leuke filmpjes, berichtjes e.d.

Deze filmpjes vind ik zo idyllisch: hoe moeilijk kan het zijn?

Niet dat deze mensen Westonprice-proof leven, maar een heel stuk dichter bij de natuur dan ik in elk geval.

Quote:
Zu Tisch in Serbien

Quote:
Zu Tisch in ... Albanien

Die hele Zu Tisch is waarschijnlijk fantastisch om naar te kijken.

Ik lees geen kranten maar blader er doorheen wanneer ik deze bij mij ouders zie liggen.

Gisteren viel mij een artikel op over de slechte gezondheid van de zuid-limburgers.Werkelijk? Is dit nieuws? Nee dus....maar de cijfers komen tot stand omdat er hier een enorme vergrijzing heerst en dan zijn er dus ook meer mensen met chronische ziekte.Dus wanneer je ouder bent is het normaal dat je chronisch ziek bent?

Ik denk dan,wanneer je al een onderzoek doet laat de factor leeftijd dan minder zwaar wegen en laar iedereen boven 55 jaar uit het onderzoek. Verder denk ik, kijk eens goed om je heen. Ik denk dat de hogere leeftijd juist voor een gunstiger beeld zorgt. Klopt natuurlijk niet helemaal maar met de opgroeiende generaties gaat het echt niet goed.

Vandaag dan in de krant een artikeltje (echt tje),

'te weinig vlees leidt tot meer geweld'.

Nou dat trok mijn aandacht want dat is weer eens iets anders dan vlees eten leidt tot verhoogde kans op....vul maar in.

Ik zal het even letterlijk overnemen:

Van vlees eten word je agressief. Dat wordt de carnivoor door de vegetarier voorghouden.

Maar volgens een Amerikaans onderzoek van de Weston A Price Foundation zou een dieet met te weinig vlees kunnen leiden tot geweldadig gedrag bij vooral tieners. Een te lage consumptie van vlees kan leiden tot een tekort aan verschillende vitaminen en mineralen, die van belang zijn voor mentale stabiliteit. Zinktekort zou vijandig en agressief gedrag kunnen veroorzaken.

De hele krant staat vol met ellende en de oplossing staat in dit kleine artikeltje.

Wie zoekt zal vinden.

ad

En de WAPF wordt genoemd, ongelooflijk! Wie zijn de meest militante voedseljihadisten? Juist ja, de veganisten! Dat rijmt trouwens ook, 'veganist' en 'jihadist'. :mrgreen:

Mike

Als je ziet: als mensen aan de grond genageld geweest zijn met hun spijsverteringssysteem tot op het randje van de dood en zich dan gaan concentreren op voeding die wel goed gaat: dan krijg je zowat het Weston Price dieet zonder granen/zonder zetmeel-/fructoserijke fruit en groente. Noten zitten nog wel in zijn dieet -cashew en pistache- gaan bij hem nog: Pinda natuurlijk helemaal niet, want dat is een peulvrucht.

&feature=c4-overview&list=UUmgwcdthNwYzaiWt-F3s3og
Quote:
There are lots of interests out there who don't want you to have hope about curing your Crohn's or Colitis. Whether they are drug companies, physicians or sufferers who want to suffer; they have their own reasons. I want you to know, you don't have to listen to them. I'm a living example of someone who is cured by following a simple grain free diet. I haven't taken any Crohn's medications since 1998. I'm not saying my exact diet will be perfect for you to cure your Crohns, I AM saying, DON'T lose hope about getting better. Don't listen to the "hopelessness pushers."

Interesante TED-video over depressie als gevolg van onze moderne maatschappij.

Er worden interessante links gelegd met de jager/verzamelaar-leefstijl, omega-3 en stress.

Voor wie wil kan hem later kijken dmv eerst zelf te down op http://downloadvimeo.com/#http://vimeo.com/74842817 succes. Bedankt Jeevania

Wat moet een gemeenschap doen met haar braakland? Voedsel planten, natuurlijk. Met energie en humor vertelt Pam Warhurst op het TEDSalon het verhaal van hoe zijzelf en een groeiend team van vrijwilligers samenkwamen om stukken ongebruikt land om te vormen tot gemeenschappelijke groentetuinen, en om het verhaal over voedsel in hun gemeenschap te veranderen.

Hoe we onze omgeving kunnen opeten.

Lijkt mij een prima voorbeeld van de tijdelijke voordelen van Raw Food.

Heb er zelf destijds ook huidklachten mee kunnen verhelpen.

Dat zou best kunnen. Maar ik herkende de video waar Remco naar linkte en meen daarvan te hebben onthouden dat ze (letterlijk) bordenvol met vooral donkerkleurige groenten at.

Ik kan me ook voorstellen dat ze later haar mening heeft bijgesteld omdat Raw Food ook bij haar op de lange termijn voor problemen zorgde.

Terry Walsh dieet bestaat uit enorme hoeveelheden groene bladgroenten (gek op boerenkool), kleurrijke groenten (flavonoiden), zwavelrijke groenten (ui familie, kool), besjes. Maar ook wilde vis en biologisch grasgevoerd vlees, orgaanvlees (goed voor mitochondriën) en zeewier.

Boele Ytsma heeft onlangs een 'planten eter dag" georganiseerd.

Hier een link naar de video daarvan:

Het duurt ruim 39 min dus voor de mensen die denken dat is wel erg lang heb ik speciaal voor deze gelegenheid een filmpje gemaakt waarin ik kort en bondig uitleg hoe ik het verhaal van Boele zie. Ik heb dit speciaal in het Engels gedaan om zodoende een groter publiek te bereiken:

Goed zo, Pike! TFS indeed! Wat Terry Walsh betreft, Dirtsa (Astrid) had MS en heeft het dieet van Terry Walsh geprobeerd en werd er niet beter van, maar slechter!

Mike

Voor de duidelijkheid, Mike, ik ben ook geen voorstander van haar dieet.

Niet nadat ik het zelf heb geprobeerd en er ook niet beter van werd.

Ik stel alleen, net als jij, dat een dergelijk dieet tijdelijk kan helpen op weg naar genezing. En het heeft haar kennelijk wel geholpen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan