@ rinolo
Quote:
Paranormaal begaafd zijn bestaat (helaas) ook niet. Nog nooit is er een vermissing of iets dergelijks opgelost met behulp van een paragnost, medium of wat dan ook.
Hoe weet je dat?
Quote:
Wel kennen we legio verhalen van mensen die gedupeerd zijn door dit soort mensen.
Dit is een zeer eenzijdige benadering. Zoals ik eerder al benoemde heb je overal neppers, ook onder de 'spirituele kringen'. Het klopt dat er legio mensen gedupeerd zijn door mensen die paranormale gaven niet spiritueel (dienstbaar) inzetten of ze zelfs niet eens hebben. Maar er zijn ook legio mensen gedupeerd door diëtisten, door wetenschappers, door winkeliers, door handelaren, door banken, door regeringen, door soldaten, door rechters en noem maar op. Ook zijn er legio mensen geholpen door vertegenwoordigers van al deze sectoren, en zeker ook door mensen die in 'spirituele kringen' actief zijn! Ik ken er tientallen persoonlijk en heel wat meer ook...
Quote:
Wel bestaan er creatieve, intelligente op geld en macht beluste mensen die van het bovengenoemde graag gebruik, misbruik maken...
Weet je dit dan echt absoluut zeker of zouden het ook sprookjes kunnen zijn die de (alternatieve) media je vertellen? En de mensen die dit voor waar aan genomen hebben...
Zoals andere ook zeggen, respect voor je visie hoor. Iedereen mag er het zijne van denken. En ik kan het alleen maar mooi dat je er in ieder geval wel onderzoek naar gedaan hebt alvorens je mening te vormen. Aan vooroordelen hebben we immers weinig. Maar als je werkelijk onderzoek gedaan hebt, dan zou je toch genoeg bewijs gevonden moeten hebben voor het bestaan ervan, zou ik dan denken...
Maar een sceptische geest kan overal aan twijfelen, een wantrouwende geest zal overal leugens zien en een goedgelovige geest zal overal waarheid in zien. Laat ik daarom maar met het meest concrete voorbeeld komen dat ik zelf ervaren heb, terwijl ik nuchter was!
Ik was eens ooit op vakantie in Thailand. Ik was ver van huis en kende daar niemand. Ik had daar nog niemand leren kennen die wat meer van me wist dan een paar oppervlakkige dingen die je tijdens de kennismaking bespreekt. Ik heb daar een Indiase man ontmoet die aan waarzeggen deed en naar me toe kwam en mijn hand schudde. Hij vertelde allerlei dingen over mijn leven en mijn karakter die precies klopte en bood een consult aan, voor een vrij hoge prijs. Om te bewijzen dat hij de waarheid zou spreken zou hij 5 vragen beantwoorden, als de vragen verkeerd beantwoord zouden zijn ging het consult niet door, als ze goed beantwoord zouden zijn wel, maar dan was ik er wel aan gebonden. Nieuwsgierig als ik was ben ik met hem in zee gegaan. Hij zou weten:
-mijn leeftijd
-mijn beroep
-de naam van mijn moeder
-de naam van een exvriendin
-mijn geboorteplaats
Toen ik instemde draaide hij even raar met zijn ogen naar boven en schreef hij wat dingen op een briefje. Daarna kon hij me zo vertellen wat de 5 antwoorden waren en ze klopte precies! Het gebeurde gewoon direct. Het consult wat daarop volgde stelde weinig voor, dus nadien voelde ik me toch een beetje opgelicht. Anderzijds heb ik ook consulten gehad met paragnosten en astrologen die wel zéér treffend en kloppend waren, ook al waren ze niet zó concreet met bepaalde feiten voor de dag gekomen.
Rinolo, er is misschien geen ultiem 3D-wetenschappelijk bewijs voor spirituele zaken, maar als je zo van bewijzen houdt, kan jij dan bewijzen dat paranormale vermogens NIET bestaan? Hoe kan je daar dan zo zeker van zijn? Pas wanneer we onze blik verruimen en buiten het 3D-kader gaan denken, voelen en kijken, pas dan zullen we ook dingen kunnen waarnemen buiten het 3D-kader en zullen we ze ook gaan ervaren. Het is aan ieder individu om zichzelf al dan niet te openen voor méér waarheid en méér diepgang.
Dit is misschien wel leuk. Stel je een volk voor die in een platte 2D werkelijkheid leeft. Zij zien een glas of een blikje als een cirkel, in plaats van als een cilinder. Hoe leg je hen uit dat deze cirkel echt gevuld kan worden met meer inhoud dan de oppervlakte van de cirkel? Ze hebben een vermogen nodig om dit waar te kunnen nemen. Het vermogen om meer dan 3D waar te nemen hebben wij denk ik allemaal. Bij ons is het een kwestie van trainen en jezelf openstellen.
@ Freshflesh
Quote:
Is het zo met 'na-de-dood' bezig zijn vooral niet een signaal, dat je doods (!) bang bent om dood te gaan?
Dit kan je ook omkeren. Zijn mensen die niet geloven in leven na de dood niet doodsbang om geconfronteerd te worden met een ander, of beter gezegd groter bewustzijn, een bewustzijn dat meer weet en overziet dan het huidige aardse bewustzijn. Het heeft geen zin om elkaar als angstige aan te wijzen, maar ik vind het wel een goede vraag want vrij zijn van overbodige angsten lijkt me een zegen.
Het misverstand want ik vaak lees is dan 'nuchtere ongelovige mensen' denken dat 'gelovige mensen' vooral bezig zijn met het leven na de dood in plaats van in het NU te leven. Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Het kan ook zijn dat je vanuit een zielsbewustzijn in het leven staat. Dat je een gevoel of een weten hebt over je afkomst, over je levenslessen en zielsprogramma en met bepaalde doelen werkt in het hier en nu. Laat ik het kleiner maken. Je hebt mensen die letterlijk van dag-tot-dag leven en nooit nadenken over morgen of overmorgen. Misschien bestaat er ook wel helemaal geen morgen of overmorgen. Ze eten, ze slapen, ze bevredigen hun behoeften, ze genieten, ze leren of wat ze dan ook met hun tijd doen en daar blijft het bij. De meeste moderne mensen denken in tijd en plannen afspraken, sluiten contracten af met hypotheekverstrekkers, verzekeringsmaatschappijen en werkgevers, gaan relaties aan, brengen kinderen ter wereld en zijn op allerlei manieren ook met hun toekomst bezig, terwijl ze helemaal geen vaststaand bewijs hebben voor het bestaan van de toekomst. Snap je een beetje wat ik bedoel? Je hebt een bepaald besef, vermoeden, voorgevoel of weten van de toekomst of over de toekomst en daar hou je rekening mee. Zo kan je ook vanuit een zielsperspectief in het leven staan, niet om te vluchten voor het leven hier en nu, maar om meer kwaliteit te halen uit het aardse leven en het daarmee meer diepgang en betekenis te geven. Als je zo'n gevoel hebt, dan doet het er niet eens meer toe of het wel of niet fysiek natuurwetenschappelijk te bewijzen valt, je weet immers voor jezelf waar je mee bezig bent en weet ook dat dit allerminst tijdsverlies, integendeel!
Voor mij is kwaliteit uit mijn leven halen, zoals Lievergezond ook mooi verwoord, ontdekken wie ik ben, zijn wie ik ben en doen waarvoor ik ter Aarde ben gekomen. Vanuit de rechterhersenhelft bezien, ben ik geneigd te zeggen, zie je grotere verbanden en processen en dan kom je ook uit bij dingen je met de rationeel denkende geest niet te bevatten of te verklaren zijn. Ik zou zeggen: probeer dit ook niet, want dit lukt niemand. Breng de linker- en rechterhersenhelft liever met elkaar in verbinding bijvoorbeeld door meditatie of andere training. Mediteer je wel eens?