Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
@StormenRegen: ik heb maar 2 dagen appelazijn gedronken, en mijn vriend 3 dagen. Ik had 4 stenen, vriend 60.

Oké, niets om me zorgen om te maken dus.. dan doe ik dat lekker zo! Dan overweeg ik zelfs om 'm nog eerder te doen, ik heb veel pijn in m'n leverstreek, dus daar moet ik snel vanaf.

Had je die voorgaande dagen vet laten staan? Ik lees hier, dat niet iedereen dat doet!

Inderdaad, gewoon lekker eten Pinklady! Je lever en gal worden lekker aan het werk gezet, blijkbaar js er behoefte aan!

Ik drink nooit appelazijn/appelsap als voorbereiding. En altijd resultaat. Ik zou het vier dagen gebruiken en dan lekker zuiveren! Succes!

Even voor alle duidelijkheid, 1 zuivering betekend niet automatisch dat je vrij bent van klachten, helaas. Kan wel, hoeft niet. Ik heb maanden gehad waarin de 24 uur waarin ik de zuivering deed de enige tijd was dat ik klachtenvrij was. Of soms nog korter. Ik was denk ik ook wel een extreem geval, maar toch.

Voeding (veel, heel veel vet) en de zuiveringen waren en zijn voor mij de oplossing.

Helemaal gelijk in stormenregen! Als ik wist wat ik nu weet dan had ik gezien de pijnen toendertijd zo vaak mogelijk een zuivering gedaan. Luister eens naar het interview op de site van Poekie. Ik zal zo de link hierbij plaatsen. http://voedingisgezondheid.nl/lever-_en_galblaas.html

Ik heb ook weleens adhoc de zuivering gedaan, omdat ik opeens een paar dagen achter elkaar bij was.

Succes StormenRegen! Ik had juist na de zuivering pijn in de leverstreek, dat trok na een week weg. Ik zeg: eruit met die rommel, hoe eerder hoe beter :-D

Pinklady,

Kersen en aardbeien zijn prima! Nog beter met slagroom! En je extreme behoefte aan eieren zie ik ook als 1 grote inhaalrace, waarbij je lichaam in versneld tempo voedingstekorten aan het wegwerken is.

Mike

Mike,

Slagroom doe ik even niet meer. Afgelopen vrijdag gedaan en er flinke misselijkheid + darmkrampen aan over gehouden. Dat valt niet lekker.

Aardbeien en kersen schijnen inderdaad goed oké te zijn (heb ik nog iets aan mijn zelf aangelegde aardbeienveld :D ), maar ik ben er voorzichtig mee, omdat ik ze zo zoet vind. Mijn smaak vertelt me dat ik er beter mee op kan passen als ik mijn insuline- en suikerspiegel rustig wil houden.

Dus die doe ik af en toe, maar vaak combineer ik ze dan met eieren met mayonaise om eventuele schade te beperken.

Eieren blijf ik gewoon dooreten. Is lekker makkelijk en relatief goedkoop voedsel. Zolang het maar een beetje binnen de perken blijft :)

Pinklady, misschien kun je wat van de dikke kokosroom uit een blik scheppen en dit glad roeren met een mixer voor een variant op slagroom.

Oh dat zou ik nog wel kunnen doen, ook al ben ik niet heel dol op alles dat naar kokos smaakt. Misschien is het wel lekker met aardbeien. Geitenslagroom/creme fraiche wilde ik zoeken. En anders lekker met kefir van geitenmelk. Dat deed ik altijd met de kefir: eten met aardbeien.

Gekke vraag heeft iemand de lichte variant eieren limoen olie wel eens gecombineerd met een shot bitterzout om het er zonder klysma uit te spoelen?

Zo van eerst een paar daagjes van te voren alles marineren met appelazijn

En tik een eitje om 21:00 en mik er om 22:00 of om 6:00 een glas warm water met bitterzout overheen

Sorry als ik eroverheen gelezen heb topic is een tikkie groot met zo veel varianten dat ik geklutst begin te worden. :-)

Pinklady,

Er is heerlijke creme fraiche van de Klompenhoeve. Misschien kan jouw natuurwinkel het bestellen.

Hij is echt heel lekker.

Lia

Zijn die zuivel producten van de klompenhoeve zoals yoghurt, room gemaakt van rauwe geitenmelk?

Of is dat niet zo belangrijk?

de creme fraiche is van gepasteuriseerde geitenmelk. Ik denk de yoghurt en room ook anders mag het niet in een winkel verkocht worden. Maar daar het een gefermenteerd product is vind ik de pasteurisatie in deze niet zo erg.

Lia

Lol ik zal proberen duidelijker te zijn

Stap 1: een paar dagen water met appelazijn drinken om de stenen te verzachten

Stap 2: gedurende meerdere dagen

Om 21:00 ei/limoen/olie mengsel

Om 07:00 theelepel bitterzout met appelazijn in warm water darmen te stimuleren

Die laatste stap zou natuurlijk ook al veel eerder kunnen om een 22:00 vandaar jullie ervaring,

ik ga overigens op weinig bitterzout al prima af, verdraag meer wel.

Ik ben alleen pages voor grote stenen of te sterk detoxen vandaar de rustige aanpak.

Ik begrijp niet waarom mensen willen "rommelen" met een protocol dat werkt. Helemaal begrijpen doe ik je trouwens nog steeds niet.

Je vorige post erbij gepakt. Ik geloof dat je t over de milde reiniging hebt/bedoelt. De mix kan je ook 's avonds nemen, als je maar "nuchter" bent. Dus voor t slapen gaan en 3 ervoor (zeg ik uit mijn hoofd) niets meer eten en drinken.

Zelf heb ik een jaar de milde mix iedere ochtend gedronken, grotere hoeveelheid dan hier aangegeven. Ik nam 1 grapefruit(sap), 2 eigelen en ruim 50 ml olijfolie. Toen ik hiermee begon nam ik ook een aantal keer per week bitterzout, maar dat kwam omdat ik galkolieken had. Omdat ik een goede stoelgang heb, regelmatig grote zuiveringen erbij deed, ben ik niet bang dat er vanalles in de darmen achterblijft.

Mijn idee op de milde reiniging is dat dit een hulpmiddel is om je lever en gal te ondersteunen, maar dat dit zeker niet de manier is om je lever en galblaas schoon te krijgen van stenen. Ikmheb zoveel vetten nodig om pijnvrij te worden dan de mix zoals ik m beschreef in ieder geval iedere ochtend al een boost gaf aan mijn systeem. Maar er gaat niets boven de grote reiniging (tot nu toe dan) van Morritz als je de boel grondig wilt schoonmaken, reinigen en helen.

Succes en hou ons vooral op de hoogte!

Er is wel geschreven over het 's avonds innemen, ergens.... Belangrijk is in ieder geval dat je een lege maag hebt voordat je het mengsel inneemt.

Avond leek mij ook handig ook al stuiter ik zowiezo al vaak wakker tussen 1-3 (lever tijd) gek genoeg lijkt een glas met wat bitterzout daarop te helpen maar goed daar zit ook magnesium bij.

Vandaar dat ik dus aan de combo zat te denken om na het easy mengsel toch wat bitterzout in te nemen.

Nu nog zin en energie om het te doen lol

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan