd een beetje het idee dat je het echt enkel en alleen doet voor de voordelen van extra spiermassa, maar dat je dat hele krachttrainen werkelijk geen ene bal aan vind om te doen.

Waarom doe je het dan, en heb je er zelfs je beroep van gemaakt?

Ik heb werkelijk al de tijd van mijn leven als ik alleen nog maar op de fiets zit naar mijn gym, en dan moet ik nog beginnen! Zoveel plezier heb ik in wat ik doe!

Btw, al had ik een pokke hekel aan trainen,dan nog zou ik het doen,wetende wat ik nu weet. Tijdens een training beleef ik geen plezier,dan zou ik iets verkeerd doen. Het gevoel na een training en resultaat (incl.op het gebied van gezondheid) priceless.

Interesse in het menselijk lichaam ontstond op ongeveer 8 jarige leeftijd. Las toen al in de boeken van mijn opa die een rol speelde bij de lokale EHBO opleidingen.

Kort daarna meer interesse in training/resultaat etc. Dit was rond de tijd dat Bruce Lee stierf en er veel boeken mbt zijn leven/training uitgegeven werden. Was voor mij een voorbeeld en ergens besloot ik 'meer te leren'.

Ergens eind jaren 80 heb ik een fitness trainer opleiding gedaan via de NBBF op papendal.

Daarna sportmassage en blessure preventie/behandeling.

Interne opleiding bij een medisch krachttraining centrum in duitsland.

Orthomoleculaire voeding

En,zoals ik al aangaf vanaf mijn 8ste jaar veeeeel zelfstudie.Die cursussen stellen niets voor en wanneer je zelf niet de juiste punten kunt verbinden maak je geen lijn en weet je welke richting je op gaat of wilt gaan.

Cursuusen leren je de basis,maar verder gaat het om feiten.Leer ze en je hebt ervaring die er toe doet.

ad

Ad,

wat denk jij van die 12 min per week training? Letterlijk 12 min per week helemaal tot het uiterste gaan en dat zou dan net zo goed of beter werken dan drie of vier keer per week 45 min of zo.

Perfect.Ik doe niets anders,max. 15 minuten.De meeste mensen verdoen(letterlijk)teveel tijd in de gym.

Stress en herstel zijn belangrijk voordat er groei/adaptatie plaats kan vinden. Individueel kan er wel een variatie in frequentie zijn. Dat is aan een instructeur om te beoordelen of iemand die zelf de data juist weet te interpreteren.

ad

Dat is exclusief een warming up neem ik aan? Of doen ze dat met die bodyscience van mcguff ook al niet?

Ik ben toch al snel een 45-60 minuten bezig.

Warming-up? Ik doe van 2 oefeningen 1 setje a 2-3 herhalingen voor het gevoel. Mijn temperatuur is bij een training hoop ik 37,4 C en dat is voldoende!!

ad

1 keer per week 15 min? En jij 1 keer per week een uurtje Janse?

Ik ben de laatste tijd ook weer begonnen en doe nu twee keer per week 35 a 40 min.

1 keer borst/schouders/biceps en 2e keer rug/benen/triceps.

Dat voelt erg goed moet ik zeggen.

Ik eigenlijk niet goed hoe je in 12 of 15 min per week je hele lichaam echt goed kan trainen.

Ik dacht al dat je met zo'n soort antwoord zou komen :lol:

Misschien stelde ik de vraag verkeerd. Warming up is misschien het verkeerde woord. Maar een soort van movement preperation, spieractivatieoefeningen, het zenuwstelsel wat voorbereiden op de zware krachtsinspanning, blessure preventie etc?

Pike,

Ik doe 3x per week een 20 minuten "warmin up" (foamrollen, mylfascial release, spieractivatieoefeningen, activeren van de rompspieren, activeren van het zenuwstelsel), gevolgd door de 45-60 minuten training.

Het trainen per spiergroep is absoluut iet de meest effectieve manier van trainen. Je lichaam werkt niet per spiergroep en heeft geen idee wat een spiergroep is.

Quote:
Hoe ga je je voorbereiden waneer je plotseling voor je leven moet rennen(bv)?

Niet natuurlijk, dan ga je gewoon als een idioot sprinten en kan je de kans op blessures weinig schelen.

Maar trainen is anders dan rennen voor je leven. Dan heb je wel de tijd voor enkele voorbereiding. En als je dat goed aanpakt, dan kun je harder sprinten dan zonder voorbereiding.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan