Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

gif-vrij en Tanja,
Bedankt, ik twijfelde sowieso nog over die psyllium en als klei ook goed werkt en veiliger is, dan ga ik daar eens verder over zoeken.

Tanja, welke klei zou je aanraden?
 
Sinds ronde 2 heb ik niet alleen veel ontlasting, het brand er bijna letterlijk uit. Zo zuur is het.
Heb jij dat ook Mark?

Nee, zo erg is het nog niet ;-) Maar jij gebruikt ook al de ALA in combinatie met DMSA, dus dan zal je wel meer kwik lozen dan ik op het ogenblik.
 
Groene klei van Agriletz of luvos heilerde kan beide. 1 of 2 tl in glas water een nacht laten staan doorroeren en op nuchtere maag opdrinken, eventueel met citroensap of ascorbinezuur tegen verstopping, mocht daar sprake van zijn. Zou ook kunnen helpen bij de burning ass ;)
 
De avond na m'n vorige DMSA ronde (dinsdag) kreeg ik last van m'n alvleesklier/lever. Onder m'n borstkas in het midden een kloppend gevoel (op ritme van m'n hartslag, had ik vorig jaar ook een periode gehad). De volgende dag (gisteren) kwamen er meer symptomen voorbij: droge huid, eczeem/uitslag bij mondhoeken, ontstekingen op gezicht, vermoeid, pijn in onderrug + ter hoogte van nieren. Algehele malaise dus.

Zal waarschijnlijk door herdistributie van kwik komen na de chelatie ronde. Ik had die avond wel een magnesium+bica voetenbad genomen, maar dat is kennelijk niet afdoende. Ik las dat hete magnesiumbaden (niet alleen voeten dus) met bica wel goed werken aan het einde van een ronde (downunder had daar ook goede ervaringen mee) om het gemobiliseerde kwik af te voeren. En dan koud afdouchen. Ga ik na de volgende ronde proberen.

De symptomen zijn sinds vanochtend trouwens vrijwel allemaal weer verdwenen of minder aan het worden.

Dit weekend me verder verdiepen in darmreiniging, (klei dus wellicht, ik zag dat Heksje al een voorbeeld had gepost) leverreiniging/ondersteuning en wellicht ook nierreiniging.

Tips zijn altijd welkom uiteraard!

O ja, en ik ga een week lang m'n temperatuur opmeten om te kijken hoe het met m'n bijnieren staat (en schildklier).

Wordt vervolgd!
 
ik ga niet de hele theorie hier uitschrijven maar met ontgiften moet je erg oppassen, wellicht bij velen niet bekend, en bij mij ook niet tot voorkort.

Dat het ontgiften werkt wil nog niet zeggen dat het gezond is voor je lichaam.
Vooral DMSA is vrij heftig, je kunt o.a. belansen in je lichaam verstoren. Volgens wat mij te oren komt hoogstens eventueel en uitsluitend aan te raden bij zeer hoge giftige stoffen in je lichaam. Maar de meeste ontgiftings supplementen werken vrij (lees te) ingrijpend.

Lees de site en/of boeken van Dr l Wilson http://drlwilson.com/. Hij is expert op dit gebied en raadt een nutritional balancing aan. Het in balans brengen van je lichaam door middel van nutriënten, waardoor je lichaam in balans komt en zelf gaat ontgiften.
Sommige gezonde mineralen en giftige concurreren in het lichaam. Dat wil dus zeggen dat als je de gezonde varianten binnen krijgt je lichaam de ongezonde niet meer vasthoudt/opneemt. (goede manier om te ontgiften, jodium doet dat bijvoorbeeld)

Naar mijn idee zeer gezonde niet ingrijpende manier om je lichaam te ondersteunen weer gezonde homeostatisch te bereiken. Je lichaam regelt honderdduizenden biochemische processen, die zich continu in het lichaam afspelen. Je lichaam heeft de informatie om gezond te worden en te blijven.
Denk er niet te licht over om je lichaam te dwingen zich van mineralen giftige en vaak als bijwerking ook gezonde mineralen te ontdoen. Ondersteun in plaats daarvan je lichaam om dit zelf te regelen door je lichaam in balans te brengen.

Dit is in ieder geval de weg die ik op ga nadat uit mijn haar mineraal analyse is gebleken dat er onbalans is en ook wat kwik en aluminium in mijn lichaam aanwezig is.
Hopelijk heeft iemand er wat aan, ik ben dus niet van mening in geen enkel geval ontgiftings supplementen te gebruiken. Doe het weloverwogen. Kies de minst ingrijpende manier mogelijk. Net als met medicijnen neem ze alleen als het strikt noodzakelijk is, maar zo min mogelijk en probeer vooral te voorkomen dat je ze hoeft te nemen. Kies waar mogelijk andere, natuurlijke, manieren om je lichaam gezond te krijgen. Misschien is dat een wat open deur en weet iedereen op dit forum dat wel. Echter denk ik dat niet iedereen realiseert wat sommige effecten zijn van (natuurlijke) supplementen om bijvoorbeeld te ontgiften. Daarom mijn aanmoediging om je eens goed te verdiepen in de materie of goed geinformeerde mensen te raadplegen.
Veel supplementen dragen alleen maar bij aan gezondheid. Helpt een supplement om te ontgiften dan kun je het beste eerst goed in verdiepen/over laten informeren wat voor effecten het heeft en wat de alternatieven zijn.
 
Bedankt curvers, ik ben me er van bewust dat je rustig aan moet doen met het ontgiften. Ik heb me goed verdiept in de materie. Maar goed dat je het nog even meldt voor anderen.

Wat betreft het ontgiften van kwik in je hersenen hebben we het hier al vaker over gehad: met gezonde voeding alleen krijg je het kwik niet uit je hersenen helaas. Niet in de hoeveelheden die mensen met amalgaamvullingen vaak in hun hersenen hebben in ieder geval. ALA krijgt de kwik wel uit je hersenen.

DMSA wordt volgens de Cutler methode in frequente, lage doseringen gebruikt en telkens in rondes van een paar dagen. DMSA in hoge doseringen en lange periodes achter elkaar is zeer schadelijk.

Dus je moet inderdaad voorzichtig zijn en goed je mineralen op peil houden.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je begonnen bent met nutritional balancing en hoe dr. Wilson denkt de kwik uit de hersenen te krijgen.
Heb je een directe link over nutritional balancing in relatie met zware metalen als kwik? Kon het niet vinden op z'n website.
 
Leuk dat jullie dat aan het lezen zijn gegaan. Dat mercury artikel had ik ook gelezen.
Zoals in het artikel staat en voorzichtigheid geboden is: na het uit de hersenen halen van kwik moet je lichaam ook in staat zijn de kwik te 'verwerken'. Waarschijnlijk nog een reden om de DMSA laag te houden. (Als je uberhaupt DMSA wil nemen)

Ik heb zelf ook een beetje kwik ergens in mijn lichaam volgens de HMA analyse. Niet erg hoog, alumunium is hoger. Laatst las ik dat kwik ook vaak in de schildklier gaat zitten vooral bij mensen met een langzaam metabolisme.

Sorry maar ik heb niet het hele topic gelezen, hoe weet je dat de kwik in je hersenen zit?
 
ik weet niet hoe hoog de kwik bij je is. Je kan je ook eens verdiepen in een mega dosis vitamine C. Ik heb een boek gelezen van iemand die zware kwik vergiftiging had en met een megadosis vitamine C dat verholpen had en daarna volledig herstelde van moeheid en depressies.

Een van de eigenschappen bij zo'n mega dosis vitamine C is (volgens de auteur) dat het giftige stoffen kapot oxideert. (vit C is een oxidant ipv anti oxidant in hoge dosis)
Het is een vrij betrouwbare bron maar in hoeverre die info ook juist is weet ik niet.
Het boek: Forbidden healing http://www.forbiddenhealingforum.com/
 
Bedankt voor je aanvulling.

Cutler lijkt mij ook een goede bron van informatie. Let wel op dat hij ook fouten maakt in zijn boeken, hij heeft zelfs een boek herschreven vanwege fouten en nieuwe inzichten. (wat natuurlijk een goede actie is) de gemaakte fouten geven echter wel wat te denken. Lees maar eens de reviews van zijn boeken op amazon. Ik heb getwijfeld om zijn boek te kopen maar heb om eerder genoemde, mijn keuze gemaakt om me eerst te richten op het werk van Dr Wilson.
 
Cutler lijkt mij ook een goede bron van informatie.

Laat dit topic nou voornamelijk over het Cutler protocol gaan ;-)
 
Ik herken ook veel in de symptomen van kwikvergiftiging. Echter heb ik laatst een bloedonderzoek laten doen en daaruit kwam een Kwik (totaal) waarde van 1.1 ng/ml uit (referentiewaarden 0.0 - 2.0).
Kan ik daaruit concluderen dat er geen kwikvergiftiging bij mijn ten sprake is?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan