Btw, al had ik een pokke hekel aan trainen,dan nog zou ik het doen,wetende wat ik nu weet. Tijdens een training beleef ik geen plezier,dan zou ik iets verkeerd doen. Het gevoel na een training en resultaat (incl.op het gebied van gezondheid) priceless.
Interesse in het menselijk lichaam ontstond op ongeveer 8 jarige leeftijd. Las toen al in de boeken van mijn opa die een rol speelde bij de lokale EHBO opleidingen.
Kort daarna meer interesse in training/resultaat etc. Dit was rond de tijd dat Bruce Lee stierf en er veel boeken mbt zijn leven/training uitgegeven werden. Was voor mij een voorbeeld en ergens besloot ik 'meer te leren'.
Ergens eind jaren 80 heb ik een fitness trainer opleiding gedaan via de NBBF op papendal.
Daarna sportmassage en blessure preventie/behandeling.
Interne opleiding bij een medisch krachttraining centrum in duitsland.
Orthomoleculaire voeding
En,zoals ik al aangaf vanaf mijn 8ste jaar veeeeel zelfstudie.Die cursussen stellen niets voor en wanneer je zelf niet de juiste punten kunt verbinden maak je geen lijn en weet je welke richting je op gaat of wilt gaan.
Cursuusen leren je de basis,maar verder gaat het om feiten.Leer ze en je hebt ervaring die er toe doet.
ad