Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
ik wil heel graag een keer de grote lever reiniging doen maar lees overal dat je dan een klysma erachteraan moet doen en dat staat me tegen.
ben er nu redelijk op ingesteld dat ik echt voedsel moet eten en terug moet kijken naar de oermens en die zie ik niet met een slang in zijn bips en een zak water aan de boom in het bos zitten :]
ook ben ik van mening dat de spijsvertering van boven naar onderen gaat en niet andersom.
het voelt voor mij onnatuurlijk.
zijn er mensen die geen klysma's doen en misschien een andere manier hebben om dan toch de darmen te legen na de reiniging.
en de waterflusch {halve lier warm water met keltisch zeezout} werkt voor mij heel goed...binnen 10 min zit ik op de wc.
komt daar ook alle troep mee naar buiten of ben ik echt gebonden aan die klysma?
silvia

Ik heb er nooit iets achteraan gedaan. Ik denk ook dat dat alleen maar nodig zou zijn als er iets verkeerd achter zou blijven. Maar ik zelf dat dat zo iets alleen zou kunnen gebeuren als er een steentje vast komt te zitten en dat zal dan in de lever of galblaas zijn. Het lijkt mij dat die vanzelf de darmen wel uit kunnen komen dus daarvoor zal die klysma niks uithalen. Als er wel een steentje vast komt te zitten kan je denk ik het beste nog een keer bitterzout innemen. Al heb ik zelf daar nooit last van gehad.

Ik heb in het begin een keer drie dagen alleen maar geleefd op 2 liter van die smoothie per dag met 's avonds olijfolie met citroensap, ging prima. Ik zou gewoon net zoveel maken en drinken tot je geen honger meer hebt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik na die drie dagen ben gestopt omdat ik merkte dat de smoothie niks meer deed voor mij. Ik merkte dat er alleen maar vocht uit was gehaald, mijn drol zag er toen zag precies zo uit als de smoothie alleen dikker en in de vorm van een drol. Ik ben toen weer gewoon gaan eten wat ik opdat moment altijd at en dat was toen de eerste helft van de dag vooral wit. De volgende drol was toen ook wit. Daarna werd het weer gewoon bruin. Maar ik heb hier ook de conclusie uit getrokken dat mijn lichaam echt niks meer deed met de smoothie. En misschien heb ik ook wel geluk gehad dat daarna alles weer zo makkelijk goed op gang kwam. Dus drie dagen alleen maar smoothie zou ik zelf niet meer doen, twee dagen wel en ook als je er wat bij eet. Maar je kan er dus prima op vooruit zonder er wat bij te eten.

Witte ontlasting betekent dat de lever de galblaas omzeilt en rechtstreeks de ontlasting via de darmen naar buiten stuurt. Het heeft dus wel degelijk iets voor je gedaan, ook nadat je gestopt was met de appelsmoothies.

Mike

@Mike

Waarom zou omzeiling van de galblaas iets goeds zijn? Je wilt toch dat de galblaas weer normaal functioneerd?

Ik heb nooit gezegd dat dit goed was. Het geeft juist aan dat de galwegen geblokkeerd zijn en dat de lever dus geen andere keus heeft dan deze weg te bewandelen.

Mike

Aha, dus dan zou je kunnen stellen dat de reiniging niet optimaal was gegaan, aangezien de galwegen nog steeds geblokkeerd waren? Maar als je later bruine ontlasting krijgt, dan is het niet meer geblokkeerd?

Ik heb de eerste dagen van die reiniging toen allerlei stenen geloosd. Alleen aan het eind na drie dagen was het alleen een vaste drol zonder stenen (die ik met volgende reinigingen wel weer voldoende heb gehad). Ik denk dat er op dat moment na drie dagen gewoon niks meer in de galblaas zat om er uit te gooien, ik denk nog steeds wel dat doorgaan met die reiniging toen geen zin meer had. Tussen die reiniging en de volgende heeft mijn lever tijd gehad om nieuwe stenen naar voren te sturen. Ik heb ook nooit meer de mogelijkheid gehad om zo'n lange reiniging te doen anders had ik het toen nog wel een paar keer gedaan. Ik heb pas veel later gehoord van iemand hier op het forum dat ik er geluk mee heb gehad dat mijn spijsvertering zo makkelijk weer opgang kwam en ben er toen pas zo over gaan denken maar misschien viel dat dus wel mee. Ik ben echter nog steeds van mening dat die witte drol geen effect meer heeft gehad juist omdat er geen gal of stenen of wat dan ook meer mee uitkwam.

Vanochtend de 2e L&G reiniging gedaan,..ik had de week ervoor des ochtends en des avonds een scheutje appelazijn door water gedronken en het lijkt erop dat dit al werkt want ik had twee rondes met witgele steentjes in de drol!

De ochtend fink geloosd en nu ik de steentjes opving in een vergiet (sjonges wat een lucht) zie ik meer anders gekleurde dan de groene die blijven drijven en een beste vracht.

Ik heb het nu twee keer na de nachtdienst gedaan maar dat hakt er wel in en doe dat een volgende keer niet weer.
Ik val wel af 2x2 kg en daar ben ik niet zo blij mee.

Op naar reiniging 3.

Hoi, ik heb volgens mij sinds ik de kleine leverreiniging heb gedaan last van haaruitval. Kan dit verband met elkaar hebben? Ik las bijvoorbeeld dat steentjes in de darmen kunnen komen. Wat valt hiertegen te doen?

Lijkt mij sterk, maar je zou oxypowder of klysma kunnen proberen. Haaruitval denk ik eerder aan schildklier, te laag in de kh.

tanja,

Lijkt mij sterk,

waarom? fox19 doet iets, krijgt klachten, en dit moet maar van iets anders komen terwijl de reiniging waarschijnlijk de enige verandering is van de dagelijkse invulling?

verder weet ik van oud forum lid rapunzel dat zij na het doen van een reiniging in de ochtend bestaande uit olijfolie+ citroensap en... ook nog eigeel? ik heb het zelf nooit gedaan dus ik weet niet heel precies wat er in zat.
maar zij heeft er ook forse klachten van over gehouden, aan de ogen voornamelijk.

ik vind het echt jammer dat hier, als iets negatief uitwerkt de mogelijkheid dat dit komt door een reiniging of wat dan ook dat geadviseerd of voor gestaan word, maar snel weg geschoven word.
neej, kan niet van de reiniging of kuur die je gedaan hebt komen..
soort gelijke reacties kreeg ik ook toen het fout ging met de Moritz reiniging.
dit compleet los van of de Moritz flush wel of niet werkt.

ik was overtuigd van de reiniging, nu dus niet meer zo erg.
maar dit zegt niet dat ik er nooit aan twijfel dat het misschien toch wel werkt.
een FEIT! is, dat er heel wat mensen er aan kapot gegaan zijn, dus fout uit pakken kan het op zijn minst.

. Haaruitval denk ik eerder aan schildklier, te laag in de kh.

ook niet echt een holistische kijk of wel, de lever is het meest centrale orgaan.
dus volgens mij kan het prima hier van komen.

fox19, succes met herstel, ik hoop dat ik over paar dagen hier lees dat het mee viel en maar even haar uitval had.
advies heb ik niet.

fox19: ben je man of vrouw?
Bij mannen wordt de standaard kaalheid gelinkt aan gevoeligheid voor een van de stoffen/hormonen (DHT (dihydrotestosteron)) die ontstaat vanuit testosteron en die afgebroken zou moeten worden door de lever. (Ik weet niet zeker of ik dit helemaal goed uitleg)
De lever wordt hier gezien als een belangrijke factor bij de kaalheid.

Die steentjes horen juist in de darmen terecht te komen, een tijdje later liggen ze in de toiletpot.

Maarten, er zijn zelden mensen die stenen kwijtraken door de milde reiniging, daarom denk ik niet dat haaruitval gelinkt kan worden aan stenen in de darm.

een FEIT! is, dat er heel wat mensen er aan kapot gegaan zijn, dus fout uit pakken kan het op zijn minst.

Overdrijven is ook een kunst.

Mike

Ja als er al zo'n sterke reactie op een olijfolie, eigeel en citroensap is lijkt mij dat er al een problematiek was voor de reiniging, maar ja wie ben ik.

. Haaruitval denk ik eerder aan schildklier, te laag in de kh.

ook niet echt een holistische kijk of wel, de lever is het meest centrale orgaan.
dus volgens mij kan het prima hier van komen.

Natuurlijk speelt de lever een rol ook in de hormoonhuishouding het een sluit het ander niet uit.

http://www.westonaprice.org/health-topics/taking-the-fear-out-of-eating-fat/

In dit artikel uit 2002 staat te lezen dat bij een slechte vet-inname haar uitval tot de klachten behoort

Ook.

For additional support, I recommend Dr. Schulze’s formula to cleanse the liver and gallbladder. It’s called the L/GB-AP formula, call 800-HERBDOC to order.

En in op een site die gaat over deze schulze methode
http://jonbarron.org/article/how-do-liver-detox-blood-cleanse#.VYfqTlLmUng

Note: It is vital that you do a colon detox before doing the liver detox. When the liver dumps, it dumps through the bile duct and out into the colon. If the colon (the drain pipe if you will) is plugged, the waste backs up into the blood stream and can make you feel extremely ill. This is the reason that the "Miracle Doctors" always start with the colon detox. It's the prerequisite for all the other cleanses in the body -- and, of course, can also produce dramatic healings in its own right.

Dus als bij zo'n milde reiniging het vuil niet weg kan, dan kunnen er problemen ontstaan waarvan haaruitval er eentje is.

Mike, je zei Alfa liponzuur om de lever te ondersteunen. Nu zag ik ook R-Alfa Liponzuur. Wat raad je aan? Gebruik nu de eerste van Now.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan