Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
had, ik al geprobeerd, bij mij lukt het niet en geeft pc een foutcode.

Bedankt voor je reactie Alexandra, ik ga hier even op pc kantoor proberen.

Alexandra, wat is er voor jou lichamelijk allemaal veranderd toen die troep eruit was?

Ik ben geen voorstander van alleen de zuiveringen zonder aanpassen van je voedingspatroon. En daarmee bedoel ik dus 100% wapf. Ik had galstenen, ben de zuivering gaan doen. Ik had er van gehoord van een vriendin en dacht, makkelijke oplossing! Maar dat was het dus niet. Ondanks de goede oogsten werden de klachten erger en erger en kon ik eigenlijk geen voedsel meer verdragen. Ik leefde op 6 rijstewafels per dag en t liefst 's avonds een bord friet met mayonaise. Of iets vegatarisch. En de klachten verergerde. 24/7 pijn, iedere nacht koliekaanvallen met als effect dat ik 3 tot 4 uur per nacht sliep, en dan nog onderbroken.

Door over te stappen op wapf en de zuiveringen te blijven doen (bijna een jaar lang de milde zuivering er dagelijks bij gedaan) was ik binnen dagen van mijn 24/7 pijn af, kon ik weer doorslapen, werden de koliekaanvallen minder en minder (geen idee wanneer ik de laatste heb gehad, is maanden geleden), geen medicatie meer (gebruikte paracetamol met codeine, minimaal 1 per nacht).

Met andere woorden, ik kreeg een leven terug! In plaats van overleven ben ik weer aan het leven! Maar voor mij is het dus de combinatie die werkt, een jaar zuiveringen brachten me geen verlichting, het werd er alleen maar erger door, omdat ik een gedwongen vegatarier werd, maar eigenlijk niets meer aankon mbt eten.

Ik ben er nog niet, iedere zuivering geeft nog genoeg stenen, maar de dagelijkse zuivering doe ik niet meer. Gisteren nog wilde ik "makkelijk doen" en eten bestellen. Op het moment dat ik daar nog maar aan denk, dan laat de lever zich voelen en denk ik wel 10 keer na voordat ik dat soort "foute" acties ga ondernemen. Zo voel ik mijn lever, gal en alvleesklier nog regelmatig, soms een pijnlijke steek (van nog geen seconde) tot en met minutenlang een jeukend gevoel. Maar al maanden niet meer aan het bitterzout gehoeven. Tegen de tijd dat ik denk, ik heb dusdannig last dat ik er iets aan moet doen, dan is het alweer over.

Inmiddels ben ik begonnen aan mijn volgende zuivering. Heb de hele dag gevast en ben benieuwd hoe dat de reiniging beïnvloedt. Ik heb wel vaker na een (stevig) ontbijt gevast, maar nu vast ik 24 uur voor de reiniging. Ben benieuwd.

Voor het proces wel?

Overigens was het vasten niet eens zo heel erg expres. Als ik na 12.00 uur nog eet, word ik misselijk, dus dat doe ik niet. Maar vanmorgen had ik totaal geen honger. Pas rond 11.30 uur. En toen dacht ik: laat maar gaan, ik vast gewoon tot de reiniging.

Heb zomaar het gevoel dat die reiniging hard nodig is. Ben de laatste anderhalve week weer heel erg moe, dus ik hoop dat het helpt.

Ik eet nooit na 14.00 uur, maar heb ook weleens de avond ervoor voor het laatst gegeten en gedronken. Het maakt niets uit voor het proces, resultaat of wat dan ook. 1 keer in de nacht een groot glas melk gedronken (was een erg stressvolle zuivering en ik had echt honger) en ook dat heeft geen negatief effect gehad. Vet eten voor 14.00 uur maakt ook niets uit. Al met al, ik hou me in principe aan het protocol, eet soms helemaal niet omdat ik geen behoefte aan heb (ook geen melk), maar voor resultaat of proces maakt het voor mij niet uit.

Alexandra, jij doet toch ook altijd grapefruit ipv citroenen?

ik ga het vrijdag ook eens proberen kijken of ik het beter weg krijg en misschien minder misselijk word.

Zou ik ook wat minder olie kunnen doen in het mengsel?

een buurman zei jij hebt een klein lichaam jij kan vast wel iets minder als een fors iemand.

Wat eet jij de dag van de reiniging?

komen er niet meer stenen uit als je geen vet eet die dag, omdat de galblaas zich dan pas met het mengsel ledigt?

maar ja wat moet je dan eten? ik eet s morgens altijd zelfgemaakte yoghurt, en s middags zelf gemaakte soep.

sheila

Ik gebruik ook altijd grapefruits, maar de ene keer ben ik misselijker dan de andere keer. SOms valt het bitterzout ook goed en soms helemaal niet. Vandaag valt het bitterzout bijvoorbeeld echt slecht. Ik heb zojuist mijn tweede portie op en mijn hele spijsverteringskanaal voelt schraal. Dan weet ik dat ik waarschijnlijk spuugmisselijk ga worden van het mengsel vanavond. Eigenlijk is het gewoon iedere keer weer een verrassing hoe de reiniging zal gaan. De ene keer gaat het super en heb ik nergens last van. De andere keer valt het vies tegen. Geldt ook voor de dagen erna. Ik vrees dus dat vandaag minder plezierig wordt.

In de beschrijving van Morritz staat grapefruitsap als eerste beschreven, dus dat heb ik altijd gebruikt. Ik heb 1 keer voor de milde zuivering citroen genomen, blegh, wat vies! Vindt ik dan!

Geen idee hoe klein jij bent, maar ik ben nog geen 1,60. Dus veel kleiner zal je niet zijn verwacht ik. Ik neem altijd de aangegeven verhouding. Ik heb een tijdje de olie opgevoerd naar 200 ml. Op een andere site (kan hem niet meer vinden) stond dat volwassenen dat mochten. Maar verder niets anders aan gemerkt.

Waarom zou je het mengesel, de verhoudingen aanpassen? En wat is de exptertise van de buurman?

Nogmaals, voor mij persoonlijk (!) maakt het echt niet uit wat ik eet van te voren, vet, niets en alles wat er tussen zit. Maar als ik het zo lees op het forum, ik ben een redelijk makkelijke ontfifter. Daarom heb ik altijd restultaat, hoe gek ik ook doe. Eet iets van rijst en gestoomde groente, zit je altijd goed. Eet vetvrij, het schijnt de minste klachten te geven.

Mijn meest verschrikkelijke zuivering heeft helemaal niets te maken gehad met voeding, maar met stress en angst. Net voordat ik het mengsel ging drinken nog even naar de wc en daar kwam ik erachter dat mijn huid was gescheurd. Paniek, angst en stress. In plaats van dit een plaatsje te geven en te onderzoeken wat er aan de hand is ben ik het mengsel gaan drinken en proberen te slapen. Dat is dus mislukt, heel de nacht wakker, onverklaarbare woede. Misselijk, maar niet overgeven. En dat was dus ook de nacht van de honger. Dus een glas melk gedronken. En alsnog een goede oogst gehad, ondanks de stress e.d..

Nu zou ik, na deze ervaring, als ik voor de paar minuten voor de zuivering in de stress schiet, voorlopig het mengsel niet drinken. Als Henk nog mee zou schrijven zou ik kunnen vragen of ik het, nu het zomer is, een uur later in kan nemen. Hij heeft ooit iets geschreven over zomer-en wintertijd en de zuivering.

Een dag later voel ik me altijd weer prima. De avond na de zuivering heb ik ook weleens koliekaanvallen gekregen door de verschuivingen. De ene keer vindt ik ook alles lekkerder of beter te doen dan de andere keer. Ik heb nog nooit over hoeven geven. En sinds een keer of 2-3 kan ik het mengsel niet helemaal opkrijgen. Ook dit heeft geen effect op mijn proces of resultaat.

Veel succes en sterkte Pinklady!

Quote:
ik ben een redelijk makkelijke ontfifter. Daarom heb ik altijd restultaat, hoe gek ik ook doe.

Heb ik ook. We kunnen elkaar weer de hand schudden! Wordt het niet eens tijd dat wij elkaar een keer ontmoeten?

Mike

Ik heb me al opgegeven bij Dennis voor september in Eindhoven, dus dan gaan we elkaar zeker ontmoeten!

Jij hebt me op het spoor gezet in andere topics dat ik blijkbaar makkelijk ontgift. En als ik dan zie wat voor "stunts" ik uithaal en eigenlijk over mee wegkom tijdens de zuivering. Dan kan ik ook alleen maar die conclusie trekken. Het meeste last heb ik gehad van psychische stress, maar daardoor kwam er ook nog onverwerkte woede naar boven. Ook niets mis mee. Aangezien dat ook in de lever opgeslagen zit.

Ik kom ook overal mee weg en blijf maar ontgiften. Ook tijdens mijn vegetarische en zelfs mijn kortstondige veganistische periode bleef ik maar ontgiften. Het leek wel niet uit te maken, doet het echter wel want op deze voeding ontgift ik beter dan ooit!

Mike

Alexandra, de buurman doet er niks aan maar omdat ik toen vertelde van reinigingen dat ik altijd moest overgeven zei hij, je moet vast minder doen voor zo een klein lichaam.

Ik verschil in lengte niet zoveel met jou, 1.63 m en gewicht 53 kilo.

misschien dan niet de verhouding maar wel de hoeveelheid want ik krijg het nooit op.

ik vind het zo vies dat ik bij de eerste slok al kokhals dus krijg het nooit op.

Ik hoop dat de grapefruit beter smaakt.

ik denk niet dat ik als ontbijt rijst en groenten wegkrijg wel als lunch.

Maar dronk ook altijd wel kefir tot 2 uur anders kon ik het niet volhouden met werken.

En daar ga je denk ik eerder de mist in. Werken op de dag van de zuivering. Stress alom! Er staat niet voor niets overal dat je moet zorgen dat je 2 dagen vrij bent! 1 van de mogelijke reden die volgens mij opgegeven worden voor misselijkheid is te veel vet eten op (en voor) de dag van de zuivering.

Je moet echt de tijd nemen voor jezelf en de zuivering. Dus 2 dagen alleen maar Sheila. Lekker uitslapen, zorgen dat je vetvrij eet en rustig aandoen.

Ik heb de mix altijd heerlijk gevonden. Nu, na 2 jaar zuiveringen met daarbij het laatste jaar dagelijkse milde zuivering, ben ik er wel een beetje klaar mee. Maar ik drink het nog zonder braakneigingen. Ik ben alleen te verzadigd om door te kunnen drinken. Dus er blijft een slok staan tegenwoordig.

ok we zullen kijken of het verschil maakt, ik heb deze week vakantie.

maar ik ken iemand die gewoon werkt op de dag van de reiniging en heeft nooit problemen met iets gehad, nooit misselijk geweest ofzo.

ik kan het alleen van vrijdag op zaterdag doen en zaterdag heb ik dan ook verder niks op het programma staan.

Zijn er nog meer mensen op het forum die de zuivering van Morritz doen op werkdagen? Daar ben ik gewoon nieuwsgierig naar. Het is in ieder geval iets dat ik nooit heb uitgeprobeerd.

Ik hoop echt dat het rustiger voor je is als je niet werkt. Het is een proces dat je ingaat en rust is daarin erg belangrijk.

ik werk dan tot 3 uur, en tot 2 uur gaat het meestal aardig hoor.

maar ik eet wel vet om het vol te houden.

ik kan me niet veroorloven steeds een dag vrij te nemen.

Werk jij 6 dagen per week?

Ik denk dat in de basis het niet verstandig is om vetten te eten op de dag van de zuivering. Ik herken heel goed dat je vet nodig hebt om goed te kunnen functioneren! Maar als ik niets hoef en kan doen wat ik daadwerkelijk wil, dan is het geen probleem om te vasten totaan de oliemix.

Vetten geven mij ook een soort van energetische bescherming tijdens bv vergaderingen. Of helpen in ieder geval om de energetische zooi gelijk door te spoelen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan