Levertraan, wat doet het met je?

Dorothe, ik heb even gegoogled (westonprice.nl + levertraan).

Kan je hieruit een antwoord op jouw vraag afleiden?
Quote:
Zojuist m'n eerste potje Green Pasture Blue Ice Royal capsules binnengekregen. Ik heb nog wel een aantal vragen. In Amerika adviseert men 2 capsules per dag in te nemen, maar er is een Nederlands etiket overheen geplakt waarop men adviseert slechts 1 capsule per dag in te nemen. Wat is nou een verstandige dosering ? Weston Price adviseerde 1 theelepel per dag van het mengsel butter oil/ cod liver oil.

Antwoord van Mike:
Quote:
Houd de Amerikaanse dosering aan, hier in Nederland zijn we erg voorzichtig. De importeur moet wel, anders krijgt hij de VWA op zijn dak. 2 capsules staan gelijk aan 1/4 theelepel. Geadviseerd wordt 1/2 theelepel per dag van de gel, dat zijn zelfs 4 capsules. Als je het advies van Price aanhoudt kom je zelfs op 8 capsules per dag uit.

Hoi Spal,

Dank je wel voor je antwoord. Het is voor mij dan toch wel duidelijker geworden. De 4 capsules zijn dan wel in orde. 8 is me teveel, is allereerst duur en ten 2e, ik drink ze altijd weg met rauwe melk of kefir en dan moet ik heel wat kopjes gaan drinken. Dus ik denk wel dat ik het houd op 4 capsules en dat ik daarmee dan toch iets goeds doe.

Groetjes

Dorothé

Dorothe, misschien kan je hierna overstappen op deze:

www.vitavie.nl/webshop/Visolie/product/Concentratie_en_geheugen/Blue_Ice_Infused_Organic_Coconut_Oil_Regular_780gr..html

Economischer, beter opneembaar en hapt goed weg.

Hoi Spal,

dank je. Helaas heb ik problemen ermee om zoiets weg te slikken. Ik heb het geprobeerd met normale kokosolie, om eens te kijken of ik dat kan wegslikken. Nee dus, en dat smaakt best lekker, maar het is een dikke brij. Nu doe ik dus elke dag meerdere theelepeltjes kokosolie door de warme melk, en dat gaat prima. Dus het goede effect van de kokosolie krijg ik gelukkig wel binnen.

Helaas denk ik niet dat ik die kokosolie/levertraan/boterolie in de melk kan oplossen. Dan krijg ik het echt niet meer weg. Is jammer genoeg, denk ik, een psychisch probleem. Maar ja, wat doe je eraan...dus dan maar verder de capsules.

Hoi Spal,

daar ben ik weer. Ik heb net contact met Tanja gehad en gehoord dat jullie een gezellige WAPFmaaltijd organiseren. Misschien ken ik je wel van gezicht. Ik heb zelf tot mijn 20 levensjaar bij mijn ouders in Berg aan de Maas gewoond. Ik vind het wel leuk om te zien wie er van het forum in Limburg woont. Ik zal eens kijken of ik vrij krijg voor 20 oktober 's avonds, en dan lijkt het me een leuk idee.

Nou dan, ik laat het nog wel weten.

Veel verschillende levertraan, wat is de beste optie met een kindje van 1,5? Wil het hem graag gaan geven. Maar hoe en welke?

ik haal dit item even naar boven.

Ik zie dat Mike de topics aan het beantwoorden is en ik zou het fijn vinden als ik hier een antwoord zou kunnen krijgen.

Is er iets waar van de zorg over de levertraan, of is Dr. Mercola niet juist. Dan, als het wel goed is, zijn dan 4 capsules voldoende of niet?

Mercola zit fout en wil alleen maar zijn krill oil verkopen als alternatief. et weerwoord van Sally Fallon is ijzersterk en we hebben nooit een antwoord van Mercola zelf gekregen. 8 capsules staan gelijk aan 1 theelepel in vloeibare vorm.

Mike

O, dank je. Ik had dat verhaal al in de vertaler gegooid, maar dan komt er soms iets raars uit. Dus ik was niet helemaal zeker.

Met de 8 capsules, ja, had ik al begrepen, zit ik er dan met 4 echt te laag bij, of is dat dan toch nog voldoende, ik bedoel doe ik dan toch iets goeds voor mijn gezondheid?

okay, dan ga ik hier mee door. Ik denk als ik alles bij elkaar optel, de boter, de rauwe melk, de lever, elke dag een rauwe eidooier door een glas rauwe melk, dat het dan toch wel goed zit.

Ik voel me ook altijd goed, ben altijd goed gemutst terwijl ik helaas een slavenjob in een callcenter doe...dus

Waarom we met gefermenteerde levertraan zijn gestopt.

http://nourishedandnurtured.blogspot.nl/2013/01/why-we-stopped-taking-fermented-cod.html?m=1

@Pautje

Ik geef het mijn zoontje van 2 gewoon rechtstreeks met het spuitje wat er bij wordt geleverd, met een heel klein beetje biologische sinaasappelsap vermengd. Hij vindt het heerlijk en ook erg leuk om zelf in zijn mond te spuiten. Ik wissel spicy orange rog en cinnemon kabeljouw af voor hem. De boterolie weigert hij helaas. Ik geef ook borstvoeding en neem zelf 3 theelepels per dag icm boterolie. Ons dochtertje is bijna een half jaar en gaat het dan ook krijgen.

Heeft iemand hier de Green Pasture gefermenteerde levertraan en de Rosita Extra Virgin ongefermenteerde levertraan geprobeerd en heeft een voorkeur voor één van beiden? En zo ja, waarom?

Ik weet niet of dit eerder besproken is, maar ik vroeg me af hoe het zit met het transport van de levertraan naar Nederland. In het vliegtuig of hoe het ook vervoerd wordt, wordt het denk ik niet koud gehouden. Ook van vitavie naar je huis toe komt het in de warmte terecht. Oxideert op deze manier de omega 3 niet?

@Gadsie

Potjes zitten toch dicht en zijn 'gesealed' !

De term: "na opening koel bewaren" schiet mij als eerste te binnen.

Ik denk niet dat je in het vrachtruim van een vliegtuig wilt zitten op die hoogte !! BRRRRRRRRRR

Haha ja klopt. Maar ik dacht dat omega 3 enorm instabiel was en ook door warmte (afgezien of het geopend is of niet) ranzig kan worden. Dat was dacht ik ook de reden dat het koud gefermenteerd is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan