Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@Zizou789

Ik heb inmiddels 12 leverreinigingen achter de rug. De eerste paar heb ik uitgevoerd conform de kuur van powerdetox. Ik heb dat boekje ook. Dus eerst 5 dagen appelsap drinken en de aloeverasap en dat spul voor je darmen. Helemaal vetvrij heb ik nooit gedaan, wel gematigd met vet.

Na een paar leverreinigingen conform powerdetox heb ik ook het protocol aangepast. Dit ook door alle ervaringen en adviezen in het topic van de leverreiniging. Ik gebruik geen appelsap meer, maar neem ca. 1 week van tevoren 2 x daags een glas water met een eetlepel troebele biologische appelazijn. Ik eet al die tijd gewoon vet. De dag van de zuivering neem ik 's ochtends nog gebakken eieren met spek en tegen 2 uur neem ik vaak nog wat witte basmatirijst met groente en ei. Ook doe ik geen klysma's meer van tevoren en ook niet daarna. Het bitterzout zorgt ervoor dat de boel goed doorspoelt.

De resultaten van al die zuiveringen zijn goed geweest. Ik heb geen verschil gemerkt tussen de wijze van powerdetox en die met het appelazijn en vet eten.

De manier van powerdetox is wat omslachtiger en prijziger omdat je ook het darmmanagement en de aloeverasap gebruikt.

Na de zuivering adviseert powerdetox om te beginnen met een glas verse sap. Ook dat doe ik niet meer. Ik luister naar mijn lichaam en neem waar ik trek in heb, de laatste keer heb ik ruimschoots rauwe melk gedronken en dat ging prima.

@gif vrij & alexandera:

dankjewel voor de tips! Het protocol van powerdetox,

is idd. erg commercieel; je kan idd ook een goedkopere versie

toepassen, die ook goed werkt, en minder zoet is! Appelazijn

met bica, drink ik al een poosje, dus een dergelijke voorbereiding

heb ik niet meer nodig!

Jullie horen van mij, hoe mijn leverreiniging

is afgelopen! Ik hou wel van een beetje experimenteren :)

Zonet, mijn eigen protocol toegepast, en ik moet zeggen

een goed resultaat! Ik heb koffie-klysma gebruikt, en

20 minuten later een hele wc vol met bruin/groene knikkers!

Ik voel me nu ook supergoed! Ik denk dus dat het niet verkeerd

is, om af en toe zo'n reiniging toe te passen!

Zizou, bedoel je nu het protocol dat je op de vorige pag. gepost hebt?

Fijn dat je je goed voelt en resultaat hebt gehad hiermee.

@ tanja:

deze heb ik toegepast, al die andere vond ik te zoet!

Ik wil morgen ook weer een leverreiniging doen, voor

3 dagen. Wat denken jullie van deze kuur?

-s'ochtends: rauwe melk+citroen+appelazijn

-s'middags: apelazijn+bica

-s'middags: darmmanagement drinken (bron van natuurlijke, zachte wateroplosbare vezels, met een uitgelezen mengeling van 14 kruiden)

-namiddags: eidooiers/olijfolie/citroen

-namiddags: liggen 1,5 uur!

-s'avonds: klysmaspoeling!

zizou789

Quote:
Helpt de leverreiniging ook bij problemen bij de sfincter van oddi?

Ik vernam laatst dat de Sfincter van Oddi alleen werkt als je je ontspant. Een siesta na het eten is dus eigenlijk heel goed en zorgt voor het vrijkomen van belangrijke enzymen die de spijsvertering bevorderen.

In een haastige maatschappij waarbij we dus geen rust hebben na de lunch op het werk (of elders) zorgt dit dus voor problemen met de opname van voedingstoffen omdat de nodige enzymen ontbreken om de voeding af te breken en om te zetten.

Spijsvertering is het meest energierovende lichamelijke proces. Logisch dus dat rust na een maaltijd de vertering en opname van voedingsstoffen bevordert. Drink echter zeer voedzame, rauwe, enzymrijke, vloeibare voeding en je kunt in deze go-go-go-maatschappij mee. Je omzeilt nl. de spijsvertering omdat het voedsel al vloeibaar wordt aangeboden aan het lichaam en de spijsverteringsenzymen eveneens meegeleverd worden. Drink meer kefir!

Andre en Tonny Mulder hebben afgelopen zondag officieel hun merknaam en logo gelanceerd. Zij hebben het voor elkaar gekregen dat zij de EERSTE producenten zijn van rauwmelkse kefir en yoghurt, wier producten officieel in de winkel verkocht mag worden! Lees er meer over hier:

www.rauwpower.nl

Mike

Mike,

Goed nieuws! Dus binnenkort vind ik hun producten ook in de natuurvoedingswinkel?

@ topic: vandaag voor mij ook weer de leverreiniging. Eigenlijk wilde ik afwachten tot na mijn tentamens, aangezien de vorige leverreiniging mijn lijf ook al door de war heeft geschopt. Dat kan ik niet gebruiken als ik moet leren. Mijn concentratie kan nu alleen toch niet meer slechter, dus dan kan ik hem ook wel nu doen. Heb ik er misschien nog twee dagen profijt van bij het leren :)

Dit keer voor het eerst helemaal vetvrij op de dag van de reiniging zelf. Eens kijken wat dat doet.

@Mike,

Drink echter zeer voedzame, rauwe, enzymrijke, vloeibare voeding en je kunt in deze go-go-go-maatschappij mee.

Willen we dit echt? Soms meedraaien in de ratrace is noodazakelijk,maar gezond zijn/blijven behelst toch een meer completere levenswijze.Voeding is uiteraard zeer belangrijk en ,zoals jij hier aangeeft, de voeding aanpassen aan een tijdelijke omstandigheid is zeer praktisch. Maar go-go-go wordt stress-stress-stress .

Ik weet dat jij en vele lezers je hiervan bewust bent/zijn maar ik wil toch aangeven dat op de werkvloer welliswaar weining keuze is mbt.levenswijze toepassen echter in het priveleven wel.En juist daar draait men vaak door met de malle molen.

ad

zizou789, heb je alleen door die koffieklisma die stenen verloren of heb je er nog wat anders bijgedaan en gegeten

Aangezien ik van de week niet lekker was, heb ik de reiniging onderbroken en hem gisteren alsnog gedaan. Wat me zo opvalt, is dat ik de ene reiniging bitterzout en oliemengsel prima kan hebben, terwijl het de volgende keer echt verkeerd valt. Ik kan eigenlijk vantevoren aanvoelen dat het niet lekker zal gaan, omdat de smaak me dan al vreselijk tegenstaat. Zo ook gisteravond. Waar ik bitterzout en oliemengsel eerdere keren helemaal niet vies vond, heb ik het gisteren kokhalzend weggewerkt. Vanmorgen overigens ook. Zelfs de honing om de vieze smaak mee weg te krijgen, was te sterk van smaak. Ik ben dus ook een aanzienlijk deel van de nacht goed misselijk geweest.

Het blijft voor mij wonderlijk hoe ik toch steeds weer anders op dezelfde producten kan reageren...

Herkenbaar Pinklady. De enige keer dat het oliemengsel echt verkeerd viel was toen ik het innam in een soort van acute stresssituatie. Maar het bitterzout kan echt alle kanten opgaan van smaak(beleving).

Succes met oogsten!

Ja die oogst zit wel goed. Is al meer uit gekomen dan vorige keren en het is nog geen 10.00 uur. Ik ben ook echt aan het ontgiften: moe, zwak, zweterig, duizelig, rugpijn en mist in mijn hoofd. Waar ik een vorige keer echt honger had 's ochtends, moet ik nu niet aan eten denken of ik word al misselijk. Voorlopig een goed teken, dacht ik zo.

Zojuist voor de 2e x de grote leverreiniging gedaan:

Toen ik het grapefruit/olijfolie drankje op moest ik na 10 minuten liggen naar de toilet.

Vanmorgen weer 2 x geweest en wat bolletjes maar meer groen/geel stukjes, en ook groenig gruis behoorlijk wat!

Benieuwd wat er vandaag en morgen nog meer loskomt. Verder gelukkig niet misselijk wel ging mn hart af en toe erg te keer.

Dit heb ik de afgelopen weken ook gehad na de 1e reiniging.. te snelle hardslagen.

Nu is het gelukkig alweer een stuk rustiger!

Vraagje: Wie weet wat die groene/gele stukjes zijn? Die te snelle hartkloppingen is dat geen probleem?

Geinspireerd door de maan, en een paar vrije dagen ben ik ook aan de leverreiniging. Gisteren en vandaag. Met de veganistische smoothie van Mike a la Moritz.

Precies 2 uur na het olijfolie-drankje werd ik plotseling wakker om naar de wc te gaan. Rood-bruine troep dat stonk alsof het uit de diepste krochten van mijn lichaam was gekropen, vrij hard en stukjes groen erin.

Rood, bruin en groen, een diepgure geur. 20 jaar oude resten van frikandellen denk ik dan maar.

Nou ja het zal allemaal wel, ik werd letterlijk misselijk bij de gedachte - en ik zat ook nog met dat glas olijfolie/appelazijn/citroen in mijn maag - dus dat kwam er meteen uit zetten. Zonde van de biologisch-dynamische olijfolie - dat was nu juist bedoeld om de lever schoon te maken, maar waarschijnlijk was dat zojuist al gebeurd dus.

Hoe dan ook, ik word er helemaal poetisch van dus ik ga van vandaag weer precies hetzelfde doen, alleen eet ik er nu radijs en artisjok bij.

@bosbes.
Quote:
Die te snelle hartkloppingen is dat geen probleem?

Ik ken dat wel, maar maak me er niet echt druk over, is het bij mij wel zo.dat mijn hart slag evengoed iets hoger is als normaal denk ik (na de eerste zuivering valt het me dat pas op, eerder nooit in de gaten gehad eigenlijk)

@shella:

bekijk mijn protocol die ik heb toegepast. koffieklysma, kan je doen, maar hoeft niet perse.

ik heb wel eentje gedaan met een koffieklysma, en die is goed bevallen.

de 4e reiniging levert tot nu toe een stuk minder op dan voorgaande keren, ik voelde me ook veel beter tijdens deze reiniging, niet zo kouwelijk en goed vol te houden, slechts 1 wat grotere steen van 1,5 cm en heel weinig kleine. de grotere steen was gek genoeg langwerpig. terwijl ze hiervoor allemaal rondachtig waren. kijken wat het verder op gaat leveren de komende dagen.

kan het zo zijn dat doordat mijn galblaas weer gaat werken deze een beetje beurs gevoel geeft?

het voelt zo rond de positie van de galblaas,alsof je een blauwe plek hebt of iets gekneusd.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan