Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb weer de mix niet helemaal op kunnen drinken. Volgens mij is dat de laatste keren het geval. Ik moet een beetje laten staan, krijg het niet meer opgedronken zonder het idee te hebben anders te moeten overgeven. Heerlijk geslapen, totdat er een hond begon te blaffen.... Die is blijkbaar buiten gezet en zette de hele buurt op stelten. Ben ik normaal gesproken niet blij mee, maar nu helemaal niet! Ruim een half uur wakker gelegen met een blaffende hond. Gelijk een goede reden om vandaag alles een half uur later te doen :wink: Ik werd namelijk niet wakker van de wekker om 6.00 uur. Rond 6.30 eerste glas bitterzout op.

Gisteravond aardig wat zooi geloosd en vanmorgen zijn we in ieder geval begonnen met gruis.

Waar ik voorheen de mix extra veel maakte, het heerlijk vond, kan ik nu de voorgeschreven hoeveelheid niet meer wegkrijgen. Iemand enig idee hoe dat komt? Ik dacht eerst dat het eenmalig was, maar heb het nu eigenlijk iedere keer. Ik heb ook geen behoefte meer aan de milde zuivering in de ochtend. Maandenlang kon ik er echt naar uitzien iedere ochtend. Nu vergeet ik het gewoon, ook als ik alles in huis heb.

Alexandra, ik begrijp je wel, ik heb het drankje nooit goed weg kunnen krijgen en van de 4 leverreinigingen heb ik 3x over gegeven.

zo ook de laatste keer om 1 uur s nachts kon ik niet meer binnenhouden.

ik was niet zo moe na de reiniging als de vorige keer maar heb niet zoveel stenen verloren wel veel gele stukken.

en heb wel t idee dat ik daarna wat fitter ben.

ik heb tip van iemand gekregen om het de volgende keer te doen met grapefruit en met milde olijfolie ipv extra viergine dan schijnt het beter te gaan

Het is heel lang heel goed gegaan, vond het zelfs erg lekker! Volgens mij is milde olie bewerkt. Tenminste, zo klinkt het. Ik hou het op de extra viergine. Heb er al heel wat liters van op :D

ik vind olijfolie echt heel erg smerig om te drinken.

ja zou het verkeerd zijn om te drinken milde olijfolie?

ik dacht misschien ben ik dan minder misselijk want dat is echt niet leuk.

maar de eerste keer dat ik bitterzout dronk vond ik het redelijk nu vind ik het ook vies.

Ik vindt het niet smerig, ik krijg het niet meer helemaal op gedronken. Er komt dan een moment waarop ik weet, nog 1 slok en ik ga overgeven. Compleet verzadigd zeg maar. net als met gewone voeding.

Waar ik voorheen met gemak een flesje slagroom kon drinken kan ik nu achter elkaar nog maar een half flesje drinken. Dan krijg ik hetzelfde gevoel als nu met de mix. Compleet verzadigd.

oh haha dan ben ik na de eerste slok al verzadigd.

ik drink het al kokhalzend met mijn neus en ogen dicht brrr :(

Ik ben blij dat ik dat niet heb Sheila! Weet niet of ik het dan keer op keer had kunnen doen. Ik ben nu zo veel zuiveringen verder, dat ik erg blij ben dat het vanaf het begin af aan vlekkeloos ging. Dat geeft de burger namelijk erg veel moed! Knap dat jij keer op keer dit ongemak aangaat!

Ik ben heel veel kleine steentjes aan het lozen, schilfertjes en gruis. Zouden de grote stenen eindelijk op zijn?

Ik ben vandaag weer aan de beurt, ditmaal met partner, ben heel benieuwd hoe hij het gaat ervaren en wat er loskomt.

Ik vond olijfolie altijd lekker, maar door de reinigingen ook een lichte aversie tegen aan het ontwikkelen. Ik vind het wegkrijgen van de mix niet het probleem, maar wordt er ook vaker misselijk van en kan de smaak van olijfolie dan de weken erna nog niet echt waarderen.

Alexandra, ik hoop voor je dat dit tekenen zijn dat het einde in zicht komt. Als je er geen behoefte meer aan hebt, zal je het niet meer zo nodig hebben.

Ik zou trouwens geen milde en dus bewerkte olie gebruiken Sheila, lijkt me niet gezond.

Heftig, de zuivering met zijn 2-en! De wc's goed verdelen, scheelt vast een hoop strijd. Ik hoop ook dat er veel bij hem loskomt.

Ik neem eigenlijk alleen maar olijfolie voor de grote en milde zuivering. Voor andere dingen hoef ik het op dit moment niet. Wie weet als ik straks helemaal klaar ben met de zuiveringen kan ik de smaak weer echt waarderen.

Op aanraden van Mike i.v.m "moedervlekjes" https://www.fatsforum.nl/topic/ineens-heel-veel-kleine-moedervlekjes, wil ik de reiniging gaan doen.

Straks als manlief weer thuis is gelijk even naar de natuurwinkel om de spulletjes in huis te halen.

Kan ik hiervoor ook een glazen kom gebruiken, want ik heb geen porseleinen kom?

Klysma, is voor mij ook een brug te ver, maar heb ik het goed begrepen dat bitterzout een goed alternatief is om alle zooi uit de darmen te lozen?

Iemand nog meer tips om goed voorbereid te beginnen?

Hoi Gaia: over je vraag:
Quote:
heb ik het goed begrepen dat bitterzout een goed alternatief is om alle zooi uit de darmen te lozen?

Ja dat heb je goed begrepen.

In plaats van appelsap appelazijn (met water) drinken ter voorbereiding. En ondertussen op het gemakje onder andere dit topic lezen. Zijn er nog meer op het forum, maar dit is de grootste.

Wat bedoel je met een glazen en porseleinen kom?

In de vertaling wordt er gesproken over een porseleinen kom om de dooiers enz in te mengen, dus ik vroeg me af of glas ook wel geschikt is.

Of mag het iig geen ijzeren/metalen kom zijn, omdat er ook wordt aangeraden om een houten lepel te gebruiken.

O, je hebt het nu over de milde zuivering. Die deed ik altijd in een plastic schudbeker. Wel zo makkelijk, alles erin en schudden maar. Doe ik met de grote zuivering ook. Ik wil je aanraden om de zuivering van Morritz te doen. http://www.milieuziektes.be/Lever_en_Gal_Zuivering.pdf

Naast de zuivering van Morritz heb ik bijna een jaar lang iedere morgen de mix van de milde zuivering genomen. Beetje meer dan aangegeven, 2 eigelen, 1 grapefruit en 50ml olie.

Succes voor de man van Tanja met zijn eerste zuivering en het zometeen drinken van het bitterzout. Ik hoop dat je beiden een goede reiniging meemaken!

Dankje Alexandra, hij moppert een beetje dat hij trek heeft, maar heel dapper het bitterzout weggekregen.

@Gaia, in dit topic lopen de twee zuiveringen door elkaar heen.

@Tanja, over 20 minuten mag hij de volgende lading ;)

Mijn lever laat zich wel horen hoor. Links boven mijn rechterschouderblad doet het afwisselend pijn en jeuken. Zit nog even te twijfelen of ik aan het bitterzout ga. Er is dus weer van alles gebeurd, verschoven en herschikt.

Nou met die ruzie viel het reuze mee, want hier zit net als San iemand die na 4 glazen bitterzout slechts 2 keer naar de wc hoeft 8O . Het zout en de mix gingen er zonder moeite in en hij heeft geen last gehad. Bij mij kwam er weer gruis en wat stenen, voornamelijk donkergroene, nog niet voorbij dus. Wel helemaal niet misselijk en goed geslapen, niet slapjes niks, dus easy deze keer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan