In de beschrijving van Morritz staat grapefruitsap als eerste beschreven, dus dat heb ik altijd gebruikt. Ik heb 1 keer voor de milde zuivering citroen genomen, blegh, wat vies! Vindt ik dan!
Geen idee hoe klein jij bent, maar ik ben nog geen 1,60. Dus veel kleiner zal je niet zijn verwacht ik. Ik neem altijd de aangegeven verhouding. Ik heb een tijdje de olie opgevoerd naar 200 ml. Op een andere site (kan hem niet meer vinden) stond dat volwassenen dat mochten. Maar verder niets anders aan gemerkt.
Waarom zou je het mengesel, de verhoudingen aanpassen? En wat is de exptertise van de buurman?
Nogmaals, voor mij persoonlijk (!) maakt het echt niet uit wat ik eet van te voren, vet, niets en alles wat er tussen zit. Maar als ik het zo lees op het forum, ik ben een redelijk makkelijke ontfifter. Daarom heb ik altijd restultaat, hoe gek ik ook doe. Eet iets van rijst en gestoomde groente, zit je altijd goed. Eet vetvrij, het schijnt de minste klachten te geven.
Mijn meest verschrikkelijke zuivering heeft helemaal niets te maken gehad met voeding, maar met stress en angst. Net voordat ik het mengsel ging drinken nog even naar de wc en daar kwam ik erachter dat mijn huid was gescheurd. Paniek, angst en stress. In plaats van dit een plaatsje te geven en te onderzoeken wat er aan de hand is ben ik het mengsel gaan drinken en proberen te slapen. Dat is dus mislukt, heel de nacht wakker, onverklaarbare woede. Misselijk, maar niet overgeven. En dat was dus ook de nacht van de honger. Dus een glas melk gedronken. En alsnog een goede oogst gehad, ondanks de stress e.d..
Nu zou ik, na deze ervaring, als ik voor de paar minuten voor de zuivering in de stress schiet, voorlopig het mengsel niet drinken. Als Henk nog mee zou schrijven zou ik kunnen vragen of ik het, nu het zomer is, een uur later in kan nemen. Hij heeft ooit iets geschreven over zomer-en wintertijd en de zuivering.
Een dag later voel ik me altijd weer prima. De avond na de zuivering heb ik ook weleens koliekaanvallen gekregen door de verschuivingen. De ene keer vindt ik ook alles lekkerder of beter te doen dan de andere keer. Ik heb nog nooit over hoeven geven. En sinds een keer of 2-3 kan ik het mengsel niet helemaal opkrijgen. Ook dit heeft geen effect op mijn proces of resultaat.
Veel succes en sterkte Pinklady!