Levertraan, wat doet het met je?

Na heel deze discussie gelezen te hebben, was ik iets te voortvarend geweest en de Blue Ice Royal Chocolade en naturel besteld. Ik heb een puntje van de substantie op een lepeltje ingenomen en sorry, maar ik heb nog nooit zo iets vies op en de lichamelijke reacties kon ik niet onderdrukken. Heb nog een hele middag in horror teruggedacht dat dat proefmoment.

Mijn man vond het niet vies, maar heeft geen interesse om het op te eten. Dus ik heb nu in de aanbieding een onaangebroken verpakking naturel en een choco versie waar een mespuntje uit is. Dus het staat nu op Marktplaats.

Ik woon vlak bij Eindhoven.

http://link.marktplaats.nl/m785658389

Kijk net op mn nieuwe potje Blue ice infused, PETE plastic pot...

Even een vraagje, graag advies. Ik wil Blue ice levertraan bestellen. Ik dacht altijd dat mijn vitamine D gehalte goed was maar nu is het wat aan de lage kant (56). Nu krijg ik van de arts vitamine d tabletten met calcium voorgeschreven. Leuk hoor, vooral de zoetstoffen erin ahum. Dat ga ik natuurlijk niet doen. En ik ga ook niet in discussie met de arts.

Vroeger heb ik van mijn moeder altijd levertraan gekregen in een capsule. Toen ik op mijzelf ging wonen en niet meer zo WAPF at (want ongemerkt deden wij dat thuis) ben ik vitamine d pillen als supplement gaan slikken. Heb er toen een aantal geprobeerd maar ik werd er niet lekker van. Ging trillen en het was net of ik griep kreeg. Ik kreeg er vooral ook maagzuur van. Toen ben ik maar een multi gaan slikken. Gek genoeg had ik er dan geen last van.

Nu wil ik dus de Blue ice bestellen maar er is vloeibare levertraan, er zijn capsules.

Wat kan ik nu het beste nemen? Het zijn best dure flessen/potten dus even proberen vind ik lastig. Wat zouden jullie mij adviseren?

Dank alvast voor jullie antwoorden.

Djeena

Djeena,

De vloeibare variant is veel goedkoper dan de capsules als je kijkt naar de inhoud.

Verder maakt het niet zo heel veel uit welke je neemt, je kan eventueel nog kijken welke de meeste vitamine D heeft. De skate olie heeft bv wat meer D t.o.v. vitamine A maar dat kan je allemaal zelf bekijken bij de ingrediënten.

Quote:
Nu krijg ik van de arts vitamine d tabletten met calcium voorgeschreven

Calcium erbij doen terwijl je het tegenovergestelde nodig hebt namelijk magnesium.

Tis ongelooflijk met die prutsers.

Dank je Pike, ik ga de skate olie bekijken. Prutsers hé? Ik schrijf niet voor niets dat ik niet in discussie ga :-) Fijne dag verder Pike.

Uit de (veel te korte) presentatie van Dave Wetzel op het WP-congres van 1 februari bleek dat hij de grootst mogelijke moeite heeft om te voldoen aan de wettelijke verplichting om op zijn etiketten te vermelden wat er nu precies wel of niet in zijn producten zit. Het betreft hier een natuurproduct met een voortdurend wisselende samenstelling. Daarnaast blijken de testmethodes om te bepalen wat er wel en niet in zit elkaar hopeloos tegen te spreken. Je kunt dus helemaal niet stellen dat er meer D dan A in kate oil zit dan in gewone levertraan van kabeljauw, het is eerder een 'moetje' van de overheid dat er iets op het etiket moet staan, maar wat er vermeld wordt is altijd een benadering van de werkelijke samenstelling, die dus voortdurend wisselt en zich niet fatsoenlijk laat testen en analyseren. Is ook helemaal niet nodig, het is een product dat d.m.v. traditionele fermentatie tot stand komt en vroeger hadden ze helemaal geen analyses nodig om te weten dat het goed voor je is.

Mike

En over smaak valt niet te twisten. Ik vind de gel met kaneel zelf een beetje lekker, de jongste vind het smerig. Hij komt voor een lepeltje met sinaasappelsmaak zelfs aanrennen, terwijl ik na een half jaar nog steeds bijna flauw val van die geur.

Ok Mike, dank. Het maakt niet uit dus. Ben wel even nieuwsgierig wat je zelf neemt?

Naief, ik kan mij er iets bij voorstellen 8)

Ik vind die met chocolade smaak heel lekker! Heb de vissmaak erin nog niet geproeft, of ze zijn t vergeten en heb ik een potje boterolie met choco. Jummie

Kan ik ervan uit gaan dat in de blue ice cod liver oil ook b12 zit, omdat het een dierlijk product is?

Volgens mij zit er geen B12 in cod liver oil.

Het zit wel in grote hoeveelheden in lever.

Sources of Vitamin B 12

Mollusks (clams, oysters, mussels, etc) 3 ounces 84.1 micrograms

Liver, beef, 1 slice 47.9 micrograms

Trout, wild, 3 ounces 5.4 micrograms

Salmon, 3 ounces 4.9 micrograms

Trout, farmraised, 3 ounces 4.2 micrograms

Beef sirloin, 3 ounces 2.4 micrograms

Yoghurt 1.4 micrograms

Milk, 1 cup 0.9 micrograms

Pork, cured ham, canned, 3 ounces 0.6 micrograms

Egg, hardboiled 0.6 micrograms

Chicken breast, 1/2 breast 0.3 micrograms

Vitamin B 12 Recommended Daily Allowance

Age RDA

0-6 months no RDA

7-12 months no RDA

1-3 years 0.9 micrograms

4-8 years 1.2 micrograms

9-13 years 1.8 micrograms

14 and older 2.4 micrograms

Pregnancy 2.6 micrograms

Lactation 2.8 micrograms

http://www.westonaprice.org/vitamins-and-minerals/vitamin-b12

Bedankt Cham! Ik kon inderdaad ook nergens vinden dat het erin zit, maar vind het apart, omdat er in kabeljauw wel b12 zit. Nou ja, binnenkort toch maar eens aan de lever. Deze levertraan neem ik sowieso ook.

Ik had in een ander topic over mijn moeder geschreven, dat zij nu weer goed is gaan eten. Zij woont in een bejaardentehuis (is 87) en haar suiker- en bloeddruk waren een poos geleden niet in orde. Ik heb haar meteen wapf tips gegeven waardoor het gelukkig beter gaat. Tenslotte aten wij vroeger ook zo. Nu sprak ik haar gisteren en zij heeft toch wel een aanvulling qua vitamine nodig. Zij staat open voor de levertraan, lijkt mij prima voor haar. Ik heb de capsules voor haar besteld. Ik vertelde haar dat ik problemen heb met vitamine d en daarom de levertraan neem. Nou, zei ze heel droog; dan ga je toch lever eten, lekker gebakken in de roomboter. Dat aten wij blijkbaar vroeger 1 tot 2 keer in de week. Ik ben er nu niet zo gek op, heb het vd week gemaakt maar blijkbaar als kind vond ik het heel lekker.

Leuk die moeder van mij, dat zij levertraan gaat nemen. Tenslotte nam zij het vroeger ook.

Hoe koel moet je het eigenlijk bewaren? Koelkast koel?

Ik neem de levertraan nu 2 weken s'ochtends een 1/2 theelepel in mijn yoghurt (zo uit de pot vindt ik echt niet lekker).

Ik lees dat je dus per dag meer dan een 1/2 theelepel mag.

Ik durf niet zo goed.

Carla

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan