Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Zon, ik val minstens 1 kilo af van een leverreiniging. Het komt er in de loop van de tijd wel weer aan, maar toch. Ik vind mij nu al duidelijk te mager. Ik heb een hele tijd rond de 49 kg gewogen en ik snap niet waarom ik nu 1 tot 1,5 kilo lichter ben.

Ik voel me niet slap of zo, maar ik wil niet nog magerder worden.

Na de laatste leverreiniging voelde ik me heel goed en mijn huid zag er ook prima uit.

Dat motiveert om er weer een te doen en ik heb ergens gelezen dat er niet meer dan 3,5 maand tussen 2 reinigingen moet zitten. Ik kan het nog even uitstellen, maar vind het een lastig dilemma.

Ik heb afgelopen donderdag mijn 8ste leverreiniging gedaan.

Ik schat rond de 150 groene steentjes gevolgd door wat gruis.

Ik denk dat ik nog wel een aantal reinigingen te gaan heb, ik vind het wel gemakkelijk om te doen. Mijn gevoel tijdens het reinigen is neutraal tot positief, bij eerdere reinigingen was dit vaak woede/emotie.

Mijn NES health therapeut heeft mij hiernaast koffieklysma's aanbevolen, maar kijk hier tegenop. Ik vraag me af of deze koffieklysma's aanvullend zijn of noodzakelijk zijn om nog beter te ontgiften en ook zeker te zijn dat er geen steentjes achter blijven?

PS mijn therapeut was destijds klaar na een 5 tal reinigingen (wel met erbij de koffieklysma's..)

Eindelijk heb ik mijn eerste leverreinigingsdrankje op.

Op de één of andere manier leek het mij goed om eerst flink te ontgiften voordat ik aan leverreinigingen zou gaan denken. Inmiddels eet en drink ik nu sinds ruim een jaar geheel WAPF. En heel nauwgezet. Ik wil mijn lijf na vele jaren slecht onderhoud het allerbeste geven. In mijn omgeving wordt me nogal eens gezegd dat ik te dogmatisch en regide bezig ben. Dank voor de feedback omgeving maar wat voel ik me er goed bij. Wat voelt het goed na jarenlang "maar wat doen" en "ik vind het nou eenmaal lekker" en "ja ik weet wel dat het eigenlijk niet goed is maar ....." bewust bezig te zijn om mijn lichaam te geven wat het nodig heeft. En wat heb ik er al veel voor teruggekregen:

- Geen last meer van maagzuur (eten deed op het laatst gewoon echt pijn)

- Nooit meer hoofdpijn gehad.

- Geen hooikoorts meer.

- Veel rustiger in gevoel en emotie.

- 35 kilo lichter (mijn gewichtsafname ben ik al gestart voordat ik helemaal over ging op WAPF)

- Nog meer energie dan ik al had. En nu het gevoel dat ik mijn energie op een positieve manier kan hanteren.

- Minder overgeleverd aan stress. Ik maak me veel minder druk om triviale zaken, laat de dingen op me af komen zoals ze komen en handel in plaats van me druk te maken.

Inmiddels neem ik grote hoeveelheden verzadigd dierlijk vet en cholesterol tot me. Overdag leef ik geheel op rauwe melk en de kefir die ik daarvan maak. Soms aangevuld met rauwe, gebakken of gekookte eieren, rauwmelkse kaas of wat spek (onder de gebakken eieren). Deze voeding vind ik niet alleen heerlijk, het is ook nog eens erg goedkoop en makkelijk. De melk haal ik bij onze buurman voor 50 cent per liter. Zijn koeien lopen het grootste deel van het jaar op de mooie uiterwaarden bij ons huis en zijn grasgevoerd.

's Avonds eet ik meestal een stoofpotje of een curry en ook nog weer wat kefir en rauwe melk.

Heerlijk om constant een voldaan en gevoed gevoel te hebben en geen behoefte meer aan allerlei tussendoortjes en snacks. Gewoon sober maar vooral lekker eten.

Nu vond ik het dus tijd om eens na te denken over leverreinigingen. Na alle verhalen en belevenissen gelezen te hebben (waarvoor mijn enorme dank aan iedereen) heb ik vanmorgen dus mijn eerste drankje op. Het recept, helemaal aan het begin van dit topic spreekt mij het meest aan en inderdaad ...... het drankje op zich is al heerlijk.

De klysma's ga ik vooralsnog niet doen. Ten eerste ontlast mijn lichaam zich erg gemakkelijk op de natuurlijke manier en ten tweede vind ik dat daar vooral dingen UIT moeten en dat je er niet iets IN moet proppen. Ik vertrouw er nu dus eerst op dat mijn lijf de vrijgekomen rommel zelf wel opruimt.

Het is grappig om te merken dat ik inderdaad zo af en toe iets in mijn neusholte voel gebeuren. Alsof er een nies op komt die daarna weer wegzakt. Precies zo als beschreven. Een beetje snotterig gevoel.

Ik ben benieuwd wat deze nieuwe stap me op gaat leveren.

Kan iemand de link geven naar het topic voor het recept van de dagelijkse leverreiniging?

Ik kan hem niet zo snel vinden met google.

Althans, ik dacht dat het een dagelijkse is, die met appelazijn.

Ik raak moeilijk stenen kwijt bij een grote Moritz reiniging, dus wellicht helpt dit bijdragen.

Die staat hier

Quote:
De milde lever- en galblaasreiniging:

Mix het sap van drie limoenen/citroenen met 2 eidooiers en 1 eetlepel olijfolie.

Roer het met een houten lepel door elkaar, wij blenden het tot een romige drank.

Drink dit in de ochtend voordat je iets eet of drinkt of ‘s avonds tenminste drie uur na een maaltijd. Een bijzonder goede stimulans voor je lever en galblaas. Zelf ervaren wij niet zoveel bij deze milde reiniging maar het is zo-wie-zo een goed drankje voor je lever en galblaas, zie hierboven in de tekst van Gerrit.

Wij drinken dit drankje ‘s avonds voor het naar bed gaan.

Ik ben nu 7 dagen bezig met de milde leverreiniging. Ik vind vooral het drankje van limoenen, eidooier en olijfolie erg lekker. Ik merk alleen niet veel effect.

Mijn vriend die meedoet merkt wel dat hij na het drinken van het lever drankje bijvoorbeeld slaperig wordt, gerommel voelt in zijn buik en hij krijgt ook veel meer een verstopte neus dan ik.

Kan dit betekenen dat het bij mij verstopt zit en dat ik wellicht toch over de grote leverreiniging na zou moeten denken of juist dat ik blijkbaar minder troep kwijt hoef of gaat het bij mij misschien gewoon wat rustiger aan?

Voor mij betekend de milde reiniging een ondersteuning van je proces. De grote reiniging is de enige manier voor mij om daadwerkelijk op een fatsoenlijke manier stenen te lozen. Het ligt dus aan je doel. Maar persoonlijk ben ik van mening dat bijna iedereen vol zit met stenen door de troep die we eten/aten. Wil je die kwijt, dan moet je toch echt aan de grote reiniging.

Goh, das ook toevallig. Ik heb net een paar minuten geleden het boek: "De ongelooflijke lever- en galblaaszuivering" van Andreas Moritz besteld. Ik hoop dat ik daar iets goeds me gedaan heb.

Ik ben eens benieuwd wat daar allemaal instaat. Ik heb weliswaar geen problemen, maar preventie is altijd goed.

ter info voor diegene de nog twijfelen of de groene bolletjes wel van de lever of galblaas afkomstig zijn: ik heb 2 reinigingen kort achter elkaar gedaan ( 1 week ertussen) De reiniging kort erna slechts enkele kleine bolletjes, een stuk of 10.

Voor mij het bewijs dat de groene bolletjes niet gevormd worden door de olijfolie en grapefruitsap combi.

P.S. indien de bolletjes of steentjes worden bewaard "smelten" ze na ongeveer 1-2 dagen

Hallo, nieuw hier op het forum en na het voorstellen meteen vragen...

Heb nu ongeveer het hele verhaal gelezen. ( wat op zich al kunst is, wat een berg info!)

Ik zoek tips.

8 jaar geleden na ernstige ziekte een lange weg gelopen om weer gezond te worden. En ik ben best ver gekomen maar er blijven dingen achter. Een daarvan is mijn lever. Die maar niet wil reinigen. En de tweede is overgewicht waarvan ik vrij zeker ben dat dit met de lever te maken heeft.

twee weken terug heb ik een leverreiniger volgens de clarke methode geprobeerd en ik ben zoooo beroerd geweest. De dag erop bleef ik overgeven, zware migraine, geen steen gezien en sindsdien nog steeds moe. Alle klachten wijzen op de lever.

Sindsdien zijn mijn darmen helaas ook weer vast geslagen. Ik krijg ze vast wel weer opnieuw in beweging maar in t kader van opruimen komt er zo niet echt veel uit

Ik ga straks even boodschappen halen om de appelsmoothie van Mike te proberen. Heeft iemand verder nog tips? Ik ben zelf een beetje bang dat mijn lever te vuil is om "gewoon" even te reinigen.

Groetjes

Hellen

Hellen, wat heb je tot nu toe gedaan om de lever te ondersteunen? Ik heb de eerste reiniging ook niet 1 steen gezien, de daaropvolgenden keren des te meer. Vervelend dat je je zo beroerd voelde erna, heb vaker migraine?

de laatste migraine aanval was 16 jaar geleden.

Naast gezond eten citroen, ontzuren en hepeel nog niets

eerlijk gezegd ben ik voor de lever nog zoekende. Lange tijd mariadistel gebruikt en ik dacht dat de tijd nu rijp was voor de reiniging zelf. maar dat is nogal tegengevallen

Durf er nu ook even niet zomaar weer aan te beginnen, Sinds de reiniging ben ik voortdurend misselijk en heb ik vaak hoofdpijn. echt zo een zeurend ongift hoofdpijntje

Ik ga morgen beginnen met de appelsmoothie van Mike. kijken wat dat doet. verder sta ik open voor tips

Beste Hellen,

dat er de eerst keer niets vrijkomt is normaal, wijst er op dat de boel goed dicht zit.

Misschien is drinken van chanca piedra thee (stenenbreker) een tip?

En het lijkt mij dat de Moritz methode het beste resultaat geeft indien de boel goed dicht zit i.v.m. de langere periode gebruik appelazijn/appelsap (zachter maken stenen)

Zelf drink ik, zoals meerdere mensen op dit forum, dagelijks een scheutje appelazijn in 1 glas water, ook buiten de reinigingsperiode.

Succes ermee

Dank je Bruce

de thee ken ik niet maar zal ik zeker even achteraan gaan.

Ik heb nu een week ongeveer de smoothie van mike geprobeerd. Qua smaak bevalt het prima! Qua resultaat nog niet. Hoe lang duurt het meestal voor je veranderingen ziet? Ik heb zelfs het idee dat ik wat meer klachten krijg. Voor de stijfheid in de ochtend neemt fors toe...

Verder krijg ik een oude klacht terug, zonne exceem op mijn handen. Zou dit allemaal ontgiften zijn?

Wat voor resultaat verwacht je van de smoothie? En welke neem je? "Die van Mike" zegt me te weinig, hij heeft verschillende recepten onder zijn naam rondzwerven op het internet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan