Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Als het lichaam niet de prioriteit geeft aan de spijsvertering en er dus minder maagzuu wordt aangemaakt, worden er ook minder galzouten en natriumbicarbonaat aangemaakt. Hierdoor vindt er darmdysbiose plaats (verstoorde darmflora), omdat het milieu te basisch wordt en daarmee gunstig voor o.a. candida en andere bacterien en schimmels die zich bedienen van gisting (rotting). Dit basische milieu is eveneens niet bevorderlijk voor de activering van bepaalde spijsverteringsenzymen, zoals bijv. het eiwitsplitsende pepsine. Ook is er dan onvoldoende intrinsieke factor voor de opname van B12, maar ook de opname van andere B-vitamines en van bepaalde mineralen en spoorelementen vindt onvoldoende plaats. Je ziet wel dat er een negatieve keten in werking wordt gezet, die leidt tot zowel geringe opname van voedingsstoffen als ook slechte uitscheiding van gif- en afvalstoffen.

Mike

Enzymen zijn nodig voor effectieve spijsvertering en werken als katalysatoren. Je lichaam heeft een voorraad enzymen en kan ze zelf ook maken, hoe meer enzymen er in het voedsel zitten hoe minder er uit eigen voorraad hoeft worden genomen. Enzymen zitten in rauwe voedingsmiddelen (rauwe melk, vlees, vis, eieren, honing, gefermenteerde groenten(zuurkool) en fruit(appelazijn), maar kun je ook via supplementen nemen.

Eiwitvertering heeft pepsine nodig en dit enzym wordt pas werkzaam in een zuur milieu, dus als je maagzuur niet voldoende zuur is, werkt het helemaal niet, vandaar de betaine hcl voor de eiwitvertering vaak met pepsine erin. Als je het idee hebt dat bij jou specifiek de eiwitvertering slecht verloopt kun je misschien meer betaine gebruiken. De superenzymen helpen naast de eiwitvertering ook bij vertering van vetten en koolhydraten. Enzymen helpen in het algemeen ook bij ziekte/ontstekingen, in zoverre dat beide processen veel enzymen kosten.

Ik hoop dat je nu zelf een keuze kunt maken.

@Mike: bedankt voor deze heldere uitleg. Terwijl ik 'raw foodie' was dacht ik dat ik juist heel verstandig deed. Rauw eten, dus veel enzymen en het zou ervoor zorgen dat ik niet verzuurd raakte. Helaas raakte ik juist hierdoor steeds verder verwijderd van mijn gezondheid.

Ik zit nu aan het appelazijn. Zaterdag ga ik voor nummer 5. Zin in! Ik merk dat de stenen behoorlijk aan het drukken zijn dus ik ben benieuwd! Ik twijfel nog wel of ik het dit keer weer ga combineren met een castorolie pakking.

bedankt mike en tanja.

tanja,
Quote:
Als je het idee hebt dat bij jou specifiek de eiwitvertering slecht verloopt kun je misschien meer betaine gebruiken

tja, of de eiwit vertering heel slecht is weet ik niet goed maar ik wil er zeker van zijn dat het wel goed is.

je schrijft, dat ik meer betaine zou kunnen nemen, kan dat samen met de superenzymen waar al betaine in zit dan?

dat zou samen 850mg betaine per maaltijd zijn, kan dat zo samen?

en, bevordert de adrenal ook de eigen aanmaak van maagzuur?

dat door de bijnier ondersteuning geen energie meer gestolen word van de spijsvertering ofzo?

Ben nog steeds heel erg moe, om het uur lig ik ook wel een uur op bed eigenlijk maar slapen doe ik overdag niet en snachts ook moeilijk.

Ontlasting heb ik nu ook al 48u niet gehad, geen buikpijn ofzo maar het borrelt wel veel in de darmen.

Winden liet ik eerder haast nooit maar nu wel eens.. slechte eiwit vertering dus? Hoe dit beter aan te pakken? Wat kan ik naast de super enzymen nog toevoegen?

Logisch dat je doodmoe bent als je lichaam kennelijk muurvast zit in zijn verteringsproces. Eiwitvertering is al zeer energierovend en al helemaal als dit proces moeizaam verloopt. Je zit overhuidelijk in de energie van vasthouden, in plaats van loslaten. Wellicht dat het raadzaam kan zijn om eens te kijken naar hoe jij met je psychische en emotionele energie omgaat. Speelt er bij jou veel angst, twijfel, onzekerheid? Ik heb je hier al vaker op gewezen. Alleen al jouw angst voor 'demonen' kan onderhuids deze klachten veroorzaken.

Mike

Hoewel ik er behoorlijk tegenopzie, vanwege pijnlijk bitterzout en misselijkheid en overgeven van het mengsel, merk ik aan alles dat het tijd is voor een reiniging: ik heb pijn in mijn galblaas; ik word misselijk van het minste beetje vet; ik heb een gele kring om mijn mond en ik ben heel, heel moe. En ik ga hem doen ook. Als ik vanavond niet meer misselijk ben, doe ik hem vanavond. Anders van het weekend. De spanning die ik er nu voor voel, is niet goed, maar niets doen is ook geen optie.

En een halve liter slagroom drinken? Ik weet dat je zegt dat je misselijk wordt van vet, maar ik heb een paar mooie (heftige!!!!!!) ervaringen gehad door van bovenaf vol te gooien met vetten! Slokje voor slokje, met als effect lozingen waar bitterzout nog een lesje van kan leren ;)

In jouw geval de moeite waard om het te proberen lijkt me, aangezien je op die manier de grote reiniging even uit kan stellen.

Zal ik je eens wat vertellen? Mike had mij 2 weken geleden aangeraden om dierlijke vetten omhoog te gooien. Toen ben ik onder andere begonnen met slagroom. Opgeklopt weliswaar, maar het was slagroom. Op de derde dag dat ik slagroom nam, ben ik zó aan het overgeven geweest. Een hele nacht lang. Hoewel ik nog steeds niet zeker weet of het door die dierlijke vetten komt, vermoed ik het inmiddels wel. Ik bleef namelijk steeds misselijk - sinds die tijd. Vanmorgen kreeg ik een eetlepel ghee niet eens meer fatsoenlijk naar binnen zonder misselijk te worden - en nu heb ik dus een zeurende galblaas. Dat is echt nieuw voor mij: ik kon rustig 6 eetlepels mayonaise, 2 eetlepels pesto en 5 eetlepels ghee tegelijk wegwerken. Dat er in mijn galblaas iets goed klem zit, is me duidelijk. Maar de manier waarop ik het los ga krijgen... Daar twijfelde ik over. Ik heb slagroom (met als risico de hele nacht overgeven) afgewogen tegen bitterzout/leverflush... En dan heeft bitterzout mijn voorkeur. Milde reiniging heb ik overwogen, maar het is mijn galblaas die dwarsligt en dat ondervang ik het beste met bitterzout. Dus dan maar in één keer een flinke lading bitterzout. Dan maar een avondje pijn in maag en darmen. Ik heb voor morgen 4 liter bouillon liggen en ik heb nog wat potten gelatine om het slijmvlies morgen een handje te helpen. Ik denk dat ik de hoeveelheden van de mix iets minder, zodat ik het risico op overgeven iets verklein. En dan ga ik het maar doen. Het lijken bij mij steeds afwegingen tussen het minst slechte - en dat is in dit geval bitterzout. Die slagroom durf ik echt even niet meer. Ik ben er voor 90% van overtuigd dat die er binnen 10 minuten uitkomt, zoals ik me nu voel.

Dacht wel dat je ervan zou gaan moeten overgeven, maar het is de keuze die je maakt. Ik zou in jouw geval dus gaan voor volstoppen, net zolang totdat het doorspoelt. Mij niet uitmakende via welke kant het eruit zou komen. En vooral, in de ochtend beginnen, kan je de nacht slapen ;)

Ik geloof niet dat bitterzout de oplossing biedt. Het doorspoelen van de galwegen is denk niet het probleem. En aanduwen van de lever en galblaas moet toch met vet.

Lastig dilemma hoor!

Pinklady, zouden bittere kruiden zoals Zweedse kruiden (die heb je ook zonder kamfer) niet iets kunnen helpen bittere smaken duwen ook de gal aan. Maar misschien is geeft dat hetzelfde effect als slagroom ik heb hier zelf nooit mee te maken gehad.

Ik kan wel beamen dat kruidenbitter iets doet. De eerste paar keer dat ik het gebruikte voelde ik mijn lever prikkelen en er zaten nadien donkergroene stukken in mijn ontlasting.

Brian

Ik merk ook verschil. Ik heb sinds gisteren een fles kant en klare kruiden bitter. Bij mij was het al veel bruiner maar nog steeds vaak gelig. Ik heb sinds gisteren een fles kant en klare kruiden bitter en het was nu donker groenig al moet ik wel zeggen dat netjes een theelepel in dat glas doen nog niet gelukt is. Maar bij mij komen er ook geen stenen meer uit tijdens de reiniging, bij mij kan er dus ook makkelijker meer uitstromen.

Afgelopen weekend heb ik mijn tweede grote lever en gal gedaan. De eerste keer was het resultaat allemaal groene en lichte stenen waarvan de meeste de grootte hadden van doperwten. Ik heb deze reiniging toen gedaan met appelsap uit de supermarkt (wat mij veel dunne ontlasting gaf gedurende de week) vooraf en het mixdrankje olijfolie met grapefruit.

Doordat ik las dat je vooraf beter geen appelsap kunt nemen (vanwege de suikerbelasting op de lever) heb ik dat deze keer vervangen door een week van tevoren te beginnen met elke dag 4 eetlepels appel cider azijn op 750 ml water. Daarnaast heb ik de mix van olijfolie deze keer met een mengsel gedaan van (geperst sap ) van citroen en sinaasappel

Deze keer was het resultaat allemaal hele kleine balletjes van galsteentjes en gruis. Waarbij een deel daarvan leek op quinoa wat ik ook had gegeten 2 dagen voor de reiniging.

Hebben jullie tussendoor ook wel eens een mindere oogst gehad?

En wat was jullie ideale protocol voor het meeste resultaat?

Alexandra,

Ja, dat is zeker een keuze. Maar na mijn laatste overgeefavontuur, kies ik voor bitterzout. Zodra mijn maag leeg was, kwam er niets. Geen gal, geen vocht, niets. Waarschijnlijk een indicatie dat mijn galwegen danig verstopt zitten. Maar, hoe dan ook. Mijn lijf blééf kokhalzen. Niet één keer, maar nog een paar uur door, iedere paar minuten. Toen ik weer wilde liggen, kon ik dat niet eens. Zo veel pijn deden buik en rug van het overgeven. Zitten ging ook niet, want ik was te duizelig om rechtop te blijven. Toen wist ik echt even niet meer waar ik heen moest met mezelf. De hele dag erna heb ik hondsberoerd op bed gelegen. Mijn katten eten geven was eigenlijk te veel gevraagd. Als dat de prijs is die ik moet betalen voor een beetje slagroom, dan weet ik het wel. Dan kies ik voor bitterzout, hoe pijnlijk dat ook kan zijn voor maag en darmen. Dat is tenminste snel afgelopen.

Overigens heb ik dat vandaag ook niet gedaan, want ik ben de hele middag misselijk geweest. Uit ervaring weet ik dat dat geen handig uitgangspunt is voor een leverreiniging. Dus die verschuif ik naar komend weekend, wanneer ik een hele dag heb gevast.

Dat aanduwen moet dan maar met olijfolie en de grapefruit. Overigens geloof ik dat mijn galblaas ook al e.e.a. zelf eruit wil werken: ik voel 'm vaak genoeg. Dus laat ik dan maar beginnen de wegen daarvoor te openen. Misschien helpt het.

Chanca piedra gebruik ik ook, maar daarvan merk ik niet veel (meer). In het begin kietelde er nog wel eens iets. Nu voel ik dat nooit meer.

Zweeds kruidenbitter wil ik nog wel eens proberen. Misschien doet dat iets. Op dit moment heb ik overigens vooral het idee dat mijn galblaas problemen geeft - en niet mijn lever.

Pinklady: weet je zeker dat er niks anders aan de hand is met je maag? ik vindt jouw misselijkheid reacties wel erg heftig.

Ik zet de leverreiniging van Heksje er even bij:

Quote:
Ik ben koppig en zet door. De laatste benodigdheden zijn net bezorgd (Ornithine van iHerb). Vanochtend fruitsmoothie gedronken en er staat er nu weer eentje. Ik heb het koud en ben die zoetigheid nu alweer zat (haha, nooit gedacht dat ik dat zou zeggen).

Straks mag ik vanaf 14 uur niets meer hebben en daar zie ik erg tegen op. De boel drukt aardig in mijn zij, dus het zal toch nodig zijn.

Heksje

Lid

Ik heb het koud, maar lijk te zweten, al heb ik het soms heel even ook weer warm. De dorst slaat toe en mijn maag begint te knorren. Helaas mag ik niets. De piep in mijn oren neemt aan volume toe. Pijn in mijn nek en hoofd groeit.

Morgen om deze tijd hoop ik toch wel een heerlijke verwarmende maaltijd achter de kiezen te hebben hoor :mrgreen:

Heksje

Lid

Geen nieuws is goed nieuws, dus als jullie nog niet hard roepen dat ik het vreselijk fout doe of dat er iets fout gaat, dan zal het wel goed gaan. Het is voor het eerst dat ik dit doe (was niet duidelijk hè :wink: ) en ik vind het reuze spannend. Mijn lijf doet vanalles en ik voel me er even niet happy bij. Ik kan niet wachten totdat ik een nacht geslapen heb. Was getekend, mevrouw Ongeduld.

Tanja

Lid

Heksje, je vragen over leverreinigingen even in desbetreffende topic plaatsen helpt ook.

https://www.fatsforum.nl/topic/leverreiniging-vertaling-6

Als je dorst hebt mag je wel gewoon water drinken. Over een uurtje mag je bitterzout :wink: dat helpt soms tegen de honger. Als je je niet goed voelt weet ik niet of je er goed aan doet, maar dat kan alleen jij beoordelen.

Spannend is het vooral de eerste keer voor bijna iedereen. Succes!

Heksje

Lid

Hoi Tanja, je hebt gelijk dat ik mijn gepruttel misschien beter in die andere topics had moeten plaatsen, maar ik wil deze ook niet gelijk al te zeer vervuilen.

Het me niet goed voelen is denk ik ook de spanning. Ik zet nu maar door, want ik heb alleen nog maar fruit op terwijl ik ook geen honger naar wat anders heb. De pijn in mijn zij neemt wel toe, dus ik neem aan dat de reiniging nodig is.

Hè wat een fijn vooruitzicht dat ik straks bitterzout mag. Na diverse berichten hierover gelezen te hebben, heb het vermoeden dat ik er na één slok al gelijk klaar mee ben :wink:

downunder

Lid

het bitterzoutdrankje kan je ook met een rietje drinken, eventueel citroensap toevoegen helpt ook tegen de bittere smaak. Hopelijk neemt de spanning wat af als je leeg gaat lopen.

Verder niet al te veel doen, gewoon wat rustige muziek, wat yoga oefeningen of wat lezen.

Bij mij werkt de grapefruit/olie mix goed tegen de honger.

Heksje

Nu de eerste slokken bitterzoutoplossing. Ha, is dat alles met de smaak? Magnesium ascorbaat smaakt ook vies, en dat krijg ik ook naar binnen. Ik ben al blij dat ik wat mag drinken.

Bedankt voor de tip downunder! Ik verlang nu al naar de grapefruit/olie mix. Deze week heb ik de twee keer (met eidooiers) gehad en die vind ik heerlijk :P

Dank je Tanja :D

Ik zal blij zijn als het 22 uur is want ik heb het koud, heb pijn in m'n onderrug, nek en hoofd. Ik heb honger en mijn rechterzij doet behoorlijk zeer.

Ik houd de moed erin, maar hoop wel dat ik morgen een goed resultaat heb :mrgreen:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan