Leven na de dood

moderator ik heb 26 dec m'n 2e bericht ingezonden,ik ben 66jr. en werk pas 4 jr met een

PC.Toen ik begon te typen stond nergens dat iets gesloten was na bijna 2uur zwoegen

verzond ik mijn uitgebreide bericht maar je drukte het gewoon weg,ik kreeg een banale

smaak in de mond, als je pas een 2e berichtje stuurt en zonder omhaal geloosd wordt.

ik verzoek je als moderator het alsnog te plaatsen of mij een kopie v/h geschrevene doet

toekomen.

stroruud,

De moderator drukt geen berichten weg of achterover hoor. En het forum is 24 uur per dag 'open'.

Dus er is waarschijnlijk iets anders aan de hand geweest. Heb je zelf die tekst nog ergens opgeslagen staan?

Hier kunnen wij het niet meer achterhalen voor je. Dus als je het alsnog met ons wilt delen, leef je nog even uit op je PC.

Lia

In alle eerlijkheid, ik heb het wel gewist en het is niet meer terug te halen. Het was een nieuwe topic over leven na de dood dat niets toevoegde aan het bestaande en stond weer bol van de schrijffouten. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je urenlang hebt gezwoegd over slechts 1 zinnetje! Eerlijk gezegd krijg ik een vreemde nasmaak van jouw onsamenhangende en chaotische schrijfsels. Ik vermoed dat er meer aan de hand is dan alleen maar onbekendheid met computers. Als jij urenlang doet over 1 zin moet je je mentale functioneren toch eens onder de loep gaan nemen...

Mike

Gechte moderator,ik begon te typen,mijn 1e berichtje was even wennen,dus ik heb veel tijd 1½ uur aan m'n 2e bericht besteed er werd rondom het berichtenkader niets gemeld

over 'gesloten onderwerp' of thema. Ik dacht dit is beter,werd ook om gev

vraagd duidelijker te zijn,over mijn inbreng.Ik wil U geloven dat U dat niet doet,zou ik ook vreemd vinden,de site is ook sterk voedsel-medisch gericht,ik had ook een breder spectrum verwacht van algemene kenniswetenschappen na 1½ uur typen ging ik even vermoeid achterover hè hè,dat is klaar,ik drukte op 'versturen' en in een nano seconde

sprong het weg en toe verscheen pas 'gesloten'. Dat had U ook teleurstellend gevonden.

Ik had zeer graag een feedback (goed of niet goed) ontvangen van één der lucide geesten

die ik veelvuldig zag circuleren met hun reacties (niet ironisch bedoeld)Ik had nieuws

over de Herkomst v/d schepper of scheppingskracht,leek me niet niks.Ik heb er weinig tekst meer van,misschien lukt 't later nog een keer.Overigens vond ik Uw wetenschap over het metabolisme in algemne zin machtig interessant,mijn oprechte dank,en bewondering ik heb er veel van gelezen en vond het vernieuwend en actueel daar heb ik

echt van genoten en geleerd. Hoogachtend Ruud Baartscheer te Berkhout

Ruud,

Bedankt voor de complimenten. Laten we het dan maar op een misverstand houden. Je moet weten dat mijn geduld niet echt groot is, omdat er de afgelopen maanden een aantal zeer negatieve, mogelijk zelfs geestelijk gestoorde individuen hier actief zijn geweest en ik me heb voorgenomen hier z.s.m. paal en perk aan te stellen. Vandaar ook mijn felle toon naar jou toe. Ik krijg al jeuk als ik weer iemand onsamenhangende regels hier zie posten. Als dit echter puur onervarenheid is met computers, dan heeft dit natuurlijk een andere oorzaak.

Dit onderwerp intrigeert jou en dus hoef je ook niet een nieuwe topic hierover te starten, maar lever je gewoon je bijdrages in deze topic. Misschien raak je ook wel geinspireerd door wat we hier aan kennis over voeding en gezondheid overdragen en delen. Op jouw leeftijd lijkt me deze info nog eens extra belangrijk - en dit is geen steek onder water! Als jij beter gaat eten, zul je misschien verbaasd staan over de mentale capaciteit die je ontwikkelt, dat deze juist verbetert i.p.v. 'met de jaren' verslechtert. Misschien leer je wel razendsnel typen en verbaas je ons met je inzichten!

Kortom, mijn advies is: richt je niet alleen op het hemelse, maar vooral ook op het aardse!

Mike

Ruud,

Ik lees dat jij uit Berkhout komt,

Daar woon ik ook in de buurt,

Ik lees ook dat je in Berkenweide zit,dit is toch een verzorgingstehuis?

Mag ik vragen waarom je met je 66 e daar zit?

Groet Danielle

@stroruud

Het is uiteraard aan jou of je het wel of niet wilt maar ik denk dat het niet verstandig is al je persoonlijke gegevens zomaar op het internet te zetten. Misschien dat je je er niet bewust van bent maar je naam en adres is voor iedereen zichtbaar.

Danielle,'t is zo dat Berkenweide mijn straatnaam is. Ik ben wel 66 maar ik voetbal nog.

Loop 100m vrij aardig,houdt een optrekkende auto nog een heel stuk bij(sprintend),en woon gewoon in een huurwoning.Dat is zo,'t gelijknamige verzorgingshuis is in Berkhout

ik woon er echter een aardig stuk vandaan.Ik heb v/d gemeente koggenland een grandioze

benedenwoning gekregen,daarvoor 8jr in Scharwoude gewoond,nu heb ik eindelijk een eigen

voordeur,tuintje achter aan een poldervaart.Scharwoude is net zo'spoorwegemplacement,die

treinen,razen vlak naast je huis langs,en een grote bus om de 20 min.En zomers is het net een motorcircuit ,ik zat tussen een spoorbaan en de ijsselmeerdijk in. In Berkhout

heb ik eindelijk een plek waar je rustig een boek kan lezen,bedankt voor je belangstel-

ling. 1 ding nog op deze site lees je veel over voeding,voor mensen met grote voedings

problemen wel goed uiteraard.Voor mij wel vreemd dat er zoveel weggegooid moet worden,

wist ik niet ik v,66 eet gewoon alles op ook vaak over de datum.Ik krijg soms 't idee

dat veel forumleden kieskeurig zijn,maar ik zou daar nooit wat van zeggen,want die men-

sen hebben mog, grote problemen tot slot neem ik wel waar dat enkele leden een aanzien-

lijk geldingsdranggedrag vertonen,je krijgt sterk de indruk dat enkele namen constant

over je PCscherm cirkelen. Ik zal er eens een topic van maken,misschien is 't wel een

metabolisch mankement.'t is maar een gedachte hoor. stroruud

Ruud,

Hoe ben je eigenlijk op dit forum terecht gekomen,en ben je ook geïnteresseerd in de voeding waar we het hier over hebben?

Dus zo veel mogelijk biologisch,rauwe melk,eieren,orgaanvlees,vis,vlees,veel dierlijke vetten en eiwitten,erg weinig koolhydraten,levertraan,Keltisch zeezout etc

Niets met e nummers,toegevoegde suikers etc.

Waar lees je dat we veel producten zouden weggooien?

Mike is de beheerder van deze site,Poekie heeft ook een eigen site; www.voedingisgezondheid.nl

Je kunt je daar eens gaan inlezen.

En ja,Berkhout is lekker rustig om te wonen,een dorp en toch vlakbij de stad.

Ruud,

Mijn eerste indruk over jou bleek toch te kloppen. Jouw bijdrages aan dit forum zijn weinig constructief en ik blokkeer je hierbij als forumlid. Zoals eerder gezegd raad ik je echt aan om beter te gaan eten...

Mike

Het blijkt dat bol.com Life After Life van Raymond Moody niet kan leveren. Ik heb het boek daarom via eBay besteld. Ik ben zeer benieuwd, aangezien de opvolger, The Light Beyond, zeer de moeite waard was!

Mike

Hier ook de de Nederlandse vertaling van The Light Beyond van Moody afgerond en ik sluit me volledig aan bij Mike dat het boek heel bijzonder en vooral onthullend is. The Light Beyond gaat uitgebreid in op gedeelde doodervaringen, iets dat ongeveer 1 op de 20 mensen in zijn aardse periode overkomt. Moodyricht zich niet op de wetenschappelijke onderbouwing maar de verklaringen van de mensen die deze bijzondere ervaring hadden.

In principe kan iedereen aan deze bijzondere Gedeelde Doodervaring Blootgesteld worden.

Volgens Moody en andere ervaringsdeskundigen neemt de kans hierop toe bij de volgende elementen :

> een sterk ontwikkeld gevoel voor empathie (= inlevingsvermogen / de gave hebben om

zich in de gevoelens van een andere persoon te kunnen verplaatsen en met deze kunnen

meevoelen)

> het aanvaarden en er vrede mee mee hebben dat een dierbare van je zal sterven - ook

al waren de verhoudingen niet altijd optimaal

Hierop even volgende aanvulling. Dr. Jeffrey Long van de NDERF heeft een boek uitgebracht met de titel Evidence of Afterlife.

Alles deskundigen zijn het met het volgende eens :
Quote:
Voor het ervaren van een BDE of een GDE hoef je niet een gelovige achtergrond te hebben. Hetgeen wat waargenomen wordt blijkt vrijwel identiek te zijn, maar in iets andere bewoordingen weergegeven te worden. Mensen met een kerkelijke achtergrond ondervinden dat een boek of preek werkelijk wordt. Mensen zonder een specifiek gelovige achtergrond zijn verbaasd om beelden en gebeurtenissen te zien waar in het geloof nader op ingegaan wordt waardoor ze geloven dat er meer dan het aardse is

Het element van wonderbaarlijk licht en intense liefde overstijgt dus het geloof.

Zelf kijk ik dan ook uit naar het vertaalde boek Na dit leven van Eben Alexander.

Herkent iemand het volgende:

Je bent iets aan het doen,en ineens krijg je heel even het gevoel dat je dat al eens eerder hebt gedaan/meegemaakt.

Ja, heb ik meerdere malen in mijn leven meegemaakt. Deja vu, heet dit. Je hebt dit dan eerder gedroomd en op het moment dat het daadwerkelijk gebeurt, word je herinnerd aan je eerdere droom. En dan te bedenken dat ik een ‘expert’ op de radio ons vermogen om ’s nachts te dromen openlijk een ‘foutje van de evolutie’ hoorde noemen! Wetenschap = het weten op de schap.

Mike

Quote:
Hier ook de de Nederlandse vertaling van The Light Beyond van Moody afgerond en ik sluit me volledig aan bij Mike dat het boek heel bijzonder en vooral onthullend is

Hier een mooi interview van Moody..

http://oneradionetwork.com/spirituality/dr-raymond-moody-authority-on-the-near-death-experience-and-past-lives-author-of-paranormal-my-life-in-pursuit-of-the-afterlife-april-30-2012/

Oorsprong van Religie ca. 2000 voor Christus is naar mijn mening ook onstaan en verspreid door oorlog onderdrukking en dwang ook het moment dat de mens toen al een machtig beschavingen was en hoogmoedig werden

Het zijn de regels en wetten van de natuur waar je rekening mee moet houden

en niet die van Godsdiensten (vaak praten mensen die een bepaalde godsdienst aanhangen ook zo van de mens staat boven de dieren ?? wat is dat voor aroganten uitspraak).

Ga jij vandaag de dag naar het amazonegebied in brazilie en ontmoet daar een indianenstam die nog nooit een mens gezien heeft (bestaan nog) dan zal die nog nooit gehoord hebben van een koran of bijbel omdat dat geloof verspreid is door dwang en oorlog en niet met eigen bewustzijn

De indianen geloven in eigen bewustzijn

De indianen leefden samen met de planten en dieren en namen nooit meer van Moederaarde af dan noodzakelijk was Indianen en Sjamanen hebben steeds de speciale band gevoeld met de Natuur. We zijn allen verbonden (Mitakuye Oyasin) is een integraal deel van hun Geloof

ze drongen elkaar ook nooit op waar in te geloven dat ging vanzelf.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan