Want wat wil je bereiken?
Wat ik met mijn blog wil bereiken is heel simpel. We kennen allemaal de verhalen waarom FCLO heel goed voor je zou zijn. Nu komen er structureel berichten dat het toch niet zo'n goed idee is, leidend tot het nieuwste rapport van Dr. Daniel. Dat is een Engelstalig 110 pagina's tellend rapport. Met mijn blogpost wilde ik een korte Nederlandstalige samenvatting geven van haar belangrijkste argumenten. Dat is alles
Ik vind het belangrijk dat mensen geïnformeerd zijn, de verschillende kanten kunnen lezen en dan zelf hun keuze kunnen maken. Ik heb daar expliciet zelf nog geen kant in gekozen. Het ligt voor mij nog open en ik ben benieuwd hoe deze discussie zich zal voortzetten.
Beter mensen aanzetten tot een mogelijk tijdelijk iets minder dan super hoogwaardig product dan ze dit afraden.
Ik raad niemand iets af, wat ik adviseer zijn twee dingen:
Ten eerste om het rapport te lezen en zelf te beslissen wat je daarvan vindt.
Ten tweede om als je in de war raakt van alle discussies, de voedingsstoffen uit real food te halen zoals vette vis en lever etc.
Ik vertel daar wel eerlijk bij dat ik de FCLO persoonlijk even in de kast laat staan tot er meer duidelijkheid is. Dat lijkt me alleen maar eerlijk om erbij te vermelden, en is niet geformuleerd als een advies. Ik ben persoonlijk voor mijn eigen gezondheid en die van mijn kinderen nogal van het 'precautionary principle' ;-)