Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@Gerrit:

Quote:
Juist bitterzout helpt goed en elke dag een zeer klein aftreksel van de grote flush werkt prettig voor mij

Gerrit krijg je van de kleine aftreksels ook stenen die eruit gaan dat je voelt of ziet?

@ Lady Marian: ik ga het ook doen dit weekend als ik de guts heb. Voor de zekerheid doe ik al de 6-daagse voorbereiding.

@Lievergezond, voor zover ik heb ervaren niet 123, maar het 'spoelt' de lever wel goed door en er komen goede galuitstoten van, waarom ik dit weet.. elke dag goede ontlasting en zelfs wat groen.

Die grote flush is veel effectiever, je gebruikt én bitterzout om de kanalen te openen in je lever, waarbij bitterzout ook nog zorgt voor goede afvoer van darminhoud. Daarbij drink je in 1x veel olijfolie met citroen/grapefruit/sinaasappel wat een enorme galuitstoot geeft.

Maar die kleine aftreksels vind ik zelf wel prettig om elke dag te nemen, al was het alleen al om de energie die ik ervan krijg, de goede ontlasting etc.

Dank Gerrit, Ik heb hier een boek over de Mayrdarmreinigingskuur en daar wordt ook geadviseerd gewoon standaard dagelijks een afgestreken theelepel bitterzout in de ochtend te nemen (in de kruidenthee).

Lady Marian, nu al je 3e glas appelazijn?

Ik dacht dat je er maar 4 per dag hoeft!!! (althans water met 2 eetlepels appelazijn)

Ik doe niet zo veel appelazijn in een glas hoor, drinkt wat lekkerder weg, anders is het me te sterk. Doe het ook een beetje op gevoel en doe er ook nog een beetje limoensap bij omdat ik de smaak daarvan zo lekker vind. En......ik was vroeg op vanmorgen, al voor 6sen ;)

Hilda, wat een vangst zeg! Geweldig! Je bent hartstikke goed en dapper bezig! Ik durf em nog steeds niet en na jouw verhaal is het er niet echt beter op geworden. :-)

Ik houd het voorlopig maar op de kleine flush. Wat Gerrit zegt is helemaal waar: dat citroen/oliemengsel zorgt inderdaad voor een betere ontlasting!

Lievergezond, Andreas Mortitz heeft het in zijn boek ook over die theelepel bitterzout in de ochtend. Maar dan als kuur voor 3 weken.

Quote:
Jemig de pemig!!!

:lol:

Het waren krielaardappelen hoor, geen binten! Wat Gerrit zegt, cm of vier.

Op curezone staan mooie plaatjes (niet van mij), dus wie nieuwsgierig is..

Dit was de derde, vorige keren was het resultaat wat minder 'stoer'!

Rapunzel, je zou juist een beetje vertrouwen kunnen krijgen: de flush zelf is volkomen pijnloos! En weg = weg. Maar ook ik ga aan het citroen/ei/olie-mixje de komende dagen.

Hilda

Fijn dat de flush helemaal pijnloos is! Was ie nou ook maar kotsloos.... Ik ben nogal traag, een langzaam aan een idee wennend iemand. Ook snel angstig en bang voor pijn en ongemak. Dat is mijn thema dan weer. Geen idee waarom ik zo tegen misselijkheid en overgeven opzie. Misschien omdat ik het als kind veel gedaan heb in de geelzucht tijd? Verder zit ik nog met die zwakke darm die al die troep moet zien af te voeren. Is dat wel goed/gaat dat wel lukken? En stel dat je je eerste flush vreselijk vindt, dan moet je toch door want je mag er dan niet meer mee stoppen.... Ik besef zeker dat het ontzettend goed voor me zou zijn om hem te doen maar ik ben gewoon nog niet zo ver. Ik vind het al heel wat dat ik aan het ei-citroen/oliemengsel durf! Eens.... als de LDN volledig werkt misschien!

Dat citroen-ei-olijfolie mixje, moet je daarvoor echt hele citroenen gebruiken? Of mag het ook gewoon met citroensap/appelazijn? Het gaat denk ik gewoon om het zure toch?

Het is een beetje verwarrend.... Er zijn 2 protocollen. Voor het eigeel/olijfolie/citroen of limoenmixje (= leverreiniging) gebruik je inderdaad alleen het sap. Als je met Tina van der Maas aan de gang gaat (= detox) dan stop je een hele citroen in de blender+1 eetl. olijfolie+ water.

Oke, dus voor zover ik nu weet zijn de volgende dingen super helend voor de lever:

- Lever/gal flush

- ei-citroen-olijfolie mix

- kurkuma

- lever/gal thee

- mariadistel

- paardebloem

Wie weet er nog meer voor in het rijtje?

Evan,

Als je mijn posts over contact met de moeder, de bodem, de aarde een beetje hebt gevolgd en je beseft dat de lever onderin zit, dan is de parallel met de natuur 1 op 1: alles van onder de bodem (wortelgroenten en wortelkruiden) is helend voor de lever!

Mike

Koffieklisma

Grapefruit / zuur fruit in het algemeen

Wortel/biet voor de ontgiftiging

Artisjok, witlof andijvie

Chanca piedra alias quebra piedra alias stenenbrekerthee (kruid dat ook goed voor de nieren is)

chelidonium: in een homeopathische verdunning: maar dit kun je niet te lang gebruiken

Quote:
Chanca piedra alias quebra piedra alias stenenbrekerthee (kruid dat ook goed voor de nieren is)

Bedankt, die kende ik nog niet. Heb je de thee al eens geprobeerd? Smaakt het ook nog een beetje lekker?

Ik heb vorig jaar veel van die thee gedronken omdat ik veel last had van mijn nieren.

Het ging echt weg, de pijn in mijn nieren.

Nu is het echter weer terug:-(

Lekker is het niet, vies ook niet vind ik.

Gember, knoflook, uien, kliswortel, gewone wortel, bieten, asperges, zoete aardappelen, paardenbloemwortel, engelenwortel, etc. Gewoon allee wat onder de grond groeit. Let wel op het zetmeelgehalte!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan