Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dankje Alexandra, het blijft spannend ;-)

Opgelucht dat de troep eruit komt. Ik denk dat de eerdere gruis en steentjes die ik geloosd heb jonger zijn. Deze x ziet het er anders uit.. ouder.

Fijn dat je je weer beter voelt! (las ik in je topic)

Weet jij of het kwaad kan bitterzout voor langere tijd te gebruiken?

Ik gebruikte bitterzout alleen bij koliekaanvallen. Dus steeds minder en minder. Heb me nooit verdiept in langdurig gebruik, omdat ik daar voor mezelf het nut niet van inzie.

Hi Bosbes, ik heb er ook weer een gedaan gisteren en (weer wat kleine stenen in vele kleuren en beetje gruis, nog niet de laatste keer, zucht).

Hoeveel bitterzout neem je? Volgens mij kan het niet zoveel kwaad zolang je geen dunne ontlasting ervan krijgt, waarmee je darmflora wegspoelt. Ik weet eigenlijk niet of de magnesiumsulfaat op zich de darmflora aantast (iemand anders?) Maar constant aan het bitterzout lijkt me niet echt de oplossing, misschien eens oxypowder gebruiken? of heb je dat al geprobeerd?

Een keer komt de laatste keer hoor Tanja!

Volgens mij is er ook een gewenning aan bitterzout. In het begin ging ik van 1 glas met 1 eetlepel al heel erg naar de wc. Daarna een hele tijd pas na het tweede glas. Nu ik alleen nog maar bitterzout gebruik bij de zuiveringen, ga ik na 1 glas al regelmatig rennen. Vorige week ivm een pijnlijke lever/galblaas weer eens een "extra" glas genomen, ik liep gelijk leeg.

wat doe ik verkeerd?

laatste 6 dagen heb ik water/sole/azijn gedronken als voorbereiding.

gisteren ontbijt zure appel en pompelmoes en lunch gekookte wortel, courgette en bataat. Vanaf 14.00 uur niet meer gegeten en om 18.00uur dan begonnen met de 2 daagse leverreiniging. Nu nog steeds niet een enkele keer naar het toilet geweest. VOel me niet super goed :? In de nacht, wilde dromen en rond 4 uur misselijk en zweten maar dit verdween na half uurtje. WOW, ben ik zo geconstipeerd? Wat moet ik doen? Nog een glaasje meer van dat vieze bitterzoutdrankje?

Hebik wel het juiste bitterzout? Pot magnesiumsulfaat van tendo's gekocht bij gezondheidaanhuis.nl

Dat is ook mijn eerste gedachte, dat je heel erg vertopt zit. Heb je normaal gesproken een regelmatige, dagelijkse ontlasting?

Ik heb hetzelfde bitterzout, het is de "juiste".

Ik snap wel dat jij je niet goed voelt, lijkt me dat er een hoop gebeurd, maar het kan er niet uit. Vandaar ook je nachtelijke zweten. Ik zou zelf er nog een glas bitterzout, 1 eetlepel tegenaan gooien. En eens kijken of er een colontherapeut in de buurt zit voor een hoogopgaande klysma. Of zelf een klysma zetten.

Ergens staat op het forum dat je ook een klysma (niet hoogopgaand) bij de apotheek kan kopen. Microlax heet het.

O, en wat bij mij ook echt helpt als een trein is een zetpil er op de juiste manier inbrengen, binnen 2 minuten loop ik helemaal leeg. Ik neem dus minimaal van de vergiftende bestandelen op.

Gelukkig heb ik dit soort kunstgrepen allemaal niet nodig. Sterkte Converted2

Quote:
Ik zou zelf er nog een glas bitterzout, 1 eetlepel tegenaan gooien.

Dat was ook mijn eerste gedachte en anders idd een klysma zetten.

En verder geen paniek, gewoon loslaten.

klysmaset heb ik , doe ik geregeld maar nog niet gedaan vandaag of gisteren.

zetpillen heb ik niet in huis, neem geen medicamenten, enfin niet meer sinds jaren, ervoor yep.

ok een glaasje meer dan, ik ga het nu doen want voel me niet echt heel goed humhum

Het is dan ook mijn favoriete topic ;) Helaas al veel mee mogen maken op dit gebied. Maar het voordeel is, je kan er anderen weer een stukje verder mee helpen soms.

Pino, volgens mij een eetlepel of 4 appelazijn op 1 liter water. En een liter per dag.

Dat van die zetpillen ben ik achter gekomen toen ik nog helemaal aan het begin van alle ellende stond en nog nooit had gehoord van bitterzout en wapf. Iemand had mij al wel ooit verteld over de gal/lever zuivering, maar het enige dat ik onthouden had was appelsap....

Als je een klysmaset hebt, dan zou ik het gebruiken als het volgende glas niet helpt. Dat je er allemaal niet vrolijker van wordt zal komen door de afvalstoffen die geen kant op kunnen.

Ok, bedankt! :-)

Aankomend weekend weer de reiniging doen.

Nemen jullie in de week vooraf ook bitterzout? Ik heb zo'n vermoeden dat ik daardoor op de zuiveringsdag minder snel naar de wc ging van het bitterzout, soort gewenning denk.

Nee, ik ga niet "voorspoelen" door middel van extra bitterzout van te voren nemen. Mijn gevoel bij bitterzout is, nemen als het nodig is en verder lekker op de kast laten staan. Ik heb geen last van obstipatie ofzo. Ik gebruik bitterzout alleen bij last van de lever/galblaas en tijdens de zuivering. Bij de zuivering zoals voorgeschreven in het protocol van Morritz.

Waarom zou je in de week vooraf ook bitterzout nemen?

Hoi Tanja, ja ik heb ook Oxy-Cleanse in huis!

Bitterzout gebruik ik bijna om de dag.. ik hoop echt dat ik het op een dag niet meer nodig heb.

Bitterzout bevalt me wel beter dan Oxy cleanse of oxypowder... maar ik ga dan wel wat minder nemen ipv een theelepeltje want dan is het waterige ontlasting.

Trouwens alweer waterige ontlasting met redelijk wat curry kleurige gruis en stenen..

Ik vond dit, de 3e reiniging de meest heftigste, qua grootte van de stenen en ook psychisch.

Er staat me nog het een en ander te wachten denk ik.

Wel grappig, ik kreeg gisteren ook een andere schoonmaakaanval. Mn kamers schoongemaakt, stof en rommel geveegd en gedweild. De was gedaan, kleren weer schoon etc etc.. keukentje schoon.

Oh en heb reuze honger.. straks lekkere lunch, gebakken ui-ei-spek veel zin in ;-)

Succes @Converted!

that was snel geregeld. het glaasje was nog niet binnen en ik kon al gaan rennen. enfin zuur stinkend geel water. en later wat meer. is het die mooie zomergrasgroene bolletjes die van de lever/ gal komen ? ze zijn zacht, zacht als een verse erwt? is dat it? als het zo is, er zijn er tientallen uitgekomen, grootte rijstkorrel en 8 grootte rode boon. oops, moet terug rennen, tot later

Converted2, fijn, gelukkig komt het los Ja die bolletjes, zo zacht als een verse erwt ( :-) smakelijke omschrijving) zijn de steentjes, het resultaat, maar je bent nog niet klaar lees ik.

Bosbes, grappig dat je bent gaan schooonmaken. Ik ga altijd strijken, dan sta ik al en vlak bij de toilet, hoef ik niet zo ver te rennen.

Vervelend dat het zonder hulpmiddelen niet goed loopt met de ontlasting. Eet je veel vloeibaar? En kefir?

Langdurig gebruik van bitterzout is niet aan te raden. Bedenk dat je voortdurend magnesium innneemt en dat magnesium HET mineraal is voor het hart! Dat lijkt dan juist een reden om wel langdurig bitterzout tot je te nemen, maar het hart kan ook TE ontspannen zijn en daardoor 'lui' worden! Ikzelf heb ervaring met drieweekse bitterzoutkuurtjes ('s ochtends 1 theelepel in een halve liter water) en zou zelf nooit langer dan 3 weken bitterzout innemen. Mijn ervaring is ook dat het de darmflora wel degelijk kan verstoren. Hogedarmpspoelingen doen dit eveneens. Alles spoelt er met zoveel geweld uit dat je geheid ook positieve darmbacterien kwijtraakt!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan