Nou, ik heb hem erop zitten... Maar het was niet bepaald wat ik verwachtte.
Sowieso werd ik al spuugmisselijk van de tweede lading bitterzout (nadat de eerste ook al niet lekker op mijn maag lag). Toen heb ik het citroen-olijfoliemengsel gedronken, wat op zich de eerste paar slokken niet vies was. Nog voor ik het helemaal op had, lag ook dat niet lekker op mijn maag, maar dat leek mij er ook bij te horen. Tot 0.00 uur ben ik misselijk gebleven en daarna begon het. Tussen 0.00 en 03.00 uur ben ik 8 of 9 keer mijn bed uit geweest om over te geven totdat ik heb besloten om maar bij de wc te blijven zitten. Voor mijn gevoel was het vooral citroensap wat eruitkwam. Als je dat steeds in je neus krijgt, ben je héééél blij met slijmproducerende cellen.
Uiteindelijk heb ik van 03.00 tot 06.00 uur wel geslapen en werd ik ondanks mijn korte nachtje relatief uitgerust wakker. Dat dan weer wel. Zou dat een resultaat zijn geweest van de flush? Wederom viel het bitterzout vanmorgen niet goed en ben ik misselijk gebleven. Het leek ook enigszins "te bijten" in mijn maag.
Vooralsnog ben ik niet meer zo misselijk, maar echt lekker voelt mijn maag ook niet. Ter hoogte van mijn lever pruttelt het zo afentoe.... en jawel, er zijn een paar miniscule groene stukjes uit gekomen. Groter dan kleine grindkorreltjes waren ze niet, maargoed. Misschien komt er nog wat.
Toch geloof ik dat ik deze reiniging zo lang mogelijk doortrek door straks als eerste aan de appelsmoothie te gaan (en te hopen dat ik die binnenhoud!).
Voorlopig geloof ik dat dit de eerste en de laatste keer van mijn leverflush was en dat ik het liever op een lager tempo aanpak. Mocht het resultaat geweldig zijn, doe ik het misschien nog wel een keer, maar zoals het er nu uitziet....