Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hoi Alexandra, nee, ik denk niet dat dit DE kentering is. Het vervelende is dat ik telkens mijn voedingswijze moet bijstellen. De afgelopen drie jaar heb ik elke dag uren gelezen, en de laatste paar weken ook hier heel veel op WAP. Ik probeer zoveel mogelijk op te zoeken zodat ik niet alsmaar berichten plaats en vragen stel, maar omdat ik veel twijfels en angsten heb bespreek ik die liever hier, dan dat ik me weg draai van iets wat in de basis goed voelt. Ik heb eindelijk het gevoel dat mijn lijf wat rust en goede voeding krijgt, maar ik kan het niet altijd allemaal alleen (en dat is voor mij een hele bekentenis en groot inzicht).

Ik beschrijf alleen hoe mijn nacht was, mede naar aanleiding van jouw zin dat je benieuwd was naar mijn nacht. Wat ik schrijf is niet om te mopperen, maar het is mijn ervaring. En als ik midden in de nacht met een wapperend hart lig dan ben ik bang. Ik heb al jaren af en toe een ritme stoornis en fibrilatie. Dat is niet iets waar ik veel vertrouwen van krijg.

Zoals gezegd, er wordt veel geschreven en gezegd op video's en iedereen beweert dat wat hij/zij doet dé weg naar gezondheid is. Als ik me dan sinds gistermiddag steeds slechter voel dan is het toch niet verwonderlijk als ik soms mijn twijfels en angsten heb?

Ik heb twee jaar een dieet gevolgd waar ik nu zwaar ondervoed van ben, met alle gevolgen van dien. Ik dacht dat ik gezond bezig was, maar dat was niet zo. Ik moet nu 180 graden om en dat brengt soms twijfels met zich mee. Ik wil deze graag hier bespreken, maar als het niet wordt gewaardeerd dan is het wellicht verstandiger dat ik ze hier niet neerzet.

Je hebt zelf geadviseerd om een leverreiniging te doen. En voor mijn gevoel móest ik wel wat doen want mijn lijf reageerde niet meer op goed op het WAP eten wat ik nu kreeg. Ik zie niet in dat ik daarmee het diepe ben ingegaan, want dat moment ligt al ver achter me. Dat was namelijk het moment dat ik de reguliere medische wereld de rug toe draaide, stopte met mijn medicatie en mij anders ging voeden.

Wellicht stel ik teveel vragen, maar ik dacht dat het juist wel eens slim zou zijn dat ik éindelijk eens wat vragen stel in plaats van mijn eigenwijze kop te volgen wat ertoe heeft geleid dat ik allerlei voedingstekorten heb. Hier zitten de ervaringsdeskundigen en ik verwacht daarvan dat hier meer kennis zit, dan alleen in mijzelf.

Dat ik nog lang niet klaar ben, ben ik me al te zeer bewust van.

PS: ik verwachtte beter te kunnen slapen dan ik heb gedaan omdat er hier staat:
Quote:
Ornithine: 4 tot 8 capsules van 500 mg, om er zeker van te zijn dat je goed kan slapen. Sla dit niet over, anders kan je weleens de slechtste nacht van je leven hebben!

Wellicht lag mijn verwachting te extreem, maar ik hoopte dat ik de hele nacht door kon slapen. Ik werd hierin helaas teleurgesteld. Verder heb ik hier natuurlijk er veel over gelezen en heb ik zelf mijn 'nodige' ervaringen, maar ik hoop toch altijd weer dat het mee zal vallen; zo'n naïef suffie ben ik wel :wink:

Natuurlijk mag jij neerzetten wat jij wil. Ik mag daarop reageren :D

Als jij zegt dat jij je hebt ingelezen en op dag 1 van de reiniging je volgooit met fruit en op de ochtend van dag 2 hier komt vragen wat je moet eten, dan heb je je in mijn ogen niet verdiept in de combi wapf en leverreiniging.

Je vraagt je af of je ervaringen overeenkomen met anderen, dan zit er niets anders op om nog meer te lezen! Er zijn namelijk tientallen soortgelijke ervaringen, maar daar mag je zelf achterkomen van mij. Ik ga ze namelijk niet herkauwen als het ook terug te vinden is.

De leverreiniging is geen oplossing van de korte termijn. Sterker nog, ik ben al jaren bezig. Maar het is tot zover ik weet de enige manier om de boel door te spoelen en schoon te maken, dit en aanddrukken en doorduwen met vet. Combi is helemaal ideaal! En 1 keer is echt niets, voor de meesten onder ons dan toch.

Als je goed ingelezen bent hier op t forum dan zijn er geen protocollen. Maar ook, er is geen middel dat bij iedereen hetzelfde werkt! Jij verwacht een rustige, doorgeslapen nacht. En dat dankzij een middeltje. Helaas, je komt er bedrogen uit. Ik heb altijd een goede nacht, met hier en daar een uitzondering. En gebruik geen middeltjes. Misschien ben je juist wel wakker geworden dankzij Ornithine :p Geen idee, heb t zelf nooit gebruikt.

Ga met je angsten aan de slag, want die staat volgens mij in je hele dagelijkse leven bovenaan. De bijnieren dus. En niet alleen lichamelijk.

Hoi Alexandra, ik vind het jammer te moeten lezen dat jij denkt dat ik me niet heb verdiept, want dat heb ik juist wel. Ik heb het idee dat jij deze gedachtengang hebt omdat ik hier niet compleet kan vertellen waar mijn voorbereidingen uit bestaan.

Ik krijg echter een ietwat vervelend gevoel door je bericht. Het is een kwestie van zenden en ontvangen, dus wat ik zend, ontvang jij op een bepaalde manier en vice versa.

Ik lees elke dag uren, zeker ook op dit forum, dus ik kan je vertellen dat ik zeker mijn huiswerk doe.

Nogmaals, ik schrijf hierboven mijn verwachtingen en daarbij -een deel van- mijn gevoelens. Ik ervaar het daarom ook als vervelend dat je behoorlijk bot hierover heen walst. Maar zoals gezegd, het is zenden en ontvangen en zo zwart/wit op het beeldscherm zonder alle andere zintuigen valt het ook niet mee.

Ik heb al meerdere malen gelezen en ook zelf geschreven dat er geen protocollen zijn. Maar een advies vragen moet toch wel kunnen lijkt me? Ik heb bepaalde vragen en klachten, en blijkbaar reageren mensen daar toch ook weer op. Wellicht vind jij die vragen vervelend, maar ik ben blij dat ik her en der toch wel reacties erop krijg, al is het alleen maar van herkenning.

Als ik niet had geschreven dat ik denk dat er bij mij geen steentjes vrij kwamen dan had Tanja geen -zeer welkome- link gestuurd. Dat het meer voor komt dat mensen de eerste keer geen stenen krijgen had ik ook al wel gelezen. Echter, dan hoef ik niets meer te schrijven want geen enkel mens is uniek dus alles is ooit al gezegd en geschreven.

Ik krijg het gevoel dat door jou niet op prijs wordt gesteld dat ik mijn ervaringen deel, terwijl je er wel zelf naar vroeg, en ik vind dat jammer

Je hamert er nu al een paar keer op dat er nog een lange weg te gaan is dan dat het niet alleen lichamelijk is. Je schrijft zelf ook dat je niet alle berichten leest; had je dat wel gedaan dan wist je dat je dit niet had hoeven schrijven aan me omdat ik dit zelf al heb beaamd in andere berichten :wink:

Inderdaad overheersen de angsten op het moment weer enorm en ook daar ben ik elders op dit forum ook al over bezig geweest. Ik zal het niet maar niet meer benoemen, want blijkbaar is daar toch minder ruimte voor dan ik had verwacht. Jammer, want ik vond het juist zo dapper en stoer van mezelf dat ik het allemaal eens niet alleen maar rationeel en analytisch hield.

Door je laatste twee berichten krijg ik het gevoel dat ik mezelf erg moet verdedigen en dat ik weg gestuurd word met de mededeling dat ik beter moet lezen, meer moet lezen, beter mijn best moet doen en dán pas mag vragen. Jammer, want ik merk ook dat er juist mensen wel inhoudelijk reageren, ondanks dat een nieuweling als ik op vragen stuit dat al aan de orde zijn geweest. Ik probeer zoveel mogelijk via google de antwoorden op dit forum en op het internet te vinden, maar ik vind het ook fijn om even mijn ervaringen te delen. Blijkbaar staat niet iedereen hiervoor open; maar ook dat is niets unieks want dat komt wel vaker voor op fora en in real life.

Beste Heksje,

Dit vind ik geen goede conclusie:

'Ik zal het niet maar niet meer benoemen, want blijkbaar is daar toch minder ruimte voor dan ik had verwacht. Jammer, want ik vond het juist zo dapper en stoer van mezelf dat ik het allemaal eens niet alleen maar rationeel en analytisch hield.'

Dit is een slachtofferreactie, en dat is echt niet nodig. Ga je eigen weg en laat jezelf zien onderweg, ook met al je twijfels en angsten. Neem de opmerkingen/adviezen die je van anderen krijgt in ontvangst, weeg ze af of het voor je klopt en goed voelt. Zo niet, trek dan niet terug. Laat jezelf juist zien, wat je ook doet in bovenstaande reactie.

Ik ben mij aan het voorbereiden op de grote zuivering van volgende week. Ongeveer 3 weken drink ik dagelijks de milde zuiveringsmix in een smoothy met rauwe lever. Naast mijn eigen samengestelde milde zuiveringsmix, stretch ik ook mijn lichaam zoals elders op dit forum is aangegeven als 'Lajin Self- Healing'.

Er gebeurt van alles met me, van energiek tot gespannen lichaam en emotionele stress die loskomt. Mijn ontlasting is flink, er komt lekker veel los. Vannacht pijnlijk gedroomd over het gezin waar ik uit kom en de emotionele bagage die ik vanuit mijn 'wortels' heb meegekregen. Bij het wakker worden (om 05:00 uur) voelde mijn lichaam zeer gespannen en pijnlijk aan. Ik was emotioneel (kwaad, verdrietig hoofdzakelijk). Naast het emotionele, merk ik ook dat ik spiritueel groei, stappen maak zeg maar. Vanmorgen lukte het mij om in 'mijn hart' te blijven, niet in de emotie te 'verdrinken' en angstig te worden. Van een afstand bleef ik in verbinding met de pijnlijke herinnering, de bijbehorende emotie, de pijn in mijn lichaam, en zag ik het onvermogen van mijn ouders en broer. Dit is helende energie, een verademing. Mijn lichaam ontspande zich, de pijn werd milder en ik voelde de energie door mijn lichaam stromen. Ik ben erg blij met deze ervaring. Vandaag ben ik wel fysiek meer wankel. Ik ben vast besloten om door te gaan met het helen van mijn lichaam door voedende voeding, schoonmaken werkzaamheden (leverreinigingen!) te doen en vanuit vertrouwen in verbinding te blijven met mijn lichaam en alle (emotionele) reacties die loskomen.

Zenden en ontvangen, heb je helemaal gelijk in. Blijkbaar voldoe ik niet aan je verwachtingen, terwijl je zo'n goede leerling bent en doet wat ik je aangeraden hebt! Het gaat niet om mijn goedkeuring, het gaat erom wat ik uit jouw woorden haal. En wat jij er vervolgens mee doet moet je zelf weten. Inderdaad, wikken en wegen en pakken wat je past. Staat het je niet aan, ook prima. Is helemaal aan jou.

Je geeft allerlei interpetaties aan wat ik schrijf. Prima, dat mag, maar hou in je achterhoofd dat ik niet schrijf met een dubbele agenda, anders zet ik die er wel bij. Je schrijft nu zelf en ook in andere topics dat je niet de complete openheid van zaken geeft. Is helemaal je goed recht, maar dan hoef je mij niet aan te spreken op de dingen die je niet beschrijft. Jij bepaalt wat je laat zien. Als je wordt aangesproken op dingen die je niet laat zien, maar wel doet, daar kan ik verder niets mee.

Delen van je ervaringen is prima, de slachtofferrol heb ik een hekel aan. Ga in je eigen kracht staan, weet je niet welke wegen je kan bewandelen, vraag adviezen, maar laat ook zien dat je stappen neemt, dingen onderzoekt. Versterk jezelf!

@Beer: wat ontzettend interessant is dat Lajin Self- Healing. Bedankt hiervoor. Je bericht is heel herkenbaar en ik wens je veel kracht.

@Alexandra: Ik denk dat ik je deels snap en met je eens ben, dat ik deels met je oneens ben en dat we voor een deel langs elkaar heen praten :wink:

@Beer, wat bedoel je met dagelijks "de milde reiniging". 2 eigelen, 2 lepels olie en grapefruit sap. Daar doe je dan lever bij begrijp ik, een eigengemaakte smoothy.

Doe je er nog meer bij en is het dan nog lekker?

En iedere dag? ik neem aan in de ochtend om de dag mee te starten.

Heksje, je zit te mekkeren, je mag je ervaringen delen wij mogen daar op reageren. Er is hier net zoveel ruimte als je inneemt. Soms zijn reacties confronterend en meestal leer je daar het meeste van. Je hebt een succesvolle reiniging achter de rug, op naar de volgende. Hoe voel je je nu?

De afgelopen drie weken ontbijt ik met deze smoothy:

2 eigelen, 2 citroenen, 2 eetlepels olijfolie, kefir, slagroom, kurkuma, rauwe lever, beetje Manuka honing, bijenpollen, 2 eetlepels kokosolie. En ja, ik vind het lekker, ik krijg er energie en een wakker gevoel van. En het zet mijn lever aan tot een milde reiniging met o.a. het effect zoals hierboven beschreven.

Natuurlijk mag iedereen reageren. Al weet ik niet of het "mekkeren" is als ik zeg dat ik iets onaardig vind over komen.

Maar goed, blijkbaar zitten hier harde bikkels. Het blijft een tijger wereld hè. Hoewel ik ook moet toegeven dat een confrontatie leerzaam kan zijn.

Ik weet niet goed hoe ik me voel. Het valt me erg mee hoeveel energie ik nu alweer heb. Twee uur na de laatste bitterzout heb ik een solé (2tl in een glas) gedronken. Dat was erg welkom. Iets later een kop thee van mariadistel, groene thee en zoethout. Zalig om even wat warms te drinken. Een uurtje later had ik echt trek en heb ik 0,75 liter melk gedronken en een stuk kaas gegeten. Ik voel me anders en ik heb het idee dat ik me beter voel.

Thnx for asking :D

ik begon te twijfelen en heb het even terug gelezen, het is pas 2 weken geleden dat ik de milde reiniging voor het eerste deed, daarna is deze ontwikkeld tot de smoothy :D

Beer, dat lijkt me lekker. Ik verdraag geen rauwe melkprodukten (diaree en incontinent) en heb een tijdje zonder gedaan. Nu weer wat gekocht en eet het met kleine beetjes.

Melk, rauwe boter, rauwe kaas. Eerste indruk is niet goed, alleen al van de rauwe boter denk ik, laat staan als ik alles gebruik. Ik gebruik extra enzymen maar helpt blijkbaar niet. Zooooo jammer.

Ik heb ook tot nu toe geen lekkere smoothy gevonden die voor mij geschikt is. overal zit yoghurt in.

De originele milde reiniging 2 eigeel, 2 lepels olie en grapefruit doe ik wel af en toe, voor de zekerheid blijf ik dan thuis. Ik verlies er in ieder geval geen groene balletjes mee. Ontl. is gelig.

Maar gezond is het zeker en ook lekker.

Mocht iemand een smoothy voor mij weten zonder melkprodukten houd ik me aanbevolen. Tot nu toe heb ik ze niet gevonden of ik heb ze gemist, kan ook nog. Fijn dat jij tevreden bent met wat er gebeurt. Je gaat er goed mee om, compliment

Hoi Liesje, er zijn ontzettend veel smoothie recepten vinden zonder melkproducten. Zo maak ik elke ochtend de volgende smoothie voor mijn man: 1 appel, kokosrasp, kokosolie, bijenpollen, vanillepoeder. Daar kan je mee spelen, door er olijfolie bij te doen, of ander fruit. Ook kan je er geweekte noten aan toe voegen (hoewel je over noten hier op het forum beter even na kan lezen, want die vragen toch wel wat aandacht qua weken e.d.). De smoothie maak ik met water, maar ik gebruik er ook wel eens kokoswater van Witsenburg voor; deze is ongezoet.

De fruit smoothie van Mike welke ik zelf nog niet geprobeerd heb, maar die lever reinigend zou moeten werken is ook zonder zuivel. Deze vind je hier. Hier is een andere variatie te vinden

Lijkt me lekker Heksje. appel neem ik al iedere ochtend, daarna crackers met kaas en boter. Ik dacht eerder aan groenten, want appel is dan eigenlijk weer te zoet volgens Mike.

Maar misschien komen er nog meer ideeen.

Voor mij is het ook belangrijk dat ik iedere ochtend hetzelfde eet, dan weet ik waar ik aan toe ben met de ontlasting.

Hoi Liesje, Natuurlijk zijn er ook zat groene smoothies of groentesoepen in de blender te maken, maar dat is meer de raw food kant op. Ik heb dat allemaal wel gedaan, maar ik kon al dat groen -op den duur- niet verteren. Zoals ik het begrijp is een appel op een dag niet al gelijk teveel zoet, maar hier weten vast andere mensen veel meer over :-)

Ei, citroen, avocado, extra vet naar keuze, verse kokos/kokoswater, kruiden naar believen, rauwe lever. Een zure appel is niet te zoet, kiwi of bessen kan ook prima. Ipv fruit kan ook komkommer. Laat je fantasie de vrije loop en ga experimenteren.

Mijn energie komt wel wat terug, maar ik heb vooral nog een soort 'druk' in mijn hoofd (erg vervelend) wat me iets duizelig maakt.

En ook regelmatig is het net of er op mijn neusbot (tussen de ogen) gedrukt word, ook knap vervelend.

En geluid gevoelig ook, alles komt hard binnen.

Ik dacht even aan gal stenen die misschien ergens een gal kanaal verstopt, maar dan had ik misselijk moeten worden van vet eten of niet?..

Dus echt de bijnieren dus? Of kan er nog wat anders zijn..

Wil er graag even zekerheid in hebben van wat het is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan