Ik heb weer een stuk verder gelezen in het boek 'The Mercury Diaries' en ben een hoop wijzer geworden! De schrijver heeft echt veel uitgezocht om beter te worden. Hij was er dan ook erg slecht aan toe.
Behalve het kwikontgiften (Cutler) en het overgaan op het Weston Price voedingpatroon, heeft hij ook uitgezocht wat voor hem de beste, natuurlijke wijze is om z'n darmen, nieren en lever te reinigen.
Ook z'n bijnieren en schildklier heeft hij aangepakt. Ik was alleen nog met m'n bijnieren bezig (die moeten als eerste herstellen) door Adrenal Cortex (250 mg) en Sole dagelijks te nemen, maar ik zie nu hoe je dit veel gestructureerder kunt aanpakken met een lichaamstemperatuursgrafiek waarbij je kunt aflezen waar bij jou de problemen liggen wat betreft je bijnieren en schildklier.
Hier een duidelijke uitleg hierover:
http://www.drrind.com/therapies/metabolic-temperature-graph
Op deze website staat sowieso veel informatie over bijnieren en schildklier.
Het blijkt dat je de Adrenal Cortex dosering langzaam moet opbouwen totdat je lichaamstemperatuur stabiel blijft. Dan heb je de voor jou juiste dosering gevonden en kun je, indien nodig, verder met het aanpakken van je schildklier.
De schrijver had dit punt bereikt bij 1000 mg adrenal cortex per dag. Z'n temperatuur bleef toen stabiel.
Ik ben ruim een half jaar geleden begonnen met de Adrenal Cortex (1 vaste dosis) en hoewel ik me sindsdien beter voel, had ik geen idee hoe lang ik hiermee door moest gaan voordat ik met m'n schildklier aan de gang kon. Nu kan ik aan de hand van m'n temperatuur zien waar ik sta. Fijn!