Levertraan, wat doet het met je?

Citaat uit het weerwoord van Dave Wetzel:

About one year ago Ms. Daniel raised some concerns about Fermented Cod Liver Oil and I was brought into the conversation. I offered an all expense paid trip to our facility to Ms. Daniel to observe anything she would like and audit our work to her content. The offer was met with silence. We have never spoken on the subject once the offer for her to visit was made. Rather than base her conclusions on firsthand knowledge she relies on unspecified conversations, Internet rumor, and her own speculations about our processes and quality control.

Dit komt overeen met wat Sarah Pope schrijft:

According to a very reliable source, Dr. Daniel notified Dave Wetzel of her concerns regarding the fermented cod liver oil being rancid a year ago, and he responded with an invitation to fly her out to his facility immediately at his expense and spend as much time as she’d like to thoroughly investigate his methods. He took her concerns very seriously and had a number of tests done right away that he forwarded to her. Why Dr. Daniel didn’t respond to his efforts to address her concerns remains unanswered.

Mike

Ik heb mijn officiele tekst aangepast aan de actualiteit:

http://gelderland.westonprice.nl/stemmingmakerij-over-gefermenteerde-levertraan-en-boterolie/

Tanja, doe jij hetzelfde?

Mike

I offered an all expense paid trip to our facility to Ms. Daniel to observe anything she would like and audit our work to her content.

Dus slechte pr voor je bedrijf dreigt en dan ga je maar een all expense paid trip aanbieden. Hou ik helemaal niet van, geeft mij als klant gelijk het gevoel dat ik die Green Pasture mensen te veel geld betaal.

Simon, als je transparantie biedt aan de vp van de foundation die jou product promoot omdat er onduidelijkheid is ontstaan, lijkt me dat geen kwestie van kwistig met geld omgaan.

Ongelooflijk hoeveel negativiteit er toch bestaat naar Dave Wetzel en Green Pasture toe, werkelijk ongelooflijk! Heb je enig idee hoe duur die onderzoeken zijn? En dan nog zijn er hier azijnpissers die zeggen: maar het gaat om de cijfers, Mike (terwijl Wetzel je om de oren slaat met resultaten). Ondertussen produceert mevrouw Daniel een 'onderzoek' waarbij ze volledig ontransparant mag zijn en niemand die daar kennelijk over valt. Je resoneert mee met de energie waarmee je je identificeert en helaas zijn er nog hele volksstammen die liever meewaaien met een negatieve wind dan met een positieve. Als je Dave Wetzel zou kennen, zou je weten dat deze man een open boek is en uiterst gastvrij. Als het gaat om openheid van zaken geven spaart hij werkelijk kosten noch moeite. Maar nee, Simon (en anderen) moeten ook hier natuurlijk weer iets achter zoeken. Dit zegt meer over jullie dan over Wetzel!

Mike

Voor wat het waard is: ik herinner me deze man van het eerste Westonprice congress. Ik weet nog dat hij een praatje hield en dat mensen hem mochten onderbreken als ze een vraag hadden en dan kregen de vragenstellers gratis levertraan en boterolie. Die man kwam niet meer aan zijn praatje toe natuurlijk! Dat vond ik ook wel een beetje niet zo slim van hem. Maar misschien kent hij de Nederlanders niet, dacht ik? Ik vond hem een heel aardige persoon. Eerlijk gezegd kan ik me niet zo goed voorstellen dat deze man de boel flest.

Ach ik zie het juist positief, als ik die green pasture lui m'n geld niet meer gun dan kan ik van af nu voor een zelfredzame oplossing gaan.

En de wind die ik kies om mee te waaien, die gaat dan richting Ijmuiden om zelf vissenlevers op de kop te tikken. Gewoon zelf uitzoeken wat de natuurvolken gebruikte om in te fermenteren, maar ook te verpakken en op te slaan.

Net of de natuurvolken het allemaal duur in een lab gingen meten.
all expense paid dat gladde Amerikaanse geouwehoer is niet aan mij besteed.

Lievergezond, ik weet het ook nog heel goed de goede man had geen tijd om zijn praatje te houden omdat Frits Muskiet zo veel tijd had gekregen, hij probeerde er nog wat van te maken, maar werd steeds door dezelfde Muskiet onderbroken om over vit D waarden door te zagen. Ik ben het met je eens dat ik bij hem niet het gevoel kreeg dat hij een doorgewinterde oplichter is inderdaad, eerder het tegenovergestelde.

Simon, top, ga jij lekker vissenlevers fermenteren power to you!

En de wind die ik kies om mee te waaien, die gaat dan richting Ijmuiden om zelf vissenlevers op de kop te tikken. Gewoon zelf uitzoeken wat de natuurvolken gebruikte om in te fermenteren, maar ook te verpakken en op te slaan.

Net of de natuurvolken het allemaal duur in een lab gingen meten.

Dat is nou precies waar het allemaal om draait en Dave Wetzel zou het nog 100% met je eens zijn ook. Op het moment dat jij zelf levers op de kop tikt weet jij niet in hoeverre die geoxideerd zijn (behalve als ze een uur in de wind stinken) en hetzelfde geldt voor het gefermenteerde product. Who cares? In een gezond lichaam zullen evt. gifstoffen geneutraliseerd en afgevoerd worden, vooral als diezelfde levers voldoende vit. A en antioxidanten bevatten.

Op het eerste WAPF-congres in 2013 probeerde Dave Wetzel die uiterst irritante Muskiet (hij doet zijn achternaam eer aan) uit te leggen dat een natuurproduct natuurlijke variaties kent en dat gestandaardiseerde tests gebaseerd zijn op gestandaardiseerde producten met standaardwaarden. Vooral het vit. D-gehalte van de levertraan van GP kan fluctueren, iets wat Wetzel toen al openlijk toegaf. Daarnaast legde hij uit dat verschillende tests verschillende waarden opleverden, die behoorijk uiteen konden lopen.

In zijn weerwoord legt hij uit dat hij erachter is gekomen dat de beste manier om het vit. D-gehalte te bepalen is nadat dit gemetaboliseerd is door ratten. Deze onderzoeken heeft hij ook uit laten voeren en zijn levertraan blijkt behoorlijk hoog te scoren op vit. D-gehalte. Hoeveel producenten ken jij die zover willen gaan? Denk je dat hij voor de lol zoveel geld er tegenaan gooit? Als het aan hem lag werd het helemaal niet getest en kon het zo op de markt, maar zo werkt de wetgeving niet. Jij kunt dus levers in een ton gooien en je eigen olie maken zonder tests, maar Wetzel kan de deur sluiten als hij dat doet. Het laatste wat de beste man dan nodig heeft is allerlei azijnpissers die hem een gladjanus, oplichter of wat dan ook noemen.

De wereld wordt geregeerd door genocidale psychopaten, de beurzen storten in en als ik daarover bericht reageert geen hond (enkele uitzonderingen daargelaten, you know who you are). Maar als dit akkefietje aan bod komt schrijven mensen zich zelfs speciaal in als forumlid om eenmalig hun gal te spuwen over een eerlijke, hardwerkende producent die juist gesteund zou moeten worden i.p.v. afgebrand!

Mike

De wereld wordt geregeerd door genocidale psychopaten, de beurzen storten in en als ik daarover bericht reageert geen hond (enkele uitzonderingen daargelaten, you know who you are). Maar als dit akkefietje aan bod komt schrijven mensen zich zelfs speciaal in als forumlid om eenmalig hun gal te spuwen over een eerlijke, hardwerkende producent die juist gesteund zou moeten worden i.p.v. afgebrand!

Precies. Lekker muggenziften en azijnzeiken over een natuurlijk topproduct waar de wetenschap niet zo veel mee kan, juist omdat het zo natuurlijk is (net als die verdomde zon). Over oxidatie gesproken: gooi al die olijfolie dan ook maar weg. En wellicht je kokosolie. Ik ben benieuwd hoe lang, zeker in dit land, die paar mensen die het nu doen, hun kop nog boven het maaiveld uit durven te steken. En of de aankomende GZR (Generatie Zonder Ruggengraat) überhaupt mensen telt die dat doen.

Geweldig advies trouwens, Eva, voor vitamine D in de zon gaan. En die andere 10 maanden van het jaar?

Zo, gelijk de koe bij de horens gepakt en 3 doosjes besteld voor dat de beurzencrash plaatsvind en ik niets meer kan bestellen.

Hoi Jhanne,
Dank je.
Nee, ik neem altijd de capsules. Ik heb al geprobeerd dat te veranderen, maar dan wordt het zo een strubbeling, dat ik liever iets meer betaal en het eenvoudig naar binnen krijg.
Trouwens met een smaakje lijkt me helemaal niets voor mij. Sorry dus.
Durf je het niet meer te nemen?

Even ter aanvulling:
Jhanne, dat ligt niet aan de levertraan hoor. Anderen hebben hier geen problemen mee. Dat is puur een probleem wat ik 'tussen de oren' heb. Ik kan niets diks doorslikken. Dus geen angst voor de smaak hoor.

Dorothé

Mike, het gaat niet om GP dan wel Dave Wetzel. De beste man is nooit wat verweten. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het goed zou kunnen dat mevrouw, om welke reden dan ook, de boel heeft besodemieterd. Toch behoud ik mijn twijfels over het gebruik van (F)CLO. Ook weet ik nu weer waarom ik hier een hele tijd geleden weg ben gegaan. Desalniettemin, bedankt Mike en anderen en succes; niks boven kleinschaligheid en eerlijke regionale producten.

Ok dus Dave Wetzel schrijft ook artikelen op westonaprce.org

Artikel 2006
http://www.westonaprice.org/health-topics/cod-liver-oil-manufacturing/

On my recent trip, I visited six cod liver oil mills in Iceland and Norway.

Hij heeft zelf wel de moeite genomen om tal van bedrijven te bezoeken spreekt in zijn voordeel. Alleen de all expense paid, dat komt dan niet van een gehaaide zakenman maar van een naïeve visboer. Vijandigheid kan je best met gastvrijheid te gemoed treden, maar alle kosten willen dekken is te veel van het goede.

In het zelfde artikel schreef hij ook dit.

A description of traditional cod liver oil processing is provided by F. Peckel Möller in an article entitled “Cod-Liver Oil and Chemistry,” published in London, 1895. “The primitive method

Een of andere Engelse dat is niet "onze" westonprice.nl opvatting van traditioneel.

Maar goed in een artikel uit 2009.

http://www.westonaprice.org/health-topics/update-on-cod-liver-oil-manufacture/
Production of Fermented Cod Liver Oil

But how to do this on a large scale? That was the challenge I was facing. It has taken six dedicated years of work to get to the point of offering the fermented cod liver oil to the community. The first challenge was to figure out a way to ferment the livers in large vats; and the second was to find the livers.

The method we have developed processes the cod liver oil through a proprietary non-heating natural lacto-fermentation. The process can take up to six months and is carefully handled throughout the process to ensure the oil is clean and natural.

Ziet er uit als een prima methode.
Alleen hadden de natuurvolken die dit ook op deze manier doen, er bij genoemd mogen worden.

Heb wel het gevoel gekregen dat ik er naast zit wat betreft Dave Wetsel.
Denk eerder dat er gaten in het levertraan onderzoek van Weston Price zelf te vinden zijn, dan dat Dave Wetsel wat vergeten is.

"all expense paid" kan ook met een bed in de logeerkamer en gratis met de pot mee-eten. Niet meteen aan 1e klas vliegtickets en het duurste hotel denken..

Ook weet ik nu weer waarom ik hier een hele tijd geleden weg ben gegaan.

Was je hier eerder actief onder een andere naam dan?

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan