Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Heksje, fijn dat je me even inzicht geeft in hoe zo'n eliminatiedieet eruit ziet. Dat bevalt mij eerlijk gezegd niet heel erg; havermout? roggecrackers? (al zal de inhoud misschien per persoon verschillen).

En ja, dat geld is inderdaad niet onbelangrijk. En als ik al zulke sterke twijfels heb, is het het geld niet waard....zonde vd energie en de tijd.

Beter om mij te omringen met mensen die verstand hebben van wapf, dan blijf ik tenminste op het goede spoor. Ik heb het dan ook maar afgezegd.

*
Nou ja. Ik weet nu in ieder geval dat ik voor 43% een olifant ben, voor 34% een hert en voor 23% een tijger (dankzij de constitutietest).
;)

Wat ik er wel bij moet aantekenen Liz85 is dat het mij voorgeschreven eliminatiedieet een persoonlijk op mijn klachten voorgeschreven dieet was. Al geeft het natuurlijk wel weer dat ze duidelijk andere voedingsmiddelen voorschrijven dan wij bij WAPF gewend zijn.

Mocht je toch naar een therapeut willen is het misschien een idee om naar Ronald Stalling te gaan? Aan de hand van het hernieuwde voorsteltopic van Celticmyst heb ik wel begrepen dat hij WAPF wel begrijpt en hopelijk ook respecteert.

Ja, dat ben ik zelf, maar ik heb mijn naam op dit forum veranderd, ik was de oude zat en hij bracht bepaalde associaties teweeg ;)

Dus ja ik weet dat ik het advies heb gekregen om naar Ronald Stalling te gaan.

OK, dan is het klokje weer rond ;)

Ik weet ook nog dat je niet naar Ronald wilde. Helaas zou ik geen andere therapeut weten, maar ik heb het na een poging met twee alternatieve therapeuten dan ook maar opgegeven en ben mijn eigen proefkonijn.

(Met de naam Celticmyst had ik overigens een associatie met bepaalde muziek, maar wellicht doelde jij daar niet op.)

maar ik heb het na een poging met twee alternatieve therapeuten dan ook maar opgegeven en ben mijn eigen proefkonijn.
Ja, dat werkt soms misschien nog het beste.....
Wie was de ander, naast Ellen, als ik vragen mag?

Fijn dat je mijn naam met bepaalde muziek associeert. Ik doelde meer op een groot harig beest met enorme poten die door het bos dwaalt, op zoek naar struisvogeleieren. Mogelijk een verdwaald karakter uit Lord of the Rings. En daar lijk ik niet echt op.... ;) Misschien een beetje verdwaald soms, maar ik vertrouw er dan maar op dat ik het altijd wel weer vind.

De andere peut/diëtiste waar ik ben geweest, voordat ik bij Ellen was, was Mieke Dams in Amsterdam. Zij houdt praktijk in Unlimited Health en bij haar thuis.

Mieke heeft mij een enorme zet naar het pad van vlees, vis, eieren en veel vet gegeven. Zij heeft mij van de raw food af geholpen zonder al te veel te pushen. Helaas kwamen we later op een punt waar het voor mij niet meer werkte daar ik haar adviezen niet geheel vertrouwde en het niet goed aanvoelde. Zij heeft helaas over het hoofd gezien dat de dingen spaak liepen door slechte leverwerking evenals dat bepaalde voorgeschreven supplementen en voeding voor mij niet geschikt waren.
Toch ben ik wel blij geweest dat zij me van het veganistische pad af heeft gestuurd :D

maar ik heb het na een poging met twee alternatieve therapeuten dan ook maar opgegeven en ben mijn eigen proefkonijn.

Ja, dat werkt soms misschien nog het beste…..

Ik heb deze conclusie ook getrokken, maar het is hierbij wel heel belangrijk dat je zelf een goede intuitie hebt. Ik merk echt dat waar mijn lichaam bij zegt dat is het dit helpt nog voor dat ik er mee begin. Dat het dan ook echt helpt. Jij hebt zo'n intuïtie wat ik van jouw posts heb gelezen niet Liz (kan wel komen als het veel beter gaat maar om daar te komen heb je eerst therapeut nodig). Bovendien is het ook als je je eigen plan trekt nog steeds heel erg belangrijk dat je een kant en klaar protocol hebt omdat je dat de juiste combinatie van supplementen hebt met een voorbeeld van hoe je goede voeding aan moet pakken. Hoe je uit kan zoeken waar je wel en niet tegen kan en wat je moet eten om genoeg van alles binnen te krijgen. En dat kan jij nu in ieder geval ook niet Liz. Bovendien weet ik wat ik mankeer en dat maakt het zoeken naar een oplossing ook veel makkelijker.

Jij kan er ook niks mee als iedereen een net iets ander advies geeft. Als je zelf daar een link tussen kan leggen, wat je echt nodig hebt als je het zelf aan pakt, dan snap je waarom de een 60 gram koolhydraten adviseert en een ander 100 gram en weer een ander 150 tot 200 gram. Die uitleg is er wel bij gegeven maar jij kan het er niet uithalen. Je hebt daarom een therapeut nodig die voor je uitschrijft hoeveel gram je van alles nodig hebt (en welke versie wel en juist niet) en wat je lichaam aan kan. En dat kan iemand alleen adviseren als je met zo iemand een uitgebreid gesprek hebt gehad en hij jouw ook echt heeft gezien. En als een iets dan niet goed valt dan snapt zo iemand dan waar dat door komt, en dat kan ook andere redenen hebben dan dat je er teveel van hebt gegeten. Je eetpatroon kan zo iemand daar dan bijvoorbeeld op aan passen.

Ik zou als ik jouw was toch echt naar een therapeut gaan. Anders gaat het alleen maar slechter. Het komt zo misschien wel heel bot over maar jij bent echt iemand die een therapeut nodig heeft en het niet zelf kan.

Ja, maar ik wil niet naar Ronald Stalling zoals Heksje idd zei en ik kan mij niet voorstellen dat dat de enige optie is?

Ronald zou perfect voor je zijn. Niemand die beter jouw puzzel kan uitzoeken dan hij, plus hij is een voorstander van WAPF. Ik heb werkelijk geen idee waarom je niet naar hem toe wil.

Mike

, wat je echt nodig hebt als je het zelf aan pakt, dan snap je waarom de een 60 gram koolhydraten adviseert en een ander 100 gram en weer een ander 150 tot 200 gram. Die uitleg is er wel bij gegeven maar jij kan het er niet uithalen.
Volgens mij snap ik dat wel. De 1 zit wel al in de vetverbranding en de ander nog niet. En als je bijnieruitputting hebt dan is het belangrijk om zeker niet onder de 150 g te zitten.
Maar ik ben het wel met je eens dat ik het lastig vind in m'n eentje hoor.

Ronald zou perfect voor je zijn. Niemand die beter jouw puzzel kan uitzoeken dan hij, plus hij is een voorstander van WAPF. Ik heb werkelijk geen idee waarom je niet naar hem toe wil.
Een persoon maar het heeft met een aantal dingen te maken, de afstand en het geld, maar als ik zeker zou weten dat het bij mij aan zou sluiten dan is dat bijzaak natuurlijk.. maar verder de eerder genoemde adviezen zoals
1 boekweitpannenkoeken (dat komt al gauw neer op veel meer koolh dan 100 g per dag)
2 groentesappen met de sapcentrifuge (alleen groente of groentesap zit te weinig cholesterol in, reageer ik niet goed op)
3 boerenkoolchips
4 er moest iets gemeten worden met een waterstofademtest mbv apparatuur uit Amerika maar dat gaat gewoon allemaal erg lang duren en.... ik heb 't gevoel dat het te lang duurt en misschien te weinig oplevert, zie punt 1 t/m 4
Puur mijn gevoel.

't Kan aan mij liggen, maar moeten er nu echt drie topics gaan over de "eigen-wijsheid" van Liz? Dit is al het zoveelste topic dat totaal ontspoort doordat ze inhaakt op iets. Trol of niet, ik vind het trollengedrag.

ik gebruik nu geplette mariadistelzaadjes maar ik lees tegengestelde berichten.

het zou niet in water oplossen dus thee heeft dan geen nut?
mag je het ook zo innemen dan?
en wat is de hoeveelheid per dag?,ook verschillende berichten hierover.

het zal heus ergens staan maar heb me rot gezocht dus ik vraag het even.

gr silvia

Is het nodig dat we in diverse topics in kringetjes aan het ronddraaien zijn? Je negeert alle adviezen en raad en hier op dit forum is er zo onderhand niemand meer die je kan of wil helpen.

Ik kan me wel voorstellen dat de ergernis toeneemt bij sommigen en dat er zelfs gesproken wordt over trollengedrag. Je kaapt inderdaad topics en het eind van het liedje is steevast dat je toch niet doet wat je aangeraden wordt.

Ik weet het echt niet meer en ga vanaf nu alleen nog maar handelen ter bewaking van de sfeer op dit forum. Als je slim bent, handel ook jij sfeerbevorderend i.p.v. sfeerverpestend.

Mike

@duimpje
Als je van gekneusde mariadistel thee trekt, dan krijg je wel de goede stoffen binnen. Of het voldoende is, dat weet ik niet.

Silvia, Ik doe de fijn gemalen mariadistelzaadjes door mijn pompoenpuree je kan het ook door ander eten doen, dan schijn je er wel meer voedingstoffen er uit te kunnen halen.

Ik heb ook zaadjes, maar ik krijg het zelf niet zo fijn gemalen als wat je in capsules kunt kopen en dan krijg ik het echt niet weg.

dank jullie wel ik heb het gewoon al gemalen gekocht.

ik neem het nu in met kokosolie,dacht als het voor de lever is kan ik het beter met vet in nemen maar misschien zit ik wel verkeerd.

silvia

Ik weet het ook niet meer precies maar, volgens mij kan je het het beste echt mee bereiden zodat de stoffen tijd hebben om er in trekken. Het lijkt mij ook dat oplossen in vet goed is omdat thee minder werkt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan