Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dat vraag ik me dus af, of je het bitterzout bij de mix moet doen. Vandaar dat ik t vroeg Liesje, wat ga je er mee doen. Ik zou het zeer zeker afraden. Als je het al wil nemen bij een milde reiniging, dan vooraf. En mochten er stenen gaan verschuiven en je krijgt een koliekaanval, dan snel een glas nemen! Maar tegelijkertijd, daar zie ik het nut niet van in. Het voelt voor mij ook eerder als tegenwerken dan.

Jij wilt de controle houden Liesje, waar ik bang voor ben is dat je lichaam het straks echt van je over neemt en er geen houden meer aan is. Je zegt dat je onderzoeken/uitslagen moet bespreken en misschien of meer moet laten onderzoeken. Ik snap ook dat je niet zomaar wat wil roepen en raadt ook zeker niet aan om alle supplementen zomaar te gaan gebruiken. Maar je weet ondertussen toch ook hoe je zelf kan achterhalen wat je mankeert? Dat veel dingen helemaal niet aan te tonen zijn? Dat vertering begint bij het maagzuur? En daarbij hebben wij nog verschillende ideeen over je reactie op genoemde voeding. Jij zegt dat je er niet tegen kan, ik denk dat je ontgift en de controle niet kwijt wil raken. Ik wil je zeker ook niet opjagen, maar voor mij speelt je leeftijd ergens wel een rol. Was je 20 geweest, dan had ik je allang met rust gelaten :wink:

En hoezo doet een milde reiniging niet veel? Wat zijn je verwachtingen? Wil je stenen verliezen? Doe dan geen milde maar grote reiniging! Ik doe nu 2,5 jaar grote reinigingen, heb daarbij meer dan een jaar lang de milde reiniging minimaal 1 keer per dag genomen en ben nog niet vrij van stenen. We zijn zo verstopt en vervuilt, een milde reiniging is op 1 uitzondering na, geen manier om je lever en gal een boost te geven en zeker geen manier om je stenen kwijt te raken.

Als je goed voor jezelf gaat zorgen, dan is dat "geklooi" niets Jordy. Zorg dat je jezelf het beste van het beste geeft! Je hebt, net als ik en vele, vele anderen, jezelf zo volgestopt met troep, dan moet een citroen of grapefruit uitpersen toch geen "geklooi" zijn?

Nou Alexandra ik zit aan een heel programma van detoxmiddelen [Voor de ziekte van Lyme] die ik elke dag [moet] innemen [Kreeg daardoor pas ook wat zandsteentjes in de ontlasting een korte periode] en wil niet meerdere leverreinigingen tegelijk doen dan put ik mijn lichaam helemaal uit.

Maar de milde leverreiniging kan er opzich wel bij eventueel in de toekomst.

Alexandra bedankt voor de info dan laat ik het bitterzout even voor wat het nu is, al lees ik wel graag mee wat jullie ervaringen allemaal zijn ;)

Koliekaanvallen klinkt wel heftig, dan dus een glas met bitterzout nemen?

Wat voel je dan pijn?

Ik reageerde op je "als het niet veel doet". Je moet weten wat te kunnen verwachten en ik heb het idee dat mensen soms meer verwachten van de milde zuivering dan reëel is.

Het is ook absoluut mogelijk om zonder de leverreiniging stenen en gruis te ontgiften, maar dat zijn de uitzonderingen. En je kan heel veel pagina's vullen over uitzonderingen, maar dat wekt in mijn ogen nog meer verkeerde veranderingen. En wij zijn over t algemeen al zo ongeduldig :P

Er is maar 1 manier om met galkoliek om te gaan en dat is bitterzout. Ik heb daarvoor verschillende medicatie geprobeerd en niets hielp. Een glas bitterzout helpt absoluut. En anders 2.

Ze zeggen dat een koliekaanval pijnlijker is dan een bevalling. Ik zou het niet weten, ik heb geen kinderen gebaard.

Ik heb voor de verandering maar eens de milde reiniging gedaan. Zojuist het drankje op, smaakt lekker! Nu het bed in. Benieuwd of ik er iets van ga merken, zo niet dan is het in ieder geval een goede voorbereiding op de komende grote zuivering.

Ik heb al eens eerder ergens geschreven dat ik in het verleden in ieder geval 3x vasten/reiniginskuren heb gedaan, dus veel bitterzout gedronken. Geen idee of de lever en gal daar ook van geprofiteerd hebben. Weet wel dat het erg zwarte troep is wat er dan uitkomt. Ik wist toen ook niets van die lever reinigingen en er werd ook niet over gesproken. Pas de laatste keer (na mijn operatie was dat) werd er over een lever reiniging gesproken en hebben sommigen dat gedaan. Ik durfde het toen niet aan.

Door nu eindelijk dat drankje gemaakt te hebben en genuttigd heb ik die hindernis genomen. Want ik zag er best wel tegenop. Maar lekkere olijfolie had ik al gekocht en de grapefruits Dus nu wordt het gemakkelijker. Ik heb in het verleden heel wat gespuugd (9 maanden lang als ik in verwachting was) en ook als ik ziek was stond er altijd een emmer naast mijn bed. Het kwam er altijd uit als ik ziek was, zelfs water. Misschien dat dat onbewust een reden is dat ik het voorzichtig aan wilde doen. Eerst even de kat uit de boom kijken. Mijn man en mijn dochter spugen nooit.

Speelt mijn leeftijd een rol? Straks ben ik er niet meer en hoeft het niet meer?

Nee hoor, ik ga nog wel een paar jaartjes mee. Ze kunnen me niet missen.

Ik hoop wel dat ouderdomskwaaltjes me zoveel mogelijk bespaard zullen blijven.

Ik heb de voorbeelden hier om me heen. Ze hebben allemaal wat.

In ieder geval wel een reden om het goed te doen nu en niet te denken "het zal wel allemaal".

By the way, ik zie er niet uit als een oud vrouwtje. Dat wil ik ook nog wel even zo houden.

Krijg je van die milde leverreinigingen niet een mooie gladde huid enz? (lol)

Liesje, ik zie graag gezond oud worden en niet zoals zovelen jarenlang doodgaan.

Kaasmeisje, ik stuur je 10 pagina's terug en tegen het einde van die 10 pagina's vindt je je antwoord.

ik hoorde dat een arts tegen iemand zei dat als je iedere maand een leverreiniging deed je stuwing van je lever kan krijgen.

Dat is toch onzin ik heb het nooit gelezen op het forum of heb ik wat gemist?

sheila

Zeker een uitspraak van een reguliere arts,die niets te maken wil hebben met de natuurlijke geneeswijze,zij willen alleen maar medicijnen verstrekken.

Even terug komen op mijn leverreiniging,ik heb besloten om voorlopig te kiezen voor de milde reinigingen.Mijn lichaam staat het niet toe.Mijn spierpijn moet eerst verdwijnen.Kan me bijna niet bewegen in bed,ben bijna een kwartier bezig om uit bed te stappen.En ook lopen gaat bijna helemaal niet het gaat allemaal gepaard met veel pijn.Van morgen heb ik een mix van rauwe eieren grapefruit olijfolie gedronken.Om 10 uur lever gal thee en zo dadelijk neem ik een glas warme rauwe melk.Om 12.30 uur neem ik een glas wortelsap.

Wat is stuwing van je lever?

Henry, vervang het glas wortelsap voor iets vettigs, eieren met spek en rauwmelkse kaas ofzo. Wil je je lever ondersteunen, dan moet er vet in.

Ik moet het opbouwen het vet gebruik.Heb deze maand heel veel vet genuttigd ,nu heb ik hele harde ontlasting.Misschien heb ik daarom hevige spierpijn.

Sterkte Henry! Ik weet niet of het iets is voor je, maar wellicht kun je een saunabezoek overwegen? Dat werkt voor mij altijd goed tegen spierpijn, stijfheid etc., maar het moet je liggen.

Ik heb zelf weinig gemerkt van de milde reiniging. Heerlijk geslapen, werd iets verkouden wakker, maar dat heb ik de afgelopen dagen sowieso wel. Kon wel heel goed naar het toilet vanmorgen, een pluspunt! Jij weer helemaal op de been Alexandra?

Alexandra misschien verwachtte ik er inderdaad meer van, maar heb het maar 3dagen gedaan dat is erg kort nog dus.

En Henry het is wel duidelijk dat je lichaam erg bezig is positief of negatief lastig te oordelen, maar inderdaad een sauna is een hele goede ontgiftingsmethode.

die arts was het niet te doen om medicijnen maar meer zei die het uit bezorgdheid omdat ze iemand kende die leverreinigingen deed.

Ze dacht dat twee keer per jaar meer dan voldoende was.

ik heb even opgezocht wat stuwing van de lever is :

Levercirrose kan verhoogde druk in de bloedvaten van de lever geven. Hierdoor ontstaat er stuwing in de bloedvaten van de lever en de darmen. Door de stuwing in de bloedvaten neemt de druk op de poortader toe. De poortader is het bloedvat dat bloed naar de lever aanvoert. De toenemende druk in de poortader wordt ‘portale hypertensie’ genoemd.

misschien dacht arts dat je met een leverreiniging de lever door het vet de galstenen eruit gooit je een verhoogde druk kreeg in de lever of zoiets.

Inmiddels mijn 10e leverreiniging gehad

Vorige x had ik maar 1 klein steentje , nu helemaal niets.

Toch heb ik het gevoel dat er iets heel groots zit, als ik de reiniging doe dan voel ik van alles en is het zelfs pijnlijk en drukt er flink wat bij de galblaas.

Toch komt er niets uit en is de ontlasting geel.

Wat kan dit zijn, zou er toch wat kunnen zitten wat er niet door kan?

Het zou er toch door moeten komen mag ik aan nemen met het bitterzoutprotocol en de appelzijn de week er voor.

De reiniging kom ik verder prima door

Henry, nog een tip tegen spierpijn. Als je over een bad beschikt, kun je een ontgiftend bad met natriumbicarbonaat nemen. Ongeveer 60 gram (5 eetlepels) per bad. 's Avonds in bad, volgende ochtend spierpijnvrij, bij mij althans.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan