ik ga niet de hele theorie hier uitschrijven maar met ontgiften moet je erg oppassen, wellicht bij velen niet bekend, en bij mij ook niet tot voorkort.
Dat het ontgiften werkt wil nog niet zeggen dat het gezond is voor je lichaam.
Vooral DMSA is vrij heftig, je kunt o.a. belansen in je lichaam verstoren. Volgens wat mij te oren komt hoogstens eventueel en uitsluitend aan te raden bij zeer hoge giftige stoffen in je lichaam. Maar de meeste ontgiftings supplementen werken vrij (lees te) ingrijpend.
Lees de site en/of boeken van Dr l Wilson http://drlwilson.com/. Hij is expert op dit gebied en raadt een nutritional balancing aan. Het in balans brengen van je lichaam door middel van nutriënten, waardoor je lichaam in balans komt en zelf gaat ontgiften.
Sommige gezonde mineralen en giftige concurreren in het lichaam. Dat wil dus zeggen dat als je de gezonde varianten binnen krijgt je lichaam de ongezonde niet meer vasthoudt/opneemt. (goede manier om te ontgiften, jodium doet dat bijvoorbeeld)
Naar mijn idee zeer gezonde niet ingrijpende manier om je lichaam te ondersteunen weer gezonde homeostatisch te bereiken. Je lichaam regelt honderdduizenden biochemische processen, die zich continu in het lichaam afspelen. Je lichaam heeft de informatie om gezond te worden en te blijven.
Denk er niet te licht over om je lichaam te dwingen zich van mineralen giftige en vaak als bijwerking ook gezonde mineralen te ontdoen. Ondersteun in plaats daarvan je lichaam om dit zelf te regelen door je lichaam in balans te brengen.
Dit is in ieder geval de weg die ik op ga nadat uit mijn haar mineraal analyse is gebleken dat er onbalans is en ook wat kwik en aluminium in mijn lichaam aanwezig is.
Hopelijk heeft iemand er wat aan, ik ben dus niet van mening in geen enkel geval ontgiftings supplementen te gebruiken. Doe het weloverwogen. Kies de minst ingrijpende manier mogelijk. Net als met medicijnen neem ze alleen als het strikt noodzakelijk is, maar zo min mogelijk en probeer vooral te voorkomen dat je ze hoeft te nemen. Kies waar mogelijk andere, natuurlijke, manieren om je lichaam gezond te krijgen. Misschien is dat een wat open deur en weet iedereen op dit forum dat wel. Echter denk ik dat niet iedereen realiseert wat sommige effecten zijn van (natuurlijke) supplementen om bijvoorbeeld te ontgiften. Daarom mijn aanmoediging om je eens goed te verdiepen in de materie of goed geinformeerde mensen te raadplegen.
Veel supplementen dragen alleen maar bij aan gezondheid. Helpt een supplement om te ontgiften dan kun je het beste eerst goed in verdiepen/over laten informeren wat voor effecten het heeft en wat de alternatieven zijn.