Quote:
Ik ben niet zo jaloers op je 'airco', ik ben blij dat je je zo goed voelt, maar sls dit pas gebeurt boven de 30 graden klopt er niets niet en al helemaal als je met een trui aan naar buiten gaat! Hoe dan ook, goed dat het jou werkt, maar hieruit blijkt, zoals je zelf ook al eerder schreef, dat jij meer past in een tropisch klimaat. Ik ben eerder een soort Eskimo en ga KAPOT in dit weer. je wilt niet weten hoe ik elke dag wakker word in deze hitte: alsof ik stomdronken ben en er een trein over mijn hoofd is gereden!
Mike,
In het Nederlandse klimaat heb je weinig aan een interne airco, hoor. Kun je beter een eskimo zijn, want de koude winters duren over het algemeen langer dan de warme zomers (of lijkt dat maar zo, omdat ik helemaal slecht tegen koude kan?).
Hoe dan ook, ik relateer het goed voelen (nog) niet aan warmte, maar wel aan de leverreiniging. Nogmaals, ik kon de afgelopen 3-4 jaar (en zelfs tot 4 dagen geleden) niet goed tegen hitte (nog slechter tegen kou). Boven de 25 graden haakte ik buiten echt af. Dat komt ongetwijfeld wel weer een keer terug als de belasting van mijn lever zich weer wat opstapelt.
Desondanks is het voor mij niet gek om goed tegen hitte te kunnen: mijn roots zijn tropisch, dus ik zou daar ook moeten kunnen aarden, lijkt me. En dat kon ik ook altijd, tot een paar jaar geleden dus. Dat tropisch klimaat vond ik de afgelopen jaren een slecht idee, maar vind ik nu ineens een heerlijk idee, voor zo lang als het duurt. Misschien verhuis ik er nog eens heen. Ik kan me in ieder geval wel goed voorstellen dat jij - en vele andere waarschijnlijk ook - het aardig moeilijk hebt bij hoge temperaturen.
Hoewel mijn lichaam nu rare dingen doet, lijkt me dat dat voor jou ook geldt. Als je opstaat met een stomdronken gevoel, zonder jezelf ladderzat te hebben gezopen, dan klinkt dat voor mij alsof er ook voor jou nog voldoende te ontgiften valt en je lichaam daar met deze temperaturen gewoon een tandje bij zet?