Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Edwin, mooi werk! Ik ben net klaar met ronde 2. Ging redelijk soepel, ben benieuwd hoe ik me de komende dagen voel.

Toevallig heb ik vandaag ook vaker ontlasting gehad. 3 keer, terwijl ik normaal maar maximaal 1 maal per dag moet.
Ik ga nu ook gewoon als ik maar een beetje aandrang heb. Better out than in!
 
Hoi Watisgezond,

Dank je wel voor het meedenken :)
Vanochtend stond ik ook weer met hoofdpijn op, maar deze nam af na het eten van wat eieren met kokosolie.
Vitamine C doe ik maar weer even wat rustiger mee. Dat vindt mijn gestel wat prettiger na de enorme doses waarmee ik ze geconfronteerd heb ;)

Overigens is hoog supplementeren van vitamine C ook weer niet verstandig nu ik nog zoveel last van kwik heb:

First, megadoses of vitamin C can be counterproductive, though appropriate amounts of a natural vitamin C replete with its complementary bioflavonoid components are very much needed for effective detoxification

(bron: http://www.westonaprice.org/health-topics/mad-as-a-hatter/)

Het voordeel van steeds maar weer een fout experiment uitvoeren op mezelf is dat ik steeds meer symptomen begin te herkennen. Zo zijn er dagen dat ik niet meer uit mijn woorden kom, dingen verkeerd om doe, onhandig doe, veel vergeet, niet goed kan nadenken. Dit is nu ook weer erger en duidt dus naar mijn idee duidelijk weer op dat kwik. Wel fijn om te weten dat het daaraan ligt en dat dit dus opgelost moet worden. Er zijn namelijk al weken geweest dat ik hier geen last van had. Ik moet dus duidelijk de kwik niet verder mobiliseren door vitamine C, H2O2, chlorella, (teveel) geelwortel en andere nadelige stoffen.
En wederom heb ik een lesje gekregen dat ik minder extreem moet doen met innemen van stoffen, voeding, kruiden, etc. Maar dat lesje stoot deze ezelin zich vast nog wel weer vaker aan. Helaas ben ik daar nogal bokkig in.

Als ik me weer wat beter voel maak ik een afspraak met de tandarts voor een volgende amalgaamverwijdering.

Wat heerlijk trouwens dat Edwin en jij zo goed gaan met de reiniging. Het lijkt me dat een verhoogde aandrang om te ontlasten een goed teken is namelijk. Houd vol :)
 
@ watisgezond
Het verhaal op internet over physilium klinkt aannemelijk. Maar niet alles wat er wordt geschreven moet je voor waar aannemen ook al klinkt het voor jou zo goed. Eerder is er op dit forum gesproken over physilium. Ik verwijs je naar dit topic

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/psylliumvezels-ter-bevordering-van-de-stoelgang/#post-51182

een een quote uit dit topic:

Over de psyliumvezels: als je ze in de blender doet met water: wat je dan ziet vind ik ongelofelijk: het wordt echt een enorm taaie bal, waar zelfs de blender op een gegeven moment moeite mee krijgt.

Moet je nagaan wat zo’n blok beton in je darmen gaat aanrichten.

Misschien toch nog even overwegen.
 
@watisgezond. Ik ga het boek van Cutler ook bestellen. Interessante materie is dit! De opmerkingen in Mad as a Hatter dat chelatie niet natuurlijk is en risicovol snap ik en neem ik ter harte maar ik vind dit ook nogal slappe argumentatie. Kwik in je kop is ook niet natuurlijk en de lijst met risico's hiervan is enorm. Goede voeding en het eten van klei kan dit op korte termijn zeker niet verhelpen. Ik studeer nog even verder. Bedankt voor deze info. Goed topic. Jammer dat ik hier net aan toekom nu al jouw werk door de hack is verdwenen!
 
Sinds ronde 2 heb ik niet alleen veel ontlasting, het brand er bijna letterlijk uit. Zo zuur is het.
Heb jij dat ook Mark?
 
De klei tip betreft een alternatief voor de psyllium elia, ik denk ook niet dat het de kwik uit je hersenem zal trekken.
 
De klei tip betreft een alternatief voor de psyllium elia, ik denk ook niet dat het de kwik uit je hersenem zal trekken. Toch zou ik voeding en natuurlijke hulpstoffen niet te snel aan de kant zetten. Het lichaam heeft een enorm herstellend vermogen.
 
@Tanja
ik schrijf toch ook nergens dat ik stop met goede voeding en natuurlijke hulpstoffen? Dat is altijd de basis. Ik ben overtuigd van het herststellend vermogen van het lichaam en ik ben er zeker van dat de klei een gunstig effect zal hebben op de darmen. Mijn probleem zit echter in de hersenen en ik heb niet het geduld om een jaar of 30 te wachten tot mijn lichaam die rommel daar heeft opgeruimd ; )
 
He Pike,
Ik had/heb last van brainfog. Mijn amalgaamvullingen zaten er al zo'n 20-30 jaar in. Als ik heet at of dronk voelde ik dat de vullingen direct reageerden. Ook als ik met trainen een bitje indeed voelde ik het tijdens het vechten regelmatig. De brainfog kan soms wel tot een week aanhouden.
Ik ben nu bijna al mijn amalgaam kwijt dus ik ben mij nu aan het inlezen op het gebied van chelatie en de alternatieven.
 
Oke duidelijk. Ik vraag dat omdat vaak onduidelijk is waar de problemen vandaan komen.
Ik heb zelf in de loop van de jaren wel een dozijn oorzaken bedacht voor mijn problemen maar die waren het uiteindelijk allemaal niet.
Als je problemen duidelijk minder worden en op termijn weg zijn ben je iig op de goede weg.
Ik hoop dat dat voor jou ook het geval zal zijn.
Ik ben wel benieuwd of dit kwikprotocol zijn vruchten voor je zal afwerpen. Ik hoop het van harte natuurlijk. Wil je ons (mij ;) )in de toekomst op de hoogte houden of het al dan niet geholpen heeft?
 
Dank je Pike. ALS ik dit protocol ga volgen dan laat ik de resultaten absoluut weten. (en als ik er niet aan hoef te beginnen omdat ik het op een andere manier bereik ook! : )
 
Hallo Wat is Gezond,

ik heb een lekke darm en wil na de verwijdering van mijn 5 amalgaamvullingen gaan starten met DMSA. Je schrijft dat je gezonde darmen moet hebben, maar die heb ik niet, mijn ontlasting is daarentegen wel prima :-)
Kan het dan toch met DMSA(en later ALA) of moet ik de DMPS gebruiken?
 
Dag ilonka,

De kwik gaat via urine en via de stoelgang naar buiten. Dus als dat goed werkt bij jou, dan zou je zo'n 4 dagen na amalgaamverwijdering met de DMSA kunnen beginnen.

Ik zou je wel aanraden, als je dat nog niet gedaan hebt, om het boek van Cutler te gaan lezen of in ieder geval genoeg informatie over z'n protocol te gaan opzoeken. Bijvoorbeeld via de links in m'n eerste bericht in dit topic.

Welkom bij de club! ;-)
 
@Heksje

Overigens is hoog supplementeren van vitamine C ook weer niet verstandig nu ik nog zoveel last van kwik heb

Adrenalman (hoe zou het met hem zijn?) had het hier eerder al over in zijn topic (welke ook verdwenen is). Vitamine C is goed om de symptomen wat te onderdrukken en het is goed voor o.a. je bijnieren, maar teveel ervan zou de kwik detox wat in de weg staan. Cutler heeft het er overigens niet over.
 
Hoi Watisgezond, wat fijn dat jij die informatie nou weer in je bovenkamer hebt zitten :) Zo komen we met zijn allen toch een heel eind!
De grote vraag is natuurlijk wat teveel vitamine C is, of wat net genoeg. Voorzichtig maar weer experimenteren ;)
 
Heksje, ik neem ongeveer (ik weeg het niet meer) zo'n 3 gram per dag, verspreid over 2 dosissen van een half theelepeltje en op een volle maag.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan