Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

De kwik is jaren geleden gemeten via bioresonantie. Ik ben toen ook dmv die bioresonantie ontgift (volgens dat apparaat).

Vorig jaar ben ik eens langs geweest bij tandarts Fred Neelissen.mhij vond mijn gebit goed en sterk, maar via bioresonantie of electroacupunctuur (is volgens mij hetzelfde?) meette hij ook nog kwik.

Hier kreeg ik toen van die homeopatische druppeltjes voor.

Omdat ik eigenlijk niet kan geloven dat zo'n bioresonantie apparaat en wat van die vage druppeltjes je lichaam compleet kan ontgiften van kwik ben ik aan de ALA gegaan.

Mij heeft Bioresonatie wel geholpen met bepaalde dingen.
Vraag me wel af hoe dat precies gemeten word in het lichaam.. misschien dmv energieblokkades in bepaalde organen, hoe snel het bloed stroomt/klontert op bepaalde plekken.. geen idee.

Wat vinden anderen hiervan?
Ben vooral benieuwd naar Mike zijn kijk hierop.

Ik heb weer een stuk verder gelezen in het boek 'The Mercury Diaries' en ben een hoop wijzer geworden! De schrijver heeft echt veel uitgezocht om beter te worden. Hij was er dan ook erg slecht aan toe.

Behalve het kwikontgiften (Cutler) en het overgaan op het Weston Price voedingpatroon, heeft hij ook uitgezocht wat voor hem de beste, natuurlijke wijze is om z'n darmen, nieren en lever te reinigen.

Ook z'n bijnieren en schildklier heeft hij aangepakt. Ik was alleen nog met m'n bijnieren bezig (die moeten als eerste herstellen) door Adrenal Cortex (250 mg) en Sole dagelijks te nemen, maar ik zie nu hoe je dit veel gestructureerder kunt aanpakken met een lichaamstemperatuursgrafiek waarbij je kunt aflezen waar bij jou de problemen liggen wat betreft je bijnieren en schildklier.

Hier een duidelijke uitleg hierover:
http://www.drrind.com/therapies/metabolic-temperature-graph
Op deze website staat sowieso veel informatie over bijnieren en schildklier.

Het blijkt dat je de Adrenal Cortex dosering langzaam moet opbouwen totdat je lichaamstemperatuur stabiel blijft. Dan heb je de voor jou juiste dosering gevonden en kun je, indien nodig, verder met het aanpakken van je schildklier.

De schrijver had dit punt bereikt bij 1000 mg adrenal cortex per dag. Z'n temperatuur bleef toen stabiel.

Ik ben ruim een half jaar geleden begonnen met de Adrenal Cortex (1 vaste dosis) en hoewel ik me sindsdien beter voel, had ik geen idee hoe lang ik hiermee door moest gaan voordat ik met m'n schildklier aan de gang kon. Nu kan ik aan de hand van m'n temperatuur zien waar ik sta. Fijn!

Ik ben zelf ook binnenkort al mijn amalgaanvullingen kwijt (8stuks) en ik ben net begonnen met het inlezen. Op de WP site kwam ik dit tegen over Chelation: "Mad as a Hatter":

The body in its wisdom sequesters toxic metals as far away from vital functions as possible. It is therefore not wise to “provoke” the body to rapidly dump mercury, lead and other toxic metals out of their hidey holes deep within the cells and tissues. As the metals enter the blood stream to be passed out of the body in urine or bile, they can damage brain and nervous tissue, depress immunity and disrupt other needed bodily functions.1

There’s nothing natural about intravenous chelating agents. They are drugs, drugs that were initially developed by and for the military to treat acute mercury, lead and other poisonings of World War II army and navy personnel.2,3 Their use for the removal of chronic levels of toxic metals is off label and controversial.

Although some physicians and parents report stunning success, chelation treatments are risky, especially to autistic and other highly vulnerable children and to extremely toxic adults . Following chelation therapy, many autistic children have shown seriously weakened immune systems, extreme fatigue, bowel disturbances such as diarrhea and flatulence, and a marked worsening of gut flora.4,5

Some patients show improvement in autistic symptoms initially, but regress soon after, as chelation therapy does nothing to support or heal the body’s own detoxification pathways.

Heb je dit ook gelezen Watisgezond? En wat is jouw mening hierover?

Bedankt voor deze tekst Elia. Het hele artikel (http://www.westonaprice.org/health-topics/mad-as-a-hatter/) vind ik erg interessant :)

Nu snap ik ook waarom het verwerken van zuivel me nog steeds niet lukt:

For many it is helpful to avoid casein, especially as found in fractionated food products such as shake powders. Although some people react even to the casein that is a natural component of whole raw milk, butter and cheese, the worst problems seem to come from manufacturing processes involved in fat removal and pasteurization. The ingredient casein is a fractionated milk protein product with elevated methionine levels and extremely low levels of the amino acid cysteine. This stimulates the body to make cysteine through the toxic intermediary homocysteine, worsening any effects of metal toxicity.

Dag Elia,
Hier wordt gesproken over "intravenous chelating agents", oftewel chelatie via infuus. Hier is Cutler ook fel op tegen. Dat levert inderdaad veel te grote hoeveelheden kwik op die gemobiliseerd wordt.

Vandaar dat je met Cutler's protocol een lage chelatie dosering aanhoudt die je regelmatig herhaalt gedurende een ronde. Dan heb je de genoemde problemen niet of veel minder.

Een goede darmwerking is overigens wel van belang zodat alle gif goed afgevoerd kan worden en niet blijft ronddwalen in je lichaam.

Hai watisgezond.
Een stukje voor de door mij aangegeven tekst lees ik:

In theory, once the metals are removed, they can no longer exert their toxic effects and the individual’s health improves. In practice, the results of oral, intravenous or other routes of chelation with agents such as EDTA (ethylene diamine tetraacetic acid), DMSA (dimercaprosuccinic acid, also known as succimer), DMPS (dimercaptopropanesulfonic acid) and penicillimine are far from safe.

Ik vind dat nogal kort door de bocht, want er wordt helemaal niet over hoeveelheden gepraat. Natuurlijk, het KAN gevaarlijk zijn, in grote hoeveelheden en lange periodes achter elkaar, vandaar dat Cutler het dus heeft over kleine dosis chelatie en korte periodes.

Kwik is ook gevaarlijk en je lichaam kan dat niet uit zichzelf uit je hersenen verwijderen (of in ieder geval heel traag: halfwaardetijd is 15 tot 30 jaar).

Met alleen gezond eten kom je dus niet van de kwik in je hersenen af.

Een goede darmwerking is overigens wel van belang zodat alle gif goed afgevoerd kan worden en niet blijft ronddwalen in je lichaam.
Is een goede darmwerking wel mogelijk als je nog teveel belasting van zware metalen hebt?

Is een goede darmwerking wel mogelijk als je nog teveel belasting van zware metalen hebt?

Je kan daarom een darmreiniging doen. Om je lichaam te beschermen tegen de kwik heeft zich waarschijnlijk veel mucus gevormd in je darmen, waardoor de boel niet meer goed doorstroomt.

De auteur van The Mercury Diaries gebruikt Humacleanse van Humaworm om de darmen te reinigen.

Citaat uit The Mercury Diaries daarover:

Many people take psyllium and initially get congested and clogged up; they then assume that 'this does not agree with me' and that they should avoid it forever more.
Well, the very act of getting clogged up and congested is confirmation that there is stuff that needs cleaning out. If the digestive tract was free of obstacles, the psyllium would just pass on through. It is just a fibre and cannot be digested. The only sensible explanation for getting clogged up on psyllium is that congestion is already inside. Those that do get congested need to drink more water to flush they system and start on a lower dosage.

Je kan ook oxy powder proberen, heb ik ook gedaan vorig jaar, maar behalve een week flinke diarree, heb ik daar weinig profijt van gehad voor m'n gevoel. Die Humacleanse wil ik wel eens gaan proberen.

Ik ben het niet eens met deze theorie over vezels. Er is al veel geschreven over vezels op dit forum. Ik zie niet in waarom psyllium wel een goede vezel zou zijn terwijl die van groenten niet goed zijn.

Oxypower heb ik hier wel voorbij zien komen. Het is een darmreiniger op basis van zuurstof lees ik. Dan kan je toch net zo goed vitamine C gebruiken? (niet teveel, want dat vinden je darmen en de rest van je lijf niet leuk weet ik na mijn laatste stunt waarbij ik weer eens te extreem gedaan heb en enkele dagen 10 gram vitamine C nam)

Psyllium is wel een tijdelijke oplossing, maar oplosbare vezels (zoals psyllium) kunnen wel een lekkende darm veroorzaken of verergeren.
Onoplosbare vezels zouden een lekkende darm juist helen.

Zal ik eens induiken ;-)

Dat hele vezelverhaal klopt volgens mij niets van. Elke keer als ik psylliumvezels nam werd ik er ziek van. Misschien zal het zijn omdat er een 'cleaning' nodig is, maar ik betwijfel dat toch. Ik waag me er niet meer aan ;)
Ik ben benieuwd wat je onderzoek oplevert Watisgezond :)

Ik ben klaar met ronde 3: 12.5 mg DMSA en 12.5 mg ALA.
Sinds een paar dagen, eigenlijk al na ronde 2 heb ik veel meer ontlasting dan normaal. Zeker 4 keer per dag in plaats van 1 of 2 keer.

Hoi Watisgezond/Mark, je schreef eerder:

Bedankt voor de link. Krijg je geen last van hoofdpijn daarvan? Kurkuma is een zwavelhoudende stof die kwik kan mobiliseren namelijk. Ik ben dat flink aan het minderen nu. Ik strooide het altijd flink met peper over m’n eten, maar dat geeft me op het ogenblik klachten, dus dan maar niet.

Nou, je hebt helaas gelijk gekregen :(
Ik heb flink hoofdpijn en nekpijn. Verder ben ik erg moe. Ik moet niezen als ik geelwortel ruik. Dit gaat duidelijk niet goed. Balen! Zo ineens doe ik wat dingen achter elkaar die ongunstig zijn voor mijn gezondheid. Even een paar passen terug doen dus.

Heksje, ik had Humaworm gemaild over het vezelverhaal en had al antwoord gekregen. Het was echter een knip-en-plak verhaal van hun website:

Psyllium swells to 50 times it's size. It creates a "scrubbing sponge", that will trap and remove parasites, toxins, and built-up intestinal waste. This swelling action is why Colon Cleanse should be taken with PLENTY of water. One teaspoon of psyllium will create over one cup of stool. When psyllium is mixed with liquid outside of the body, it is simply a fiber. When psyllium is taken in capsule form, it can then turn into a powerful toxin and fecal build-up remover. It swells and scrubs INSIDE the colon.

The added natural laxatives keep things flowing smoothly by helping the body rid itself of toxins and waste. Cascara Sagrada stimulates the long muscles along the colon to work in wave-like action, which helps to loosen the build-up so that the psyllium can then trap and remove it entirely.

Ik lees wel goede verhalen erover, niet alleen op hun eigen website. Veel van die cleansers hebben iets van vezels aan boord om de smurrie in je darmen los te borstelen.

Ik ga later weer verder op onderzoek uit.

Balen dat je nek- en hoofdpijn hebt! Ik herken dat wel, alhoewel ik het nu al even niet gehad heb. Vitamine C hielp wel om de symptomen te verlichten (vitamine E ook wel).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan