Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Bedankt Mike, Duidelijk!

Ik zal over gaan op oxy cleanse.

Wie weet dat extra Triphala ook helpt.. 2 tabletjes doen niets bij mij.

Die verstopping is er al jaren en hoop met de zuiveringen het beter te krijgen.

Eens moet het goedkomen!

Ik kan helaas niet aan kefir komen hier maar over een paar weekjes zit ik tijdelijk weer in NL en ga rauwe melk en kefir proberen.

Ook heb ik Beef Gelatine powder besteld.

Fijn dat het begint door te stromen Converted! En toch een goede oogst, ook erg fijn.

Bosbes, ik heb gelukkig geen last van obstipatie, maar kan het zijn doordat je juist "doorspoelmiddelen" neemt, je lichaam niet de kans krijgt om zich op een gewone manier te ontlasten? Om de dag diaree forceren lijkt me niet gezond.

Misschien kan je als je in nld bent van iemand Kefir krijgen die je zelf verder kweekt. Al is het op supermarkt biologische melk.

alexandra, tanja, dank voor jullie advies. het is er allemaal uitgekomen. was even in paniek, al die glazen bitterzout en dat oliemengsel en niets. wow, tis gelukt met dat ene glaasje meer lol. er zijn misschien wel honderd van die mooie heldergroene bolletjes uitgekomen in alle groottes en vormen. leuk hé! ben wel een beetje in groggyland, voel me niet supersterk, misschien een beetje eten later.

even douchen en dan wat in de zon een wandelingetje maken, hier nu al 29 graden. tot later

toch nog even this : heb steken in mijn rechterzijde aan de achterkant, onder borst, boven navel maar dan de achterzijde. is dit de lever? nogal pijn daar

Mooi converted, je kunt er maar weer vanaf zijn! Hoera!

Ja dat is je lever- en galstreek, die heeft bij mij ook een kleine week pijn gedaan, of eigenlijk meer "gezeurd".

Ik ben het met San eens, de lever en gal spelen op. Door het verschuiven van de stenen, gruis en ander gespuis. Bij pijn is er maar 1 oplossing, bitterzout.... Ik heb genoeg zuiveringen gehad waarin ik dezelfde avond alweer aan het bitterzout zat. Ik vindt het bij jou wel snel hoor. Het lijkt wel of je galwegen niet open blijven staan ofzo.

Fijn dat er zoveel is uitgekomen!

ben toch maar geen wandelingetje gaan maken want er is geen wc daar. ok de lever maar ik maar wil wel even erbij zeggen dat, nu ik weet dat het de lever is, dat die zeurende pijn er al is sinds ik ben begonnen als wapper. is het misschien want ervoor at ik totaal geen vet of omdat ik nu niets van kh eet in de vorm van rijst/quinao, wel melk en yoghurt en kaas? de pijn is er nu al weken en sinds gisteren is de pijn immens, zoals echte messteken. het is nu nog altijd even erg, ze steken me echt. inderdaad wanneer ik ben omgeschakeld van vegetarier naar wapper, heb ik het direct gedaan. niks half half. pijn was er maar gaf het een tijdje , lichaam moet wennen hey. maar nu, wow that hurts. zal ik maar een nieuw glaasje bitterzout inschenken of toch nog even wachten?

ben intussen terug naar de toilettes geweest, terug groene erwtjes

Ik zou afhankelijk van je overige klachten eetpatroon en supplementair patroon zeker voorzichtig zijn met bitterzout.

Mike heeft gelijk er is een contra indicatie bij nierproblemen en hartproblemen, en iedereen beveelt dan wel aan om 500-1000mg te supplementeren maar een eetlepel bitterzout is 20g dwz 20.000mg en daarvan is 24/120 dus 4000mg magnesium en dat zal eenmalig niet zo snel een probleem geven behalve bij de contra maar als je het iedere dag doet pas dan op voor stapeling.

Maar dat geld dus ook voor alles wat chemisch is wat je gebruikt inwendig en uitwendig en soms ook voor natuurlijk spul.

Dus wil je de boel regelmatig doorspoelen vanwege verstopping dan toch gaan zoeken naar een al dan niet zo gezond natuurlijk alternatief. Ik hoef maar naar Ah zijn kip kerrie te kijken en het gaat mis of uh sommige rode wijn of domweg iets groots ijskouds drinken in een relatief koud zwembad springen. Ik eet nu tijdelijk uh mede door deze site en de darmspoeling heel weinig rauwkost en dat is bij mij dan ook ook gelijk minder fluffy volume. Gelukkig wel smeuige ontlasting, ga alleen minder.

Moet je echt uitproberen en soms moet je die darmen juist ff irriteren.

Mogelijk weet mike een lekker shake voor de blender.

Eventueel ook een probiotica gaan gebruiken of Mikes rauwe melk yoghurt e.d.

Mijn ervaringen met de hoge darmspoeling zijn ook een beetje zozo, nr 3 gaat in ieder geval op de spaarbrander, hou het wel ff op de easy galstenen methode remover en alleen bitterzout theelepel als ik denk dat het niet anders kan.

Ik heb gelukkig nog nooit een echte galsteen koliek gehad en hoop het nooit te krijgen,

mogelijk kan iemand met ervaring daar de grenzen op aangeven wanneer je hier niet mee moet blijven doorlopen.

Sterkte

Bedankt voor jullie info over Bitterzout. Ik ga er even mee stoppen iig!

Vraag me af of er iets anders aan de hand kan zijn met die verstopping..in een inwendig onderzoek heb ik alvast geen zin!

Er schijnen grote injectiespuiten zeg maar met slang te zijn waarmee je je rectaal kunt inspuiten met olie oid vermoedelijk weet de huisarts of een forum lid wel het gebruik om de ingedroogd plug te helpen, als het pijnlijk blijft zou ik toch ff bij de huisarts aan de bel trekken, bij eventueel koorts in ieder geval doen svp! Koorts met pijn is meestal niet echt ok.

Hoop dat een paar echte constipatie leden je kunnen adviseren. Ik zou ook duidelijk omschrijven waar je pijn zit tov liezen, navel, onderkant ribben, borstbeen voorkant achterkant etc...

Overigens wil ik van darmocare nog wel eens licht verstoppen, maar is voor mij zelden een punt.

@ I vo

Is dit tegen bepaalde mensen bedoeld jouw laatste adviezen?

Wil je dan de naam erbij zetten dan is het makkelijker erop te reageren?

Ik vond het al een knap plan, een wandelingetje maken. Maar wilde je vanmidag niet ontmoedigen.

Converted, ik heb 24/7 pijn gehad aan lever, gal en alvleesklier. Ik heb alle soorten pijn gehad die je maak kan bedenken aan deze organen, incl. die messteken. En nee, dat is verre van prettig.

Ik ben net als jij gelijk 100% aan de wapf gegaan. Ik kon bijna geen voedingsmiddel meer verdragen. De zuiveringen deed ik al, maar dat maakte niet dat het beterder met me ging, het ging slechter en slechter, ik kon echt niets meer verdragen.

Ik ben 100% wapf gaan eten. Je kan niet aan rauwe melk komen volgens mij, ga aan de slagroom. Mijn noodoplossing is tegenwoordig een beker slagroom, dat maakt dat de boel bij mij weer doorstroomt.

Buiten om de grote zuiveringen heb ik bijna een jaar lang dagelijks 2 eigelen, 1 sap van een hele grapefruit en 10 tellen oliijfolie (ongeveer 50 ml) gedronken op nuchtere maag. Dit, in samenwerking met heel veel vloeibaar vet en de zuiveringen van Morritz, maakten dat ik pijnvrij werd en uiteindelijk ook koliekvrij.

Dit heeft overigens niet lang geduurd.

Ik heb me nooit tegen laten houden over de angstverhalen over bitterzout. Toen ik eenmaal aan het bitterzout ging, ging het ook hard. Er zijn weken geweest van dagelijks 2 eetlepels. Het verminderd vanzelf als je minder pijn krijgt.

Mijn advies, heel veel slagroom drinken (ervan uitgaande dat je dat wel biologisch in een supermarkt kan krijgen en anders maar niet biologisch), en met veel bedoel ik ook veel. Ga vooral op een halve liter per dag zitten, niet geschoten is altijd mis. Iedere ochtend de mix van eieren, grapefruit en oliijfolie en vooral niet bang zijn voor bitterzout.

Wat een hele kort verlichting gaf was gewoonweg mijn vinger in mijn keel steken, Soms zijn die paar seconden dat het dan oplucht ook heel veel waard.

En last but not least, niet te lang wachten tussen de groter zuiveringe. Ik zou ze wekelijks gaan doen. Als ik nu weet wat ik toen weet, zou ik ze meerdere keren per week hebben gedaan. Puur om door te spoelen en de ergste zooi eruit te werken.

Heel veel succes en sterkte!

@ Ivo, wat wil je bereiken bij de huisarts? Pijn en koorts = aan de bel trekken bij de huisarts? En dan?

Je wil niet weten hoe ik er hier bij gelopen heb voordat ik het bitterzout als pijnbestrijding heb ontdekt, vol met chemische troep, maar niet 112 bellen, omdat ik dan nog meer troep zou krijgen en zo snel mogelijk een operatie. Ik heb vrienden op stand by gehad voor het geval dat ik geen beslissing meer kon nemen van de pijn, dat zij 112 voor me moesten bellen.

De wijsheid en kennis ligt niet bij een dokter die als oplossing voor mijn probleem de galblaas eruit wil halen. Dat is snijden als symptoombestrijding. Ik kots liever mijn longen eruit, kruip over de vloer, met koorts en pijn, totdat het bitterzout zijn werk gaat doen. Al komt het gelukkig niet meer zover. Ik eet dusdanig dat mijn lever en galblaas er blij van worden en bij pijn pak ik gelijk bitterzout. En dan hoeft het zover niet meer te komen.

Vorige week mijn 2e kilo bitterzout in huis gehaald. Totaal heb ik nu 1,5 kilo bitterzout in 2,5 jaar tijd gebruikt, waarvan 1 kilo in 1 jaar tijd. Voornamelijk tegen de koliekaanvallen en de pijn. Ik hoop dat deze 2e kilo de rest van mijn leven mee zal gaan. En anders bestellen we vrolijk de volgende kilo!

Alexandra ik ben absoluut geen voorstander van een huisarts, kan die van mij wel... Is tijd voor een nieuwe voor mij en dat gaat ook gebeuren. En er gaat echt alleen een mes in als het niet meer anders kan.

Kennissen met ervaring met een gal of darm koliek is in dit geval een pre voor advies en ondersteuning, ik heb maar matig last, nooit heftige pijn. reden waarom ik opriep op jullie ervarings reactie en de locatie waaaaar die pijn zit want die zegt uiteindelijk het meeste waar je mee te doen hebt. Eventueel huids kleur oogwit e.d.

Is die ervaring Ondersteuning er niet en is het langdurige ernstige pijn op dezelfde plaats en hoge koorts dan praat je over een mogelijk acute buik, waar je dus beter wel mee naar de huisarts en desnoods 112 kunt gaan omdat het potentieel levensbedreigend kan zijn en helemaal nada te doen hoeft te hebben met galstenen of een verstopping. Ik zij het al de plek. Dat je bij tijdelijke kramp met ervaring bitterzout gebruikt is prima doe ik ook, maar moet dus wel weg trekken.

Dus een topic waar heb ik pijn als ik van dit of dat last heb zijn er mer symptomen en wat doe je er aan lijkt mij welkom.

@bosbes je hebt gelijk is handiger loopt zo door elkaar magnesium was inderdaad voor jou

Pijn verhaal verstopping etc is wat algemener.

@ Alexandra, wat hartelijk van je voor al die uitleg en aandacht. Gisteren heb ik maar niks gezegd maar was hier aan t huilen vd pijn en zoals je het mooi beschrijft, kruipend over de vloer. Ben blijven groene bolletjes dumpen, om 21.00 naar bed tot vanmorgen geslapen, zonder bitterzout of aspirines maar 2 glazen roséwijn, en vanmorgen 1ste ding was terug dumpen van groene bolletjes zo groot als 50 cent euro. Waar komt dat toch allemaal vandaan? Pijnlijk!

De steken in mijn lever zijn wat rustiger nu, kan terug normaal ademen maar heb nu ook steken aan de linkerzijde, maar iets lager zo ik veronderstel dat dat de pancreas is. Amai, ik ga hier nog wat beleven. Alexandra,t Is zoals je beschrijft pijnlijk,maar ga toch ervoor want ik wil dat verleden opgekuist krijgen. t is veel, heel veel, maar geraak er wel in een paar jaar. :P

De mix 2 eieren / 3 citroenen en olijfolie doe ik ook al gedurende 2 weken elke morgen.

De bitterzoutpot, gelukkig had ik 1kg besteld, zal ik maar mijn beste vriend noemen voor een tijdje ook al vind ik hem wansmakelijk. Heb al een zakje bestevriend in mijn handtas. Rauwe melk en slagroom, ik ga ervoor okay.

Toch nog even een confirmatie van wat je me daar voorstelt. Dus een grote reiniging elke week, niet elke maand? Heb ik dat goed begrepen? Is dat niet teveel vh goede? Als het niet gevaarlijk is, dan ga ik er zeker voor. Als dat de pijn wegneemt, okay dan.

Ohja, vanmorgen merkte ik dat ik dunnere onderbenen had, geen spanning erop, dit heb ik niet gehad in jaaaaaaaaren. Dankjewel lever

@ I vo

Ach ja, het is een kwestie van uitproberen.

Ik heb het absoluut niet op huisartsen, en niet uit boosheid maar ik luister liever naar mijn lijf. Mijn lijf weet het het beste wat wel en niet kan.

Het feit dat mijn constipatieproblemen nog niet zijn opgelost heeft vast een reden.. stap voor stap pak ik het aan.. dat kan niemand me vertellen maar komt van binnenuit. ;-)

Als ik volgende week weer aan de magnesium ga als dat beter voelt dan doe ik dat ook gewoon, maar dan wat minder iig.

Yoepie, ik kijk uit naar de volgende reiniging en hoop dat ik aan kefir kan komen als ik volgende maand weer in NL ben.

Dank voor je reactie I vo ;-)

@Converted2 Klinkt goed: ....maar ga toch ervoor want ik wil dat verleden opgekuist krijgen.

Zo denk ik er ook over !!

Converted2, dapper hoor, en goed dat je ervoor gaat. Stenen zo groot als 50 eurocent? Ik ben onder de indruk, ik had gisterenavond ineens ook nog een lozing van stenen, met 2 zo groot als een knikker en dat vond ik al groot. Die waren trouwens als tikkels, hard (geelbruin) van buiten, zacht van binnen (knalgroen), die had ik nog niet eerder gevonden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan