Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Dus: ga voor de spiegel staan en schreeuw heel hard JOEPIE!!!

Haha, ik heb hier echt om moeten lachen. Deze reactie had ik nog lang niet verwacht! Maar dat zal ik zeker doen, vooral nu ik merk dat de pondjes ook langzaam aan minder worden.

Hai Benjo,

Laat je weten hoe het bevalt met de magnesium citraat? weet ik het alvast voor volgende maand!

En heeft er nog iemand een vervanging voor de witte rijst in de middag?

Kan ik bijvoorbeeld ook morgenstund eten (een licht verteerbaar basis ontbijt product)

http://www.zonnevlecht.nl/product/glutenvrije-producten/glutenvrij-ontbijt.html

Ik merk nu dat ik door de misselijkheid van vrijdag (die begon al toen ik nog aan mijn witte rijst zat) nu al misselijk wordt bij het idee dat ik weer kale witte rijst dan moet eten.

Ik zou het graag door iets anders licht verteerbaars vervangen.

Ik heb toch maar een echte klisma set aangeschaft, was toch verkeerde zuinigheid..

Nu had ik dacht ik hier ergens gelezen dat je moet spoelen tot er niets meer uit komt.

Maar hoe lang is dat?

Ben nu al 1 1/2 uur bezig, 5 kannen water er door heen gejast en nog komt er ontlasting mee...

Iemand nog tips??

Nee, geen tips. Ik heb het echt nog nooit tot 5 kannen gehaald. Ik zou t laten voor wat t is. Vindt het heel knap dat je al vijf kannen naar binnen hebt weten te werken!

Succes en sterkte!

Haha, was het ook zat en ben gestopt!

Benieuwd of het volgende keer ook steeds doorgaat !

Haha Evelina, ik moet lachen om je post van n paar dagen geleden. Ik doe het klysma op de dag van de reiniging (voordat ik het eerste glas bitterzout neem) en dan gewoon 1 x iets meer dan n liter (zoveel als in de klysma zak kan. Dit kraanwater kook ik wel van te voren en laat t afkoelen tot 39 C. De dag erna, aan het einde van de middag wanneer ik niet meer naar de wc hoef, doe ik nog eens n klysma om het geheel n beetje schoon te spoelen van binnen. Nog nooit gedaan wat jij doet... 5 rondes ;)

@ Tanja en Mike Dank jullie wel voor het uitzoeken! Magnesiumcitraat is binnen. Als ik dit weekend tijd en energie heb dan ga ik weer reiniging doen en laat ik weten hoe t is gegaan met magnesiumcitraat (ipv bitterzout).

Hi allemaal, ik heb toch nog even bij Ron Fonteine nagevraagd (waar ik de magnesiumcitraat heb gekocht). Hij stuurde me de volgende reactie, waarvan ik denk dat anderen die ook magnesiumcitraat overwegen boven bitterzout iets aan hebben:

"Citraat niet zo hoog doseren als bitterzout. Max 3.5 gram per dag. Bij

teveel magnesium kan je hart stoppen dus niet als alternatief

voor bitterzout nemen. Dit is een ontspanner en niet een alternatief."

Vandaag doe ik voor het eerst de milde leverreiniging, ben benieuwd wat het gaat doen.

Nou niet veel dus, ik merk er helemaal niks van, misschien als ik het een paar dagen op rij doe? Ben zelfs nog niet naar het toilet geweest.

Ik vindt een kleine reiniging ook niet te vergelijken met de grote. Voor mij gevoel is de kleine een algemene ondersteuning voor je lever. De afgelopen tijd merk ik er eigenlijk ook niets meer van. Mijn ontlasting geeft geen lichte kleur meer wat voorheen wel was. Maar ik vindt het lekker en voel me er goed bij, dus 9 vd 10 keer is de milde zuivering mijn ontbijt.

De eerste maanden was mijn ontlasting groen of cremekleurig door de milde zuivering. Geen idee of dat ook gelijk was op de eerste dag.

Ik ben nog een beetje huiverig voor de grote reiniging maar wie weet. Maar ik heb het idee dat ik sowieso wel aan het ontgiften ben, rauwe melk doet ook al heel veel. Ik had er wat meer van verwacht maar misschien komt het in de loop van de komende dagen wel. Ben al lang blij dat ik er niet misselijk van word. Kreeg honger tegen 11 uur en toen een glas rauwe melk genomen.

@ Tanja ikben er nog niet over uit.. had voor dit weekend reiniging gepland, maar voel me ziek en hondsberoerd. Dus dan wacht ik even.

Toen ik mijn bitterzout nog kocht in de winkel kreeg ik ook nooit meer mee dan voor twee zuiveringen. Daar waren ze mee bekend, maar als ik zei dat ik 1 eetlepel bitterzout in een glas water dronk bij een galsteenaanval dan kreeg ik een hele preek hoe gevaarlijk dat wel niet is. En dat ik dus soms wekelijks bij moest gaan kopen is de reden dat ik een kilo via internet heb gekocht.

Ik heb totaal geen verstand van natriumcitraat, maar aan de andere kant, ook niet van bitterzout. Ik denk dat je voor beide producten voor en tegenstanders zult vinden.

@Benjo lijkt me een goed plan om even te wachten

Er werd een tijd lang haast geen bitterzout meer verkocht, omdat jonge meisjes (en jongens?) het hadden ontdekt als laxeermiddel om hun eetstoornis kracht bij te zetten.

@ Tanja, bij het ouderwetse drogist winkeltje waar ik het koop (wordt afgewogen in n papieren zakje, heel schattig) tuurt de meneer ook bedenkelijk over zn brillenglazen als ik 100 gram bitterzout kom kopen ;) Hij geeft dan ook advies dat ik voorzichtig dien te zijn met inname.

@Alexandra goed dat je n kilo hebt gekocht, anoniem en geen gedoe. Ik las zonet even jou stuk over je arbeidsconflict. Super stoer dat je je ex leidinggevende op heldere toon hebt verteld waar je grenzen liggen. Ben benieuwd of je nieuwe werk bevalt (ja die slaapdiensten zijn vervelend hè) en of door voeding en reiniging/ontgifting idd galklachten zijn afgenomen!?

Hahahaha, geweldig, ik kocht mijn bitterzout ook in zo'n winkeltje, in een papieren puntzakje! En dan thuis snel overschenken, zodat er geen vocht bij kon :-)

Een jaar voordat ik dit forum ontdekte was ik al begonnen met de grote leverzuivering. Maar ik bleef zoeken naar oplossingen, want ondanks de zuiveringen kreeg ik 24/7 pijn en gevoeligheid. Opereren wilde ik niet, dus dan blijf je zoeken, totdat ik de wapf ontdekte. Sindsdien zijn mijn klachten zoveel minder tot minimaal geworden.. Ik ben zo snel mogelijk geswitcht van voedsel en daarmee grote resultaten geboekt. Voedsel is in deze een erg belangrijke, ik neem tegenwoordig waar ik ook naartoe ga mijn eigen eten en drinken mee. Iets eten wat voor een ander normaal is geeft bij 9 vd 10 keer galklachten en dat is het me niet meer waard.

Ik ga door met de grote leverreiniging totdat ik schoon ben. De milde reiniging blijf ik ondertussen ook doen, als ondersteuning, maar vooral als makkelijk en lekker ontbijt. Ik heb de hoeveelheden wat aangepast, dus kan ik er een paar uur op vooruit. (Ik neem 1 grapefruit, 2 eigelen en 50 ml olijfolie)

Goed plan die milde reiniging. Ik merk dat ik doordat ik weer werk (en daar slecht slaap) weer erg uitgeput voel en veel ben aan t puzzelen om n grote reiniging te kunnen doen, dat vraagt erg veel van mn lichaam. t lijkt erop dat ik er niet aan toe kom. Dus eens n kleine proberen, betekent ook geen gedoe met bitterzout (yeay!)

Fijn dat t jou alleen maar beter gaat. Ik merk dat ik na 6 weken wapfen... weer wat nonchalant doe met eten. Als ik op mn werk kook met cliënten, of eigenlijk koken zij... dan eet ik gewoon mee.. maar jee wat n troep.

Ik zorg wel dat ik op t werk mn eigen smoothie in de koelkast zet voor het ontbijt. ;)

Ik vindt het plannen soms ook erg lastig. Zeker omdat ik tegenwoordig drie dagen zoet ben, omdat ik als "bijwerking" de tweede dag minimaal 1 galsteenaanval krijg. Dus best vermoeiend allemaal. En soms heb ik t wel geplant op vrije dagen, maar dan wordt ik ongesteld en in het verleden ook weleens uitgesteld ivm verkoudheid enzo. En met het onregelmatige rooster ben je zo weer een maand verder.

Tijdens het tweede gesprek van de sollicitatieronde heb ik aangegeven alleen mijn eigen eten te kunnen en willen eten. Of dat een probleem was. Dit was geen probleem en men was bereid om speciaal voor mij eten te bestellen. Ik heb aangegeven dat ik zelf voor mijn eten zorg, omdat het wat lastig verkrijgbaar is :wink:

Gezien de doelgroep waar ik mee werk zorg ik er voor dat ik eten heb wat er redelijk "normaal" uitziet. Tijdens de avonddienst eet ik groente met vlees, de lunch eet ik of koud vlees of iets met eieren, ook koud, zodat ik t thuis klaar kan maken. En ik hoef in de ochtenden niet mee te eten, dus kan ik mijn eigen gang gaan. Daarnaast gaan er twee liter rauwe melk mee per dienst van 8 uur en die gaan ook op.

Iedereen weet dat ik het voor mijn lichaam doe, een aantal hebben de melk al geproefd en lekker bevonden en ik heb uitgelegd dat het geen dieet is, maar een voedingswijze die ik volg.

Ik vindt het tegenwoordig zo belangrijk dat ik mijn eigen eten kan eten dat als ik mee had moeten eten met de groep, ik zeer waarschijnlijk verder was gaan zoeken voor een andere baan.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan