David Gumpert laat weer van zich horen:
http://davidgumpert.com/wapf-chapter-leader-pleads-for-fclo-action-fallon-morell-responds-with-amigo-ban
Een argeloze lezer krijgt op basis van dit stuk de indruk dat Sally Fallon elke discussie over de vermeende gezondheidsrisico's van Green Pasture FCLO torpedeert. Dan moet er letterlijk en figuurlijk wel een luchtje zitten aan dit product, nietwaar? Immers, David Gumpert heeft zich wel positief uitgelaten over rauwe melk, een voedingsmiddel waar eveneens door sommige partijen van wordt beweerd dat er gezondheidsrisico's aan verbonden zijn.
Gumpert's geniepig geschreven stuk wekt op deze manier sterk de indruk dat het Sally Fallon en de WAPF zijn die de schijn tegen hebben, niet het trio van Daniel, Schmid en Gumpert dat nu door Sally Fallon de 'Three Amigos' wordt genoemd. Integendeel, deze drie stellen slechts e.e.a. aan de kaak, zonder dat ze enig belang hebben bij een concurrerende industrie. O ja, werkelijk? Ik zou hun bankrekening wel eens willen bekijken. Volgens mij vinden we dan regelmatige betalingen van een levertraanmerk dat verwijst naar een vrouwennaam geinspireerd op een bloem!
En opnieuw wordt heel sluw de suggestie gewekt dat CFLO mogelijkerwijs hartklachten veroorzaakt. Vanaf het begin van deze controverse heb ik gezegd dat het hartfalen van Ron Schmid niet met zekerheid kan worden toegeschreven aan de inname van gefermenteerde levertraan. Het verbaast me dat noch Sally Fallon, noch Dave Wetzel dit argument hebben gehanteerd. Zij gingen nl. mee in de bewering van Schmid dat het een met het ander te maken heeft en dat het gevaar in de dosering moet hebben gezeten. Laat Schmid eerst maar eens hardmaken dat zijn hartproblemen daadwerkelijk het gevolg zijn geweest van FCLO en geen andere oorzakelijke factoren, dan praten we verder. De tactiek van moddergooiers is twijfel wekken. Twijfel is genoeg, ze hoeven dan niets meer te bewijzen, want het zaadje is al geplant.
De argumentatie van de Three Amigos komt telkens op hetzelfde neer: Dave Wetzel flest de boel en Sally Fallon is een tiran. Een rechtstreekse couppoging binnen de WAPF dus en een vijandige aanval op GP, teneinde dit bedrijf om zeep te helpen om zo dat andere merk tot marktleider te maken. Dit is te walgelijk voor woorden en ik mag hopen dat forumleden hier de wijsheid kunnen opbrengen om dit gemene spelletje te doorzien en juist de producten van GP te blijven steunen.
Het verheugt mij overigens om te lezen dat Kaayla Daniel nu eindelijk uit het WAPF-bestuur zal worden gezet!
Mike