Uit de reactie van Daniel:
As a consumer, I do not give David Wetzel or Sally Fallon Morell the right to decide for me that pollock is the same as cod. That is no different from Monsanto saying GMO corn is “substantially equivalent” to organic corn.
Hieruit blijkt overduidelijk dat dit een persoonlijke aanval is op Fallon en Wetzel. Ik kan niet beslissen voor Sally, maar toen Mercola in 2009 besloot dat hij niet meer achter CLO kon staan betekende dit het einde van zijn erelidmaatschap van de WAPF (logisch, want dit is een van de vlaggenschepen van het WP-gedachtengoed). Wordt het dan ook niet de hoogste tijd om Daniel stante pede te ontslaan als vice-president van de organisatie?
De enige reden die ik kan bedenken waarom dit nog niet is gebeurd is dat de organisatiestructuur van het bestuur van de WAPF zo in elkaar zit dat Daniel mogelijk medebstuursleden aan haar zijde heeft staan die kunnen besluiten tot het wegstemmen van Sally Fallon als voorzitter. De functie van een VP is immers dat hij/zij de plaats kan innemen van de voorzitter als deze om wat voor reden dan ook niet meer in staat is zijn/haar functie te vervullen!
Last winter, I told Wetzel I could not accept his all-expense paid visit, but would be willing to visit at my own expense. He then informed me that I could come but his lawyer would be present at all times.
(...)
It was also totally obvious that I would see nothing that he did not want me to see.
Logisch, want de verhouding waren al zo vertroebeld door de vijandige en negatieve houding van Daniel dat Wetzel zich wel in moest dekken. De suggestie wordt hier gewekt dat hij e.e.a. hoe dan ook zou achterhouden. Dave kennende zou hij Daniel nog steeds het complete proces van begin tot eind hebben getoond, maar dan in het bijzijn van zijn advocaat als onafhankelijke derde partij, zodat het nooit zijn woord tegen dat van Daniel zou zijn. Heel verstandig, gezien Daniel's creatieve versie van de waarheid!
In terms of my “education” about the Green Pasture process, I had already talked to Wetzel in depth on many occasions. And everytime, without fail, my specific questions were met with evasive and vague answers, plus a lot of mumbo jumbo along the lines of “We know there are thousands of healing molecules in there that science struggles to find.”
Dat heeft niet met 'vaagheid' te maken, dat is gewoon waar! Op het WAPF-congres in 2013 heeft hij zo goed mogelijk proberen uit te leggen in de beperkte tijd die hij beschikbaar had (en tussen de egotripperij van Frits Muskiet door) dat dit een natuurproduct betreft dat zich maar moeilijk laat analyseren op basis van gestandaardiseerde wetenschappelijke tests. Dat Wetzel de ene na de andere test desondanks laat uitvoeren (en deze zijn niet goedkoop, zoals Daniel in haar reactie ook laat blijken!) siert hem en dit zou alleen al een reden moeten zijn om zijn producten te steunen i.p.v. af te vallen!
Ik ben het eens met de conclusie van Sarah Pope op Facebook. Haar ware intentie wordt alsmaar duidelijker en het is inderdaad triest en ronduit zielig.
Mike